חזיר בר (צילום: סיון אברהם)
חזיר בר (צילום: סיון אברהם)

קליש רותם פנתה למשרד הפנים: אשר תקציב לטיפול בחזירים

ראש העיר עינת קליש רותם פנתה לממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא בבקשה שיאשר את תקציב הטיפול בחזירי הבר אשר מועצת העיר אישרה רק את חלקו. משנודע לחברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג ולסגנית ראש העיר סופי נקש על הפנייה הן שלחו לחנא מכתב בבקשה לא להפוך את החלטת המועצה

פורסם בתאריך: 30.4.23 07:55

ראש העיר עינת קליש רותם פנתה למשרד הפנים בבקשה שיאשר את תקציב הטיפול בחזירי הבר אשר מועצת העיר אישרה סעיפים בודדים ממנו.

ביום חמישי התקיימה פגישה בין בכירי עיריית חיפה – קליש רותם, המנכ"ל ניר מריאש, היועצת המשפטית עו"ד ימית קליין, הגזבר שמוליק מרמלשטיין, ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן והאקולוגית העירונית יעל אולק – ונציגי רשות הטבע והגנים (רט"ג) לבין הממונה על המחוז מטעם משרד הפנים פאיז חנא, על מנת שהוא יאשר את תקציב המילואים לטיפול בחזירים.

בעירייה נסמכים על סעיף 210ד' לפקודת העיריות, ולפיו רשאי שר הפנים לאשר תקציב מילואים שהוגש למועצה וזו לא אישרה אותו. הסעיף קובע כי "לא אישרה המועצה את הצעת תקציב המילואים תוך חודשיים מיום שהוגשה לה, לא תהא עוד ההצעה טעונה אישור המועצה, וראש העיר יגיש את ההצעה לאישור השר בצירוף פרוטוקול ישיבות המועצה שבהן דנה המועצה בהצעה, אם דנה".

כזכור, במסגרת התקציב ביקשה העירייה לאשר מימון לקיבוע פחים ולתחזוקתם, החלפת פחים לאשפתונים בגנים ציבוריים, העסקת קבלן חזירים, החלפת צמחייה בכיכרות, תחזוקת הגדר שהוקמה סביב שכונות הגובלות בוואדיות והוספת גדרות, הקמת קרן לסיוע בגידור בניינים שדייריהם סובלים מחזירים, העסקת פרויקטור מטעם רט"ג, תקציב להסברה ועוד. מועצה העיר אישרה לעירייה להעסיק קבלן חזירים, תקציב לקיבוע פחים והחלפת אשפתונים בגנים ציבוריים. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", בתחילת אפריל פנתה קליש רותם לחברי המועצה והתריעה כי עצירת התקציבים עלולה להוות סכנת חיים ולחשוף את העירייה לתביעות, כולל תביעות נגד חברי המועצה, וגיבתה את פנייתה בחוות דעת משפטית.

 

 

משנודע לחברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג ולסגנית ראש העיר סופי נקש על הפגישה המתוכננת עם חנא הן פנו אליו בבקשה לא להפוך את החלטת המועצה. במכתב ששלחו השתיים לחנא נכתב: "אנו סבורות כי יש מקום להציג בפניך את התמונה המלאה בסוגיה זו. אנו מניחות כי הפנייה אליך נעשתה מתוך רצון שתתערב ותהפוך את החלטות המועצה שניתנו במספר הזדמנויות שלא לאשר חלק מהסעיפים שביקשה קליש רותם לאשר במועצת העיר. יצוין כי כל החלטות המועצה ניתנו לאחר דיונים ארוכים וממושכים שמתקיימים אחת לחודש ולאחר שנשקלו כל הנתונים כפי שהובאו בפנינו. כל ההחלטות הן פרי של החלטת מדיניות מועצת העיר לפעול בדרך שהוכחה כיעילה, והיא הפחתת מזון במרחב הציבורי – תברואה וקיבועי פחים – וכן דילול מבוקר של מספר חזירי הבר במרחב הציבורי. לשני רכיבים אלו אושרו תקציבים".

השתיים הדגישו כי "כאשר מרבית התקציבים אושרו, הרבה מעבר לתקציב שהיה נהוג עד לשנת 2019 שאז לא היתה בעיה של חזירי בר (הם היו קיימים אך לא יצרו בעיה של סיכון חיי אדם או של מפגעים כפי שקורה בשלוש השנים האחרונות), הטענה של קליש רותם כאילו הסעיפים שנותרו חייבים באישור בשל סיכון חיי אדם, אין הם אלא הצגה מעוותת של המציאות אשר נכפתה על תושבי חיפה והניסוי המבוצע בהם על ידי קליש רותם. משכך, ובטרם תחליט בשאלה אם אתה מתכוון להפוך את החלטת המועצה בסעיפים שלא אושרו (מדובר כאמור בהחלטות מועצה המשקפות מדיניות מועצה לדרך הנכונה להתמודד עם הסיכון הנשקף מחזירי הבר, ואין מדובר באישור סעיפים שהימנעות מיישומם מסכנת חיי אדם), נבקש לשמוע גם אותנו, שכן אנחנו קיימו דיונים הן בןועדת הכספים והן בוועדת איכות הסביבה (בהתאם להחלטת מועצת העיר) בנושאים אלו, ובעיקר בסעיפים שלא אושרו".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דנה, כרמל

    שרית גולן שטיינברג – את פוגעת בתושבי חיפה. נזכור לך את זה בבחירות הקרובות.

  2. מורה בדימוס

    אני לא מבינה. ראשת העיר בקשה תקציב ממשרד הפנים. וחברות המועצה מבקשות ממשרד הפנים לא לאשר אותו? מה קורה פה? מישהוא יכול להסביר?

  3. אמא חושי

    שתבקש מהחזירים בצמתים את הכסף שתרמו לחאוורה ולא הגיע לחאוורה או שתיקח באותו תקציב ממנו שלחה רכבים של העיריה להפגנות וחסימות.

  4. מורה לחיים

    למורה בדימוס – זה בדיוק מה שאתם עושים למדינת ישראל בעולם.

  5. שושי

    גברת קליש הניכבדה
    עכשיו לו מיזמן הגנת על הגן חיות שלך החזירים וגם לו מיזמן יצאת בריקודים שחסכת המון כסף לקופה של העיר כי לו פיתחת ולו קידמת כי לו עשית כלום חמש שנים גברת ניכבדה לו רוצים אותך ביכלל חסכת על חשבוננו של קירית חיים שמואל כלום לו עשית אפילו גן שעשועים במערבית לו עשית תיתבישי לך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר