הצתת רכבים בחיפה (צילום: דוברות משטרת ישראל)
הצתת רכבים בחיפה (צילום: דוברות משטרת ישראל)

בשליחות איראן: הציתו רכבים בחיפה

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חמאד חמאדי (23) מנצרת ויוסף חמאד (18) ממקייבלה בגין מגע עם סוכן זר והצתה. שני הנאשמים הציתו רכבים של יהודים ברחוב האר"י בחיפה עבור האיראנים. השב"כ סיכל ניסיונות נוספים לבצע פעילות טרור בישראל, כולל כוונות לפגוע באישי ציבור ובפוליטיקאים

פורסם בתאריך: 27.9.23 15:40

היום (רביעי) הותר לפרסום כי פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חמאד חמאדי (23) מנצרת ויוסף חמאד (18) ממקייבלה בגין מגע עם סוכן זר והצתה. שני הנאשמים הציתו רכבים של יהודים עבור האיראנים. השב"כ סיכל ניסיון איראני לביצוע פעילות טרור בישראל, כולל כוונות לפגוע באישי ציבור ובפוליטיקאים.

לפי כתב האישום שהגיש עו"ד יניב זוהר, חמאדי סיכם עם זיאד, תושב ג'נין שהכיר, ועם אחרים שזהותם אינה ידועה, כי הוא יסייע להם להכניס אנשים לישראל ויקל על הסתננותם ועל שהותם שלא כדין בארץ, והכל תמורת תשלום כספי. 

במרץ 2023, הגיע חמאדי סמוך לגבול עם ירדן, אסף ברכבו חמישה מסתננים, הסיע אותם לשטח ישראל וקיבל תשלום כספי עבור כך. בהמשך הוא אף בדק עבור זיאד מקום ספציפי לאורך הגבול עם ירדן לביצוע הסתננות. הנאשם בדק ועדכן שהמקום אינו מתאים.

במאי 2023 נפגשו תושבים מאזור ג'נין עם איש ממנגנוני הביטחון האיראניים בכמה הזדמנויות בירדן. הוא ביקש מהם לפעול עבורו, תמורת תשלום, להברחת כלי נשק משטח ירדן לשטחי יהודה ושומרון, ליצירת "פאודה" (כאוס) בישראל בדרך של הצתת כלי רכב ותחנות דלק ושבירת חלונות של בתי עסק, תוך תיעוד המעשים. כמו כן ביקש מהם האיראני לצלם קציני משטרה ופוליטיקאים ולפעול לקידום התנקשות בחייו של חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, והכל בהכוונה ובמימון איראניים.

 

 

לשם קידום התוכנית האיראנית פנו שני התושבים מאזור ג'נין לזיאד, אשר פנה לחמאדי והציע לו להצית רכבים של יהודים ולתעד זאת תמורת תשלום של 5,000 שקל לכל רכב שיוצת. זיאד הבהיר לחמאדי כי המשימה היא בהכוונה של גורמים איראניים מחו"ל אשר מממנים את התשלום עבורה ודורשים לצלם את הצתת הרכבים, ולהעביר את התיעוד לידיהם לצורך הוכחת ביצוע המשימה.

בהמשך להסכמתו של חמאדי לבצע את המשימה ועל מנת להוציאה אל הפועל, הוא פנה לחמאד ושיתף אותו בחלק מפרטי המשימה, וציין בפניו כי התוכנית היא להצית רכבים של יהודים תמורת תשלום של 1,000 שקל לרכב, וזאת בלי לשתף את חמאד כי מי שעומד מאחורי המשימה הם גורמים איראניים. חמאד הסכים להצעה, והשניים נסעו לכיוון חיפה ברשותם בנזין בבקבוק פלסטיק.

חמאדי וחמאד הגיעו לרחוב האר"י בחיפה, בהבינם כי הרחוב מאוכלס בתושבים יהודים. הם עצרו את רכבם סמוך לאחד מהבתים, וחמאד שפך בנזין על צמיגים של ארבע מכוניות והבעיר אותם. במקביל תיעד חמאדי המעשים באמצעות הטלפון הסלולארי שלו כדי לשלוח את התיעוד לזיאד ולגורמים האיראניים.

כתב האישום מייחס לחמאדי עבירות הצתה ומגע עם סוכן זר ולחמאד עבירות של הצתה. 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. השואל

    שום מילה על בן גביר?! באתרים אחרים רשום שגם הוא היה המטרה טוב נו אולי לא מעודכנים

  2. חיפאי

    קרעתם אותי מצחוק, איראן נלחמת נגד ישראל דרך הצתת שני רכבי יהודים בחיפה!! אז איראן לא צריכה את תוכנית הגרעין שלה יותר? חבל, יכלו להשחית כמו מחבלי תג-מחיר

  3. חזקאל

    בנתניה עד לפני כ 9 שנים היה מנהג של הצתת אופנועים,לא ערבים,תושבי המקום
    כפרה עליהם

  4. יקבלו לימודים חינם ואפיית עוגות בכלא-מלון??

    כמו באירן – לתלות אותם בהוצאה להורג.
    צריך לאמץ את שיטות האויב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר