עובדי מגדל הטיל בזמן הפינוי (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
עובדי מגדל הטיל בזמן הפינוי (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בגלל רעידת האדמה: בניין הטיל והאוניברסיטה פונו

עובדת בבניין הטיל: "הרגשנו שהבניין זז. בגלל שזה בניין גבוה, התזוזות בו מורגשות יותר. קיבלנו הוראה לצאת ולפנות את הבניין". עובד בבניין אשכול: "קיבלנו הודעה לפנות את הבניין. הרגשנו את רעידת האדמה בעוצמה לא חזקה, אבל כשקיבלנו את ההודעה יישמנו אותה". פיקוד העורף מבהיר: לא אנחנו הורינו על הפינוי

פורסם בתאריך: 6.2.23 14:14

בשל רעידת האדמה שהתרחשה היום (שני) בטורקיה, והורגשה גם בחיפה, פונו בניין הטיל בקריית הממשלה ובניין אשכול באוניברסיטת חיפה. מדובר ברעידת האדמה העוצמתית השנייה שפקדה את אזור המזרח התיכון תוך שעות ספורות.

עובדת בבניין הטיל סיפרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "הרגשנו שהבניין זז. בגלל שזה בניין גבוה, התזוזות בו מורגשות יותר. קיבלנו הוראה לצאת ולפנות את הבניין".

מפיקוד העורף נמסר כי פינוי הבניין התבצע בעקבות החלטה של קב"ט קריית הממשלה ולא של הפיקוד.

עובדים בבניין אשכול מספרים כי הם קיבלו הודעת פינוי ממחלקת הביטחון של האוניברסיטה. בהודעה של האוניברסיטה לסטודנטים ולעובדים נכתב כי למרות שלא התקבלה החלטה מגורמים רשמיים, הפינוי בוצע לפי שיקול דעתם.

עובד בבניין אשכול: "לפני כחצי שעה קיבלנו הודעה גם במייל וגם בכריזה לפנות את הבניין. כולם עשו את זה בצורה מסודרת, רגועה ושקטה. הרגשנו את רעידת האדמה בעוצמה לא חזקה, אבל כשקיבלנו את ההודעה יישמנו אותה".

 

 

מאוניברסיטת חיפה נמסר: "מתוך משנה זהירות, ולאור העובדה שיום העבודה קרוב לסיומו, הוחלט על פינוי מגדל אשכול. הפעילות בשאר בנייני האוניברסיטה נמשכת כסדרה. כל עוד לא תהיה החלטה אחרת, הפעילות מחר תתנהל כסדרה בכל האוניברסיטה".

הלילה התרחשה רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר בדרום טורקיה ובסוריה, שהורגשה גם בארץ. תושבים רבים דיווחו כי הם התעוררו בלילה לאחר שביתם זז. לפני כשעה התרחשה רעידת אדמה נוספת באזור, הפעם בעוצמה של 7.7 בסולם ריכטר, שגם היא הורגשה בארץ. בשרשרת רעידות האדמה מצאו את מותם כ-1,500 בני אדם, וההערכות הן כי מספר ההרוגים הוא גבוה בהרבה. עוד אלפים נפצעו.

 

ססמוגרף (צילום: vchalup2/depositphotos.com)

ססמוגרף (צילום: vchalup2/depositphotos.com)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לאה

    לא צריך להיות גאון הדור כדי לששמור על החיים של עצמך פיקוד העורף נכשלו הגיע הזמן לשים אזקות כשיש רעידות אדמה ולא רק שיש צבע אדום..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר