חזיר בר (צילום: סיון אברהם)
חזיר בר (צילום: סיון אברהם)

קליש רותם הורתה להעביר את התלונות על חזירים למשרד הפנים

אחרי קדנציה שלמה שבה הפכה את חיפה לבירת חזירי הבר העולמית וכאשר הנושא הופך להיות אחד מהמרכזיים במערכת הבחירות, ראש העיר מתנערת מאחריותה למצב: עינת קליש רותם הורתה לבכירי עיריית חיפה להפנות תלונות של תושבים על חזירים למשרדו של הממונה על המחוז במשרד הפנים

פורסם בתאריך: 13.7.23 06:15

אחרי חמש שנים שבהן הפכה את חיפה לבירת חזירי הבר העולמית, ראש העיר עינת קליש רותם הורתה לבכירי עיריית חיפה להפנות תלונות של תושבים על חזירים אל משרדו של הממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא.

במייל פנימי ששלחה אתמול (רביעי) קליש רותם למנכ"ל העירייה ניר מריאש ולמנהלת האגף לפניות הציבור נואית בן שמחון, היא כתבה: "מבקשת להפנות את כל התושבים שפונים לעירייה בנושא החזירים אל משרד הפנים, ולתת להם את הטלפון של משרדו של הממונה על המחוז, החל ממחר (היום; ב"כ) בבוקר".

התנערותה של ראש העיר מאחריותה למצב הקטסטרופלי שבו שרויה חיפה מגיעה על רקע אי אישור סעיפי התקציב לטיפול בחזירים שאותו היא הגישה למועצת העיר. כבר בחודש אפריל פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי היא פנתה לחנא בבקשה שיאשר את תקציב הטיפול בחזירי הבר אשר מועצת העיר אישרה רק את חלקו, ובהמשך גם נפגשה איתו כשהיא מלווה במריאש, ביועצת המשפטית עו"ד ימית קליין, בגזבר שמוליק מרמלשטיין, בראש מינהל התפעול אוהד דורפמן, באקולוגית העירונית יעל אולק ובנציגי רשות הטבע והגנים (רט"ג), על מנת לשכנעו לפעול על פי סעיף 210ד' לפקודת העיריות ולאשר את תקציב המילואים שמועצת העיר לא אישרה.

 

 

במסגרת התקציב לטיפול בחזירים ביקשה העירייה לאשר מימון לקיבוע פחים ולתחזוקתם, להחלפת פחים לאשפתונים בגנים ציבוריים, להעסקת קבלן חזירים, להחלפת צמחייה בכיכרות, לתחזוקת הגדר שהוקמה סביב שכונות הגובלות בוואדיות ולהוספת גדרות, להקמת קרן לסיוע בגידור בניינים שדייריהם סובלים מחזירים, להעסקת פרויקטור מטעם רט"ג, להסברה ועוד. חברי המועצה אישרו רק שלושה סעיפים – העסקת קבלן חזירים, קיבוע פחים והחלפת אשפתונים בגנים ציבוריים. קליש רותם זעמה. היא התריעה כי אי אישור התקציב במלואו עלול להוות סכנת חיים ולחשוף את העירייה לתביעות, כולל תביעות נגד חברי המועצה.

בעקבות פנייתה של קליש רותם לממונה על המחוז, סגנית ראש העיר סופי נקש וחברת המועצה עו"ד שרית גולן שטיינברג פנו אליו אף הן וכתבו לו: "הטענה של קליש רותם כאילו הסעיפים שנותרו חייבים באישור בשל סיכון חיי אדם, אין הם אלא הצגה מעוותת של המציאות אשר נכפתה על תושבי חיפה והניסוי המבוצע בהם על ידי קליש רותם. משכך, ובטרם תחליט בשאלה אם אתה מתכוון להפוך את החלטת המועצה בסעיפים שלא אושרו (מדובר כאמור בהחלטות מועצה המשקפות מדיניות מועצה לדרך הנכונה להתמודד עם הסיכון הנשקף מחזירי הבר, ואין מדובר באישור סעיפים שהימנעות מיישומם מסכנת חיי אדם), נבקש לשמוע גם אותנו, שכן אנחנו קיימנו דיונים הן בוועדת הכספים והן בוועדת איכות הסביבה (בהתאם להחלטת מועצת העיר) בנושאים אלו, ובעיקר בסעיפים שלא אושרו".

לדברי גורמים בעירייה, חנא עדיין לא השיב לאף אחת מהבקשות, בעוד שתופעת החזירים הופכת לאחד מהנושאים החמים במערכת הבחירות. הפניית התלונות למשרדו של חנא, אומרים בסביבתה של ראש העיר, נועדה ליצור עליו לחץ להכריע לטובתה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יעקב

    ראשת העיר צודקת.
    משרד הפנים אשם—הוא היה צריך\מזמן, למנות ועדה קרואה לניהול העיר.

  2. האמת העצובה

    נראה לי שהחזירים בחרו בעיר הכי מתאימה להם. הריווירה של מזרח התיכון.

  3. אלה

    לפני 4 שנים עשינו טעות, בחרנו ב קליש. ,"עם הפנים לעתיד" ניגש בעוד 3 חודשים לקלפי ובחור אחר/ת.

  4. דורי

    זה שיר פרדה אז בואי רק אמרי שלום … יאללה קוקוריקו הביתה עבדת על כולנו גם את הכיף הקטן לצאת לטייל בערב עם הכלב לקחת לנו . הצבעתי לך ואפילו ארגנתי חוג בית והפלתי איתי עוד 100 איש עשית צחוק מכולנו !!! מנותקת הזויה שלום ולא להתראות קחי את בן גביר איתך על הדרך

  5. אדיר אאא

    מי מנהלים שם תעיר בחיפה מטורפים לשחוט מהר את כול החזירים לפתח תעיר ולזוז

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר