החוף השקט (צילום: בועז כהן)
החוף השקט (צילום: בועז כהן)

החברה המפעילה את החוף השקט מאיימת בסגירתו

בחברת מפעלי ים זועמים על עיריית חיפה וטוענים כי היא נמנעת להעביר לה תשלומים בגין הצמדה למדד. עוד נטען כי העירייה מסרבת לחתום על הסכם הפעלה מחייב. בא כוחה של החברה: "ככל שההסכם המחייב לא ייחתם, מרשי שומרת על כל זכויותיה, לרבות נקיטת הליכים משפטיים ו/או סגירת החוף"

פורסם בתאריך: 8.8.23 16:12

חברת מפעלי ים בע"מ שמפעילה את החוף השקט מאיימת לסגור אותו בשל תשלומים שלטענתה עיריית חיפה נמנעת מלהעביר לה וסירובה לחתום על הסכם הפעלה מחייב וארוך טווח.

במכתב ששלח בא כוחה של החברה עו"ד אהוד פורת ליועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין הוא דורש תשלום עבור הפרשי הצמדה לתשלומים שביצעה העירייה באיחור: "לאורך השנים, טרם ביצוע כל תשלום רבעוני, חשב אגף החופים היה מעביר למנכ"ל מרשתי את הסכום לתשלום אשר כלל את ההצמדה למדד המחירים לצרכן. לאחר מכן הועברה החשבונית לאגף החופים לאישור ולגזבר העירייה לביצוע התשלום – כך היה הנוהג במשך שנים רבות. זה המקום לציין כי מרשתי מפעילה את החוף השקט מכוח חוזה הפעלה ארוך טווח, ולפיכך ברור שכל הסכומים המפורטים בחוזה ההפעלה מוצמדים למדד המחירים לצרכן, כפי שעיריית חיפה נוהגת עם כל ספקיה המעניקים לה שירותים לאורך זמן".

 

 

בחברה טוענים כי בפגישה שהתקיימה בשנה שעברה בנוכחותם של מנכ"ל העירייה דאז אוהד שגב וקליין סוכם כי התשלומים יהיו צמודים למדד. עוד נטען כי גם בפגישה שהתקיימה לפני שלושה חודשים עם המנכ"ל הנוכחי ניר מריאש וקליין סוכם שוב כי העירייה תשלם את הפרשי ההצמדה. לאחר שנשלחה לעירייה דרישת לתשלום הפרשי ההצמדה, היא העבירה את התשלומים בהתאם למדד חודש מאי 2021 ולא בהתאם למדד חודש מאי 2022, כפי שלטענת החברה קובע ההסכם בין הצדדים. משכך דורשת החברה כי העירייה תשלים את ההפרשים עבור התשלומים שבוצעו עד עתה לשנת 2023 וכל התשלומים לשנת 2022.

דרישה נוספת של החברה היא שהעירייה תחתום עמה על הסכם הפעלה מחייב. כזכור באפריל 2022 הגיעו הצדדים להסכמה באשר להסכם הפעלה לשלוש שנים, אך עד כה חוזה הוא לא נחתם. על כך כתב פורת: "יובהר כי ככל שההסכם המחייב בין העירייה למרשתי לא ייחתם, מרשי שומרת על כל זכויותיה, לרבות נקיטת הליכים משפטיים ו/או סגירת החוף עד לחתימת ההסכם".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה מעבירה לחברה את מלוא הכספים אשר להם היא התחייבה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שטח ציבורי

    ים צריך להיות שייך לכולם .מה זה לסגור את החוף? ולמה עירית חיפה לא מסדרת חוף עם מציל מתחת לרכבת יש קטע חוף מדהים. איזה ביזבוז חיים ליד הים ולא ניתן להנות

  2. נמאס סלקו את החברה הזו בכח

    הגיע זמן להעיף כל חברה פרטית שהשתלטה על חופי הרחצה והים של ישראל
    יש פה 10 מליון תושבים שרוצים חופי רחצה, לכו תחפשו לכם עסקים ומסחרה ממשהו אחר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר