מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנציגר
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנציגר

חשד לפלילים בטיפול בנושא האמוניה

משרד מבקר המדינה פרסם הודעה שלפיה יש חשש כי במשרד להגנת הסביבה פעלו באופן מוטה כדי להיטיב עם חברת חיפה כימיקלים, וכי מנכ"ל המשרד ישראל דנציגר פעל בנושא תוך ניגוד עניינים

פורסם בתאריך: 18.7.17 20:31

בהודעה שפרסם משרד מבקר המדינה צוין כי המשרד העביר היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה מידע המעלה חשש למעשים פליליים בקשר לטיפול גופי המדינה בנושא קידום פתרונות לאספקת אמוניה למשק לטווח הקצר ולטווח הארוך.

בהודעה נכתב: "מהמידע שבידי משרד מבקר המדינה עולה חשש כי הבחינה וההכרעה באשר לתעדוף חלופות לייבוא האמוניה נעשו לכאורה באופן מוטה כדי להיטיב כלכלית עם חברת חיפה כימיקלים, אגב מידור בעלי תפקידים רלוונטיים במשרד להגנת הסביבה ממעורבות בעניין. כמו כן, מידע שנמסר לגורמים מוסמכים בנושא השתנה מהותית מפעם לפעם ולא תאם לכאורה במלואו את העובדות לאשורן. בנוסף, נראה כי ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, היה מעורב בנושא מעורבות משמעותית וחריגה, וכי לכאורה הוא לא קיים את ההסדר למניעת ניגוד עניינים שנקבע לו באוגוסט 2015, ויש חשש כי פעל בנושא תוך ניגוד עניינים ובלא שהתייעץ בעניין זה לפני כן, כפי שהתחייב בהסדר, עם היועצת המשפטית של המשרד להגנת הסביבה. מכאן עולים חששות לקיומם של שיקולים זרים בפעילותם של חלק מגורמי המדינה בנושא ואף חשש לפגיעה בטוהר המידות".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "המשרד נדהם לשמוע מהתקשורת על ההאשמות החמורות האלו, ועד לרגע זה לא קיבל שום הסבר או מידע הנוגע אליהן. כאשר נקבל את החומר בשלמותו נוכל להגיב לגופו של עניין. יודגש כי כל פעילות אנשי המשרד להגנת הסביבה בתחום זה נסמכה באופן מלא על המלצות של מומחי המקצוע בתחום מהארץ ומהעולם, ולוותה באופן צמוד על ידי הגורמים המשפטיים לאור העובדה שהנושא נדון בערכאות משפטיות שונות".

מחברת חיפה כימיקלים נמסר בתגובה: "חיפה כימיקלים למדה על פניית מבקר המדינה ליועץ המשפטי לממשלה רק מהפרסום בתקשורת ואין לה כל מידע מעבר לכך. החברה קיבלה את ההיפך מטיפול מועדף, כפי שנטען על ידי ראש העיר חיפה יונה יהב. החברה סבורה שבמקום לתת לה יחס מועדף היא סומנה וקיבלה טיפול שלא כשורה כתוצאה מקמפיין בראשותו של יהב, שכל מטרתו היא לחסל את תעשיית הדשנים ולהיבחר שוב לראשות העיר חיפה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר