משמרת מחאה מול ביתו של משה כחלון (צילום: רוית שטוסל)
משמרת מחאה מול ביתו של משה כחלון (צילום: רוית שטוסל)

פונה מאהל המחאה מול בית שר האוצר משה כחלון

לדברי אנשי ארגוני איכות הסביבה, אנשיו של השר מסרו להם כי נבחנת אפשרות לתקן את תוכנית בז"ן. עוד הודיעו המפגינים כי יגישו היום עתירה מינהלית נגד התוכנית

פורסם בתאריך: 23.7.17 12:32

מאהל המחאה שפעל ליד ביתו של שר האוצר משה כחלון בשכונת שמבור בחיפה פורק אתמול על ידי המפגינים. בהודעה שפורסמה בפייסבוק כתבו אנשי המאהל: "בחודש וחצי האחרונים קיימנו משמרות מחאה מול ביתו של כחלון, הממונה על מינהל התכנון. ב-12 הימים האחרונים שהינו, משפחות ופעילי סביבה, במאהל מחאה מול ביתו. מטרתנו היתה להבהיר לשר כחלון כי ההחלטה האומללה שהתקבלה במועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשר לבז"ן להקים מתקני זיקוק חדשים לא תעבור בשתיקה, והיא נוגדת את הבטחתו שלו כי לא יאפשר לבז"ן להתרחב".

אנשי ארגוני איכות הסביבה הסבירו את הסיבה לפירוק המאהל בעיתוי זה: "במהלך שהותנו במאהל נפגשנו עם אנשיו של השר ונמסר לנו כי נבחנת האפשרות לתיקון ההחלטה המאפשרת לבז"ן להתרחב, ואנו מצפים לקיים מפגש איתו עם שובו ארצה. לאור התפתחויות אלה החלטנו לפנות את המאהל ולתת לשר הזדמנות לפעול בכלים העומדים לרשותו כדי לתקן את ההחלטה".

בנוסף הודיעו הפעילים כי היום הם יגישו עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד התוכנית. לדבריהם, בהמשך צפויה הגשת עתירה של עיריית חיפה ורשויות מקומיות נוספות באזור.

אנשי המאהל הודו לתושבי חיפה שהגיעו לתמוך בהם: "במהלך תקופת שהותנו במאהל זכינו לביקורים של מאות תושבים שהגיעו לחזק ולתמוך במאבק ואף ביקשו להצטרף לפעילות. הגדילו לעשות שכניו של השר כחלון אשר מדי יום דאגו להביא למאהל שתייה ואוכל. חלקם אף הקימו כאן אוהלים. מה שהתחיל ביוני 2017 בשדרות הנדיב לא יסתיים כאן. כולנו במפרץ חיפה יודעים שלשר כחלון יש את הכוח ואת הכלים לשנות את המציאות העגומה של זיהום ותחלואה ולעצור את הרחבת בז"ן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר