הערכות מוגברת מסביב לאיצטדיון סמי עופר (צילום: דוברות המשטרה)
הערכות מוגברת מסביב לאיצטדיון סמי עופר (צילום: דוברות המשטרה)

העירייה נגד מכבי חיפה וחברת האבטחה מטאור

בעיריית חיפה זועמים על מכבי חיפה ועל חברת האבטחה מטאור וטוענים כי חסימת כבישי הגישה לאיצטדיון סמי עופר מתבצעת שעות ארוכות מכפי שנדרש לפני משחקים, ללא אישור משטרה וללא נוכחות שוטרים בכל מחסום. מינהל התפעול הונחה להסיר את המחסומים ולקנוס את המאבטחים, את החברה ואת מכבי

פורסם בתאריך: 15.8.23 09:40

עיריית חיפה יצאה למאבק מול מועדון כדורגל מכבי חיפה וחברת האבטחה מטאור. הסיבה: חסימת כבישי הגישה לאיצטדיון סמי עופר בשכונת נאות פרס שעות ארוכות מכפי שנדרש לפני משחקים. בעירייה טוענים כי הדבר מתבצע ללא אישור משטרה וללא נוכחות שוטרים בכל מחסום כמתבקש.

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי מעדויות שהגיעו לעירייה עולה שכבישי הגישה לאיצטדיון נחסמים לעתים שש שעות לפני משחק, ובכך נמנעת גישה לשכונה, ויתרה מכך – גישה לנכים שכלל אינם מעוניינים להגיע למשחק. בעירייה מתריעים כבר זמן רב על כך שהחסימות אינן מקובלות עליהם במקומות ובשעות שבהם הן מבוצעות, וטוענים כי היא אינה מאשרת את החסימות מתוקף סמכותה כרשות התימרור המקומית.

"בכל ישיבת היערכות לפני כל משחק המשטרה מבקשת לחסום את כבישי האזור כארבע שעות לפני המשחק", אומר גורם בעירייה, "אלא שבפועל דרכי הגישה נחסמות הרבה לפני כן. יש בכך פוגעים בתושבים שרוצים לנסוע בכבישים".

במכתב ששלחה היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין למכבי היא מציינת כי היא כבר התריעה בעבר על הנושא וכתבה: "סגירת כבישי הגישה למתחם האיצטדיון טרם קיום משחקים במתחם יכולה להתקיים על פי דין בהינתן אחת משתי החלופות הבאות – 1. קיומו של הסדר תנועה מאושר על רשות התמרור המקומית (מחלקת התימרור בעירייה; ב"כ) מכוח הוראות פקודת התעבורה ותקנות התעבורה. 2. הנחייה הניתנת על ידי המשטרה ('פקודת משטרה') המחייבת נוכחות שוטרים למשך כל הסגירה".

לטענתה של קליין, "בפועל, חברת האבטחה מטאור מטעם מכבי חיפה מבצעת סגירה של כבישי הגישה למתחם האיצטדיון בפרקי זמן של מספר שעות טרם קבלת הנחיית המשטרה, ללא נוכחות שוטרים בשטח ובמצב דברים שבו לא קיים הסדר תנועה מאושר על ידי הרשות המקומית".

 

 

היום תארח מכבי את אלופת סלובקיה סלובן ברטיסלבה למשחק הגומלין במסגרת השלב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות (מכבי ניצחה במשחק הראשון בתוצאה 1:2), ומהמכתב של קליין עולה כי העירייה מתכוונת להיאבק בחסימות כבר היום באמצעות הנחיה למינהל התפעול להסיר את המחסומים ולקנוס את המאבטחים, את חברת האבטחה ואת מכבי: "מאחר ונושא זה טרם הוסדר עד כה, חרף הנחיית השירות המשפטי, לרבות ההשלכות הנובעות והקשורות לסגירת רחובות וכבישים ללא הסדרה כדין, הנחייתנו המשפטית למינהל התפעול היא כי אין לאפשר המשך חסימת הכבישים באופן לא חוקי וכי יש לנקוט כל הליך שיידרש לצורך מניעת חסימה/סגירה של כבישים, כולל הסרת המחסומים המוצבים לצורך כך ומתן קנסות למפרים את הוראות הדין".

מחברת האבטחה מטאור נמסר: "יש לפנות למכבי חיפה. העברנו התייחסות למועדון בנושא".

ממכבי חיפה נמסר: "כל נושא התנועה אינו תחת אחריותה של מכבי".

במשטרה טוענים כי החסימות מתבצעות אמנם בשלב מוקדם בנאות פרס ובחניה של חברת חשמל בשל היערכות מוקדמת שמתחילה כחמש וחצי שעות לפני קיום המשחק, וכי זוהי אינה חסימה הרמטית אלא דילול תנועה שמאפשר כניסה של תושבי השכונה ועובדי חברת החשמל בלבד. "במסגרת היערכות וכדי לשמור על איכות חיים של תושבי המקום נעשה סינון ולא חסימה הרמטית כדי למנוע פגיעה בשגרת חייהם של תושבי השכונה ככל הניתן", נמסר מהמשטרה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. חיפאי

    אעלק חסימה… שומר דמיקולו יושב על המדרכה ומשחק בטלפון.
    הכניסה לשכונה צריכה להתאפשר רק לרכבים בעלי מדבקות תושב על הרכב – המשטרה והשומרים לא אוכפים את זה.

  2. ירוק מודאג

    הפעם אנו מודים לעירייה על המאבק – זהו באמת מצב שחייב להיפתר – כל אחד זורק את האחריות על השני.

  3. יאן טיפארזי

    כל מי שאין לו מדבקת תושב על הרכב – שיקבל קנס בזמן משחק ! ככה הם ילמדו ועיריית חיפה תשיג מקור הכנסה נוסף.
    בתל-אביב במצב הזה לא היה קורה – חולדאי היה אוכל אותם.

  4. נאות כלא רחוב המחסום..

    כל ארוע באצטדיון גם המשטרה גם חברות אבטחה עושות מה שבא להן.
    נרות פרס הופכת לנאות כלא..
    אל תתקרבו לשכונה זה קרית אליעזר 2. בנו שכונה שסובלת מכל מטרדי האצטדיון.

  5. עוזי ינמלא

    אוי…לזה שמעליי – אל תגזים.
    השכונה הזו היא בין השלוש המבוקשות בארץ – ראה כתבה בערוץ 12.
    אף אחד לא סובל מהאיצטדיון – הוא דווקא מעשיר בפעילויות ומקומות בילוי וספורט – צריך לראות כמה חוגים וקבוצות ספורט יש מסביביו כל יום.
    אעלק קריית אליעזר 2….
    כל החלונות בשכונה עם בידוד כפול למקרה שמישהו כמוך יסבול מהרעש של הגולים פעם בשבועיים למשך שעתיים.

  6. 7.

    שאני יבין הולכים לנתק את העיר הזו מחוף ימה לעד עם חומת חשמול רכבתית מכוערת למדי וכל מה שמעניין אותה זה מה שקורה עם הקבוצה שרק מביאה כבוד לעיר הזאת.

  7. הכל תלוי איפה בשכונה.

    נאות פרס שכונה מבוקשת רק בכתבות שמממנים הקבלנים
    הרעש מהכבישים של פרויד ודרך השכונה לכביש 4 מזויע

  8. מושיקו

    הראש עיר רבה עם עצמה תכף הולכת הביתה זה הכל בגלל שהיועצים שלה דוחפים אותה לפינה חשוכה. סמי עופר הוא חוויה הכי טובה בארץ לשלושה דורות. אין שם דת גזע או פוליטיקה מקבלים את כולם אולי כדאי שתלמדי מזה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר