איצטדיון סמי עופר (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
איצטדיון סמי עופר (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

בגלל עישון באיצטדיון: בקשה לתביעה ייצוגית נגד העירייה

שניים מאוהדי מכבי חיפה שיושבים ביציע האולטראס הגישו לבית המשפט המחוזי בעיר בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסך של כשלושה מיליון שקל נגד עיריית חיפה בטענה לאי אכיפת איסור עישון באיצטדיון סמי עופר. לטענת השניים, מדי משחק הם נחשפים לעישון סיגריות וגראס הפוגע בבריאותם

פורסם בתאריך: 14.9.23 17:07

שני אוהדי קבוצת הכדורגל מכבי חיפה הגישו לבית המשפט המחוזי בעיר בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד עיריית חיפה בגין אי אכיפת איסור עישון באיצטדיון סמי עופר. הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד מתן פריידין, מוערכת בשלושה מיליון שקל.

"עניינה של בקשה זו במפגע חמור בדמות אי מניעת עישון במקום ציבורי – איצטדיון סמי עופר", נכתב בבקשה. "המשיבה (העירייה; ב"כ) אינה פועלת כראוי למנוע עישון בתחומי האיצטדיון, וזאת בניגוד לדין, והכל תוך מטרד חמור לציבור הרחב וחשיפתו לסיכון בריאותי חמור". בבקשה צוין כי "מדובר באיצטדיון חדשני בעל טכנולוגיה מתקדמת, הכוללת מערכת טלוויזיה במעגל סגור אשר מרכזת כ-220 מצלמות המכסות את שטח האיצטדיון, לרבות מערכת לזיהוי פנים המאפשרת זיהוי צופים בעייתיים והרחקתם משטח האיצטדיון באופן מיידי. חרף הסמכות והיכולת המצויים בידי המשיבה, מניעת העישון אינה נאכפת".

מהבקשה עולה כי המבקש הראשון "נוהג להגיע כמעט לכל משחקי הבית שמתקיימים באיצטדיון סמי עופר, ואף נוסע לא פעם למשחקי חוץ של הקבוצה באיצטדיונים השונים ברחבי הארץ. בכל הפעמים שבהם נכח המבקש באיצטדיון סמי עופר, מאז החל לפקוד אותו ועד היום, הוא נוכח לראות אוהדים מעשנים ללא כל הפרעה בתוך היציע הצפוני (יציע האולטראס של מכבי; ב"כ) שבו הוא מנוי. אם לא די בכך, הרי שבמקרים רבים אין מדובר רק בסיגריות אלא בעישון גראס – דבר הטומן בחובו ריח נוראי במיוחד (זאת מעבר לכך שמדובר בדבר המנוגד לחוק). לצערו הרב, נאלץ המבקש לסבול מהתנהגות פסולה זו, שבגדרה הוא נאלץ מדי משחק להיות מעשן פסיבי בעל כורחו. עוד יצוין כי מכיוון שאין אכיפה, האוהדים עצמם נאלצים להעיר למעשנים – דבר שעלול לא פעם לייצר חיכוכים וויכוחים לא נעימים".

 

 

עוד צוין בכתב התביעה כי המבקש "פנה עשרות פעמים לעירייה, החל משנת 2015 ואילך, באמצעות תוכנת מסרים בפייסבוק, כולל משלוח תיעודים מצולמים, על מנת שזו תבצע אכיפה, אך לא נעשה דבר. העיריה הבטיחה למבקש פעם אחר פעם כי היא תבצע אכיפה, אך בפועל היא לא ביצעה את המוטל עליה לפי דין. בכל התקופה הארוכה שבה המבקש מגיע לאיצטדיון, הוא לא ראה מעולם פקח עירוני ביציע הצפוני. יתרה מכך, כאשר המבקש ראה פקחים הוא ביקש מהם להיכנס ליציע ולבצע אכיפה, אך פקחית מסרה לו כי הפקחים קיבלו הוראה מפורשת לא להיכנס לתוך היציע הצפוני".

באשר למבקשת השנייה, "היא היתה נוהגת לשבת ביציע הצפוני, ובכל המשחקים שבהם היא נכחה היה עישון מאסיבי של אוהדים, הן של סיגריות והן של גראס, ללא כל אכיפה מצד המשיבה. המבקשת היתה נוהגת להביא את בתה למשחקים, אך לנוכח העישון הפאסיבי שנכפה עליה היא אינה עושה זאת עוד מחשש לבריאותה. המבקשת ניסתה לשבת ביציעים נוספים – יציע המשפחות והיציע הדרומי – אך גם שם היא נחשפת לעישון פאסיבי (אם כי באופן פחות מהקיים ביציע הצפוני). המבקשת נמנעת מלפנות למעשנים בסביבתה בשל חשש ברור מהתפתחות אירועים אלימים. בכל המשחקים שבהם נכחה המבקשת, היא לא ראתה מעולם פקח שאוכף את נושא העישון".

לפי הבקשה, עילות התביעה הן הפרת הוראות החוק למניעת עישון, רשלנות ומטרד לציבור, ולכן מתבקש בית המשפט לאשר את התובענה כתובענה ייצוגית, לתת צו הצהרתי שלפיו המשיבה הפרה את הוראות הדין, צו עשה נגד המשיבה הכולל לוחות זמנים ברורים ומוגדרים לפעול למיגור העישון, ומתן פיצוי כספי לחברי הקבוצה בגין החשיפה לעישון, בגין הסיכון הבריאותי הכרוך בכך ובגין חוסר הנוחות, עוגמת הנפש, התסכול והפגיעה באוטונומיה שנגרמו להם בשל החשיפה לעישון.

מעיריית חיפה נמסר: "הנהלת איצטדיון סמי עופר קבעה ושילטה את האזורים שבהם אסור העישון ואת האזורים שבהם מותר העישון באיצטדיון, וזאת בשיתוף פעולה עם נציגי משרד הבריאות. נוסף על כך מפעילה הנהלת האיצטדיון כריזה שבה נאמר כי בכל האזורים האסורים לעישון מתבצעת אכיפה מוגברת. בהתאם לכך נוקט אגף האכיפה העירוני הליכי אכיפה נמרצים נגד כל מי שנמצא מפר את הוראות השילוט והדין. יובהר כי במשרדי עיריית חיפה לא התקבלה כל עתירה בנושא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יוסי הגבגבר

    אלוף…מה עם האבוקות?
    ולמה בקיסריה או בפארק של מוצקין מעשנים!?

    זאת הסיבה, לא להגיע להופעות במוצקין!!

  2. יורם מארק-רייך

    מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.
    כל כך אופייני לעירייה הזו.

  3. 2 מתוך 30,000! 2 שרוצים ש30,000 יהיו כמוהם, לא אכיפה ולא נעליים

    2 מתוך 30,000!
    ולי מפריע בגי תינוקות, ילדים עלוקות שלא מפסיקים לשאול שאלות מטומטמות- תחנכו אחר כך תביאו,
    מפריע לי כול אחד ואחת שבאים עם רכב למשחק וגורמים לזיהום של 80 אלף פקטים של סיגריות
    מפריע לי שמסתירים לי עם הפלאפונים,מפריע לי שהמועדון מעסיק מאבטחים גזענים פר אקסלנס- מעירים רק למי שלא דובר את שפתו, מפריע לי שמעירים לי כול מיני יאקים!!!!!
    מה הסיכוי שהתובעים מסתובבים בחולצות שייצרו ילדים בתנאי עבדות וכך גם הסלולרים שהם "תיעדו מהם"?! הם כבר תבעו את רכבת ישראל שנוסעת בפארק הכט ומזהמת אוויר ב"אזור אוויר נקי"?!?!?!?!

  4. להיות סינגפור או סומליה. הבחירה בידינו

    אנחנו צריכים להיות סינגפור.
    על עישון באצטדיון – שלילת כניסה לשנה למגרשים וקנס
    עישון חוזר – שלילה ל-10 שנים וקנס פי 10.
    חייבים הרתעה. מדינת בגציה כשלה מול הבבונים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר