עראבסקה בשוק תלפיות (צילום: דוברות עיריית חיפה)
עראבסקה בשוק תלפיות (צילום: דוברות עיריית חיפה)

העירייה הופכת את סירקין למדרחוב, אז למה לא כולם מרוצים?

רחוב סירקין ייחסם לתנועת רכבים בכל ערב בחודשי הקיץ כדי לאפשר לבעלי עסקי המזון להציב שולחנות וכיסאות במרכז הכביש, אך בעלי עסקים ברחוב לונץ שבחלקו העליון של שוק תלפיות טוענים לאפליה: "בכל פעם שלעירייה יש תקציב לפיתוח, זה חל רק על סירקין ולא על לונץ. אנחנו חלק בלתי נפרד מהשוק"

פורסם בתאריך: 3.7.23 13:39

עיריית חיפה הודיעה היום (שני) כי רחוב סירקין בשוק תלפיות יהפוך למדרחוב בשעות הערב למשך חודשי הקיץ. בהודעתה של העירייה נכתב כי "החל מהשבוע ייסגר רחוב סירקין בכל ערב לכניסת רכבים בקטע שבין רחוב יחיאל לרחוב עקרון במטרה לאפשר לבעלי עסקי המזון ברחוב להציב שולחנות וכיסאות במרכז הכביש לטובת קהל המבלים". סגירת הרחוב תחול למשך חודשי הקיץ (יולי ואוגוסט) בימים ראשון-חמישי מהשעה 19:00 ועד לשעה 23:00.

"עיריית חיפה ממשיכה במגמה שאותה היא מובילה בשנים האחרונות לשיקום ולפיתוח רחוב סירקין ומתחם שוק תלפיות, שהפכו בשנים האחרונות לאחד ממוקדי הבילוי המועדפים בעיר", מסביר מנכ"ל העירייה ניר מריאש את המהלך, "הפיכתו של רחוב סירקין למדרחוב בשעות הערב תאפשר לבאי המקום להכיר נדבך נוסף באחד מהמקומות הססגוניים והמעניינים ביותר בחיפה ותסייע לעסקים המקומיים".

אלא שהחלטת העירייה לסגור את רחוב סירקין העלתה את חמתם של אכרם עבד ועידן מאדב, בעליהם של עראבסקה וקרקדה, שני עסקי מזון ברחוב לונץ בחלקו העליון של השוק.

"אי אפשר לזרוק את הדיווה בחצר האחורית", אומר עבד, "זה לא הגיוני שבכל פעם שיש פעילות, היא לא מתקיימת גם ברחוב לונץ שהוא חלק בלתי נפרד משוק תלפיות. יש פה ארבעה עסקי אוכל ובספטמבר ייפתח החמישי, ולכולנו יש שאיפה לפתוח בלילה וגם יש הצדקה לפתוח בלילה. אבל בכל פעם שלעירייה יש תקציב לפיתוח, זה חל רק על סירקין, אם זה בבניית פרקלטים או גגונים, ולא על לונץ".

גם מאדב כואב את המצב: "אין שום סיבה שהעירייה לא תסגור גם את לונץ, זה יאיר ויעיר את הרחוב וגם יביא הרבה פרנסה לעיר כי אנשים באים מכל הארץ לעראבסקה. גם כשהגשנו בקשות לסגירת חורף לא קיבלנו היתר. אפילו לבקשה שלנו לתליית דגלי גאווה התקבלה מהעירייה תשובה שאין איפה לתלות. העירייה אינה מכבדת את עצמה ואת העסק הגאה הראשון בשוק. למרות שהעירייה לא תלתה דגלים, אנחנו תלינו בעצמנו. הגשנו כל מיני בקשות, כמו למשל להצבת ספסלים וקישוטים שמעודדים פעילות, וסורבנו. זה חורה לנו מאוד. לא הגיוני שאנחנו, יזמים פרטיים, הגענו לרחוב בלי שקל ולקחנו דלי של צבע והתחלנו לצבוע חצי מהרחוב בעצמנו. כשרצינו לעשות קירוי אמרו שיש לנו היתר רק לשמשיות. העירייה והיזם צריכים לראות את הפוטנציאל של הרחוב בעין אחת. העירייה צריכה לשמוח שמגיעים לפה מאות אנשים מחוץ לעיר. היא צריכה להגיד לעצמה 'וואלה, בא לי לפתח ולטפח את האזור'. הרי היא מקבלת ארנונה על כל שטח בחוץ. בקיצור, זה אבסורדי, ואני כבר לא מתלונן על כך שברחוב שלם יש פח אשפה אחד ועמוד תאורה אחד".

 

 

השף גיא רוזמרין, הבעלים של הבר הקולינרי בְּעִתּוֹ ברחוב לונץ: "בגדול אנחנו בעד ומקווים שלונץ יהיה השלב הבא. זה הכרחי כי אנחנו חלק בלתי נפרד מהשוק. הגיוני שהמהלך יתחיל בסירקין כי שם יש ריכוז גדול יותר של בתי אוכל, אבל גם אנחנו חלק בלתי נפרד מהשוק. אם לונץ לא יקבל את התנאים כמו סירקין זה יהיה מבאס מאוד וינציח את המצב הקיים. אין לי אפילו פח אשפה מחוץ למסעדה, ואני משלם ארנונה כמו כולם. אבל אני לא רוצה להתבכיין כי בסופו של התהליך זה יתרום לכולנו ולתרבות הבילוי בעיר".

חיתאם נעאמנה ובעלה השף לואי גואברה הם הבעלים של מסעדת זית זיתון ברחוב סירקין 33, שנמצאת צמוד לבניין השוק המקורי ולא תיהנה מסגירת הרחוב. "המהלך הזה ממש יפגע בנו", אומרת נעאמנה, "באין מקומות חניה בצד שייסגר, כולם יחנו בצד שלנו ויחסמו אותנו. לנו זה הכי גרוע ואנחנו נאכל אותה. מי שייהנו מחסימת הכביש הם עסקים שסובלים מצפיפות ועכשיו הם יוכלו להוציא שולחנות החוצה, מבחינתם זה צעד מבורך. אני ממש מקווה שהם ייהנו מזה, ואולי בעתיד גם אנחנו נהנה, אבל מסמול טוק שקיימנו עם בעלי המסעדות הבנתי שאף אחד בשוק לא בונה על כך. כי יסגרו את הכביש ומה אז? לא דובר על הופעות, לא דובר על מוזיקה, לא דובר על פעילות נוספת, כלום".

לשי אראל, הבעלים של התאילנדית בשוק, יש דעה אחרת. "העירייה פנו אלי ואמרו לי שכרגע הסגירה תתקיים רק בסירקין", הוא אומר, "אני לא בטוח שאם סוגרים או לא סוגרים זה משנה. זה לא באמת גורם לאנשים לבוא או לא. כשאת הולכת למסעדה, לא מעניין אותך אם הכביש שם פתוח או סגור, מעניין אותך אם האוכל טעים".

אבל יש ערך מוסף גם לך כבעל עסק – תוכל להוציא יותר שולחנות וכיסאות, אולי יהיו הופעות, אולי ינקו לכבוד האירוע.

"אולי, אבל אני לא מתעסק בזה".

 

שוק תלפיות (צילום: דוברות עיריית חיפה)

שוק תלפיות (צילום: דוברות עיריית חיפה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רווית

    לא ברור למה העיירה לא משקיעה גם בהופעות מגניבות בשוק ודיגיי במשך השבוע !
    כאילו לפני הבחירות קליש צבועה ??
    אז לפחות שתעשה כמו שצריך ….

    קדימה להוסיף הופעות ואומני רחוב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר