הבניין הנטוש ברחוב יפה נוף (צילום: חגית הורנשטיין)
הבניין הנטוש ברחוב יפה נוף (צילום: חגית הורנשטיין)

הרחוב הכי יפה בעיר? תלוי את מי שואלים

כבר שנים מהווה הבניין הנטוש ברחוב יפה נוף 124 מטרד יומיומי לשכנים ולעוברים ושבים. צעירים הקימו במקום זולות ומרעישים בלילות, השוטרים פוחדים להיכנס למבנה, וסביבו הצטברו טינופת ולכלוך שמכסים גם את המדרכה. עיריית חיפה: "המבנה שייך למשרד התמ"ת והועברה אליהם דרישה לאטום את הפתחים"

פורסם בתאריך: 6.6.23 07:57

כאשר שרה רוטקופף הגיעה לפני שנה וחצי להתגורר ברחוב הכי יפה בחיפה – רחוב יפה נוף – היא לא שיערה לעצמה עם מה היא תאלץ להתמודד. הבניין הצמוד לדירתה ברחוב יפה נוף 124 נטוש כבר שנים רבות ומהווה מטרד יומיומי לשכנים מסביב, אך גם לעוברים ושבים.

בשנת 1958 נבנה הבניין, ובמשך כ-60 שנה הוא שימש בית מלון דביר. בתחילת שנות ה-70 שינה המקום ייעוד לבית ספר ממשלתי למלונאות ונקרא גני דן חיפה, אך דבר מההוד וההדר שאפיינו אותו אז לא נשאר. העזובה סביבו מייצגת היטב את מצב ההזנחה בעיר, וקשה להתעלם מהעליבות שלא מצליחה להסתתר מאחורי חומותיו.

"בכל ערב יש פה סיפורים עם האנשים שנכנסים למבנה, ועושים פה כל מיני… אני אפילו לא יודעת מה הם עושים כאן, אבל המוזיקה היא מחרישת אוזניים", מספרת רוטקופף, "במוצאי השבת האחרונה הגיעו לפה מכבי אש, אמבולנס ומשטרה. מסתבר שהיתה שריפה בתוך המבנה, באחת מהזולות שהקימו פה. כבר בשבוע שעבר פניתי לעירייה וביום ראשון קיבלתי תשובה. מישהו שהציג את עצמו כמפקח התקשר ואמר שלעירייה אין מה לעשות, ידיה כבולות, כי המבנה שייך לאדם פרטי. הוא אמר שהעירייה פנתה לבעלים בבקשה לאטום את הפתחים או לדאוג שלא תתאפשר כניסה למבנה. זה הצחיק אותי כי כבר שנים שהבעלים לא אוטם את הבניין, כפי שעשו בקולנוע שביט או בקולנוע מוריה שהם אטומים ולא ניתן להיכנס אליהם. לשאלתי מה יקרה אם הבעלים יחליט לא לאטום את הבניין, הוא ענה שהעירייה תקנוס אותו". 

אני מבינה שהתשובה הזו לא מספקת אותך.

"זה אמנם נכס פרטי אך בית מלון סגור הוא לא רק עניין פרטי. אני האזרח הקטן שהעיר שלו חשובה לו, ולדעתי העירייה צריכה להתערב בנעשה בבניין שמהווה מטרד לתושבים. מה, רק עכשיו הם כותבים לבעלים? איפה הייתם כל השנים? אני לא מבינה את זה. כל כך הרבה שנים שהמפגע הזה עומד פה, אני בטוחה שהרבה שכנים כבר פנו לרשויות".

 

 

התלוננת לא רק על פלישה של צעירים למבנה.

"נכון, פשוט לא ייאמן איזו טינופת יש על המדרכה. יש לבניין שני שערי כניסה, והם הפכו למזבלה. אנשים זורקים לשם לכלוך ופסולת של בנייה, וזה גולש למדרכה. מבניין מספר 122 ועד למספר 130 המדרכה חסומה, אי אפשר ללכת בגלל הלכלוך וגם בגלל הצמחייה מהבניין שפולשת החוצה. התשובה של העירייה היתה שהבעלים הם אלו שצריכים לגזום את הצמחייה ולשמור על הניקיון, ואם הם לא יעשו כך, העירייה תקנוס אותם. מתי יקנסו אותם? זה הזוי שברחוב שנחשב להכי יפה בעיר יש מפגע כזה. כל כך הרבה תיירים עוברים פה, אנשים עושים כאן הליכות, והם נאלצים לחצות את הכביש לצד השני כי אי אפשר לעבור בצד הזה של המדרכה. חבל. אגב, כדי להתלונן על הניקיון המפקח אמר לי לפתוח קריאה נוספת באגף התברואה".

 

הלכלוך והזוהמה סביב הבניין הנטוש ברחוב יפה נוף (צילום: חגית הורנשטיין)

הלכלוך והזוהמה סביב הבניין הנטוש ברחוב יפה נוף (צילום: חגית הורנשטיין)

 

במפגע של רעש המשטרה היא זו שאמורה לטפל.

"אז מצד אחד יש טינופת ולכלוך, ומצד שני יש סכנה. לבניין שלנו יש יציאה גם לצד האחורי ברחוב ג'ורג' אליוט, שם הסמטה מתפצלת לבניין שלנו ולבניין הנטוש. לנו יש דלת גדולה מברזל עם אינטרקום וחומות, ומשם בעצם נכנסים כל החבר'ה הצעירים האלה לבניין הנטוש. בשבועיים האחרונים הם למדו פטנט – הם מטפסים על החומה הגבוהה, קופצים למטה ופותחים את השער מבפנים. כך הם יורדים במדרגות לעבר רחוב יפה נוף. זו סכנה, הם יכולים לשבור את הראש. משם הם עוברים לזולה, ואיזה צרחות, איזה מסיבות. אני הייתי מפחדת להיכנס לשם כי הכל כל כך חשוך, אבל להם אין בעיה. כשמתקשרים למשטרה הם מגיעים, אבל הם לא מטפסים על החומה כי הם פוחדים להיכנס לשם. אז מה הם עושים? מסתכלים והולכים. השוטרים לא מסתכנים, והצעירים ממשיכים לחגוג. אף אחד לא לוקח אחריות על המפגע, ועם זה אנחנו חיים". 

מעיריית חיפה נמסר: "מכיוון שהמבנה שייך למשרד התמ"ת הועברה אליהם דרישה בכתב לאטום את הפתחים ולנקות את הפסולת. אם הפנייה לא תיענה יתבצעו פעולות אכיפה על מנת לשמור על המקום נקי וסגור".

ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה.

 

הבניין הנטוש ברחוב יפה נוף (צילום: חגית הורנשטיין)

הבניין הנטוש ברחוב יפה נוף (צילום: חגית הורנשטיין)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כל מרכז הכרמל בהזנחה אדירה

    גברתי עברת לחיפה – לך העיר חשובה. לראש העיר קליש העיר לא חשובה.
    גן האם מלא זבל ומלוכלך
    הקונכיה בגן האם עם גרפיטי ונהרסת
    ספרית מינץ עומדת סגורה כבר שנים
    חזירי בר הופכים פחים בגן מניה שוחט
    יפה נוף הפך לאתר בנייה ברחוב מגידו, אבק ולכלוך ותפסו מדרכות
    גן אלנבי הרוס כולו – הפך לעזובה אחת גדולה
    טיילת לואי חינגות של נערים וצלמים שחוסמים את הכביש מולה
    אז לך אכפת…
    לעיריית חיפה ולראש העיר חיפה לא אכפת… זו האמת המרה.

  2. יעל

    אם לצעירים היה משהו אחר לעשות הם לא היו נאלצים לפלוש למבנים נטושים. צעירים מלאי אנרגיה ומשועממים – צריך לדאוג להם לעניין. גם זה תפקידה של העיריה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר