נפילת רקטה בישראל (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
נפילת רקטה בישראל (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

ישראל במלחמה: השגרה בחיפה נמשכת

בעקבות ירי מסיבי של רקטות לשטח ישראל מעזה וחדירה של מחבלים לשטח ישראל הכריז צה"ל על מבצע "חרבות ברזל". הנהלת עיריית חיפה קיימה הערכת מצב במרכז לניהול משברים: "כרגע השגרה בחיפה נמשכת". המקלטים העירוניים ייפתחו, כל אירועי התרבות, הספורט והמחאה בוטלו. עדכונים שוטפים

פורסם בתאריך: 7.10.23 10:33

מבצע "חרבות ברזל": דובר צה"ל הודיע הבוקר (שבת) כי צה"ל הכריז על מצב כוננות מלחמה בעקבות ירי מסיבי של רקטות לשטח ישראל מעזה וחדירה של מחבלים לשטח ישראל בכמה מוקדים. תושבי הדרום והמרכז נדרשים להימצא בסמוך למרחבים מוגנים, ובעוטף עזה בתוך מרחב מוגן. בשעה זו מקיים הרמטכ״ל הערכת מצב ומאשר תוכניות להמשך פעילות צה"ל: "חמאס הוא הריבון ברצועת עזה, העומד מאחורי מתקפה זו, והוא יישא בתוצאות ובאחריות לאירועים".

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי החמאס, שמחבליו חדרו לארץ באמצעות רכבים, אופנועים, רחפנים ממונעים וסירות, וגם רגלית לאחר פריצת הגדר, חטף עשרות חיילים ואזרחים. המחבלים השתלטו על יישובים בעוטף עזה ומחזיקים בבני ערובה. אל בתי החולים בדרום הגיעו יותר מ-1,000 פצועים, וההערכות הן שמספר הפצועים גבוה בהרבה. מספר ההרוגים הרשמי נכון לעכשיו עומד על יותר מ-100, ובהם ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין.

 

ירי מעזה לעבר ישראל (צילום: Lucidwaters/depositphotos.com)

ירי מעזה לעבר ישראל (צילום: Lucidwaters/depositphotos.com)

 

לנוכח ההתרחשויות קיימה הנהלת העירייה הערכת מצב מיוחדת במנ"מ (המרכז לניהול משברים), אך הודיעה: "כרגע השגרה בחיפה נמשכת". בהנחייתה של ראש העיר עינת קליש רותם, המקלטים הציבוריים ייפתחו והעירייה מעלה כוננות. בהנחיית המשטרה בוטלו הפסטיבלים העירוניים – פסטיבל הסרטים ופסטיבל בית גלים. המחאה שתוכננה להתקיים הערב בצומת חורב בוטלה, כמו גם ההקפות השניות שתוכננו במוקדים שונים.

עוד נמסר מהעירייה כי לפי פיקוד העורף, נכון לרגע זה אין הנחיות ספציפיות לתושבי חיפה.

 

הערכת המצב בעיריית חיפה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הערכת המצב בעיריית חיפה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

 

 

מהנהלת פסטיבל הסרטים נמסר כי הנהלת פסטיבל הסרטים החליטה לסיים את ההקרנות ואת הפעילויות בפסטיבל הסרטים: " במהלך היום נפרסם התייחסות לגבי ההסדרים לרוכשי הכרטיסים. כולנו מאחלים שנדע ימים טובים יותר".

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. לנוכח הכרזת מצב כוננות מלחמה, משרד החינוך פותח היום חדר מצב מיוחד בשעה 12:00 בראשות שר החינוך כדי להיות מוכן וערוך לכל התפתחות ולכל תרחיש אפשרי. כמו כן, המשרד פותח קו סיוע רגשי המאויש על ידי אנשי המקצוע של השירות הפסיכולוגי ייעוצי, אשר יעמוד לרשות תלמידים, הורים וצוותי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע 6552*, שלוחה 5.

תחנות מד"א נפתחו לצורך תרומות דם: היום, שבת – מד"א חיפה ברחוב יצחק שדה 10 עד השעה 18:00, מד"א קריות ברחוב החשמונאים 75 בקרית מוצקין בשעות 18:30-11:30. עמדה נוספת תיפתח בקניון קסטרא.

אוניברסיטת חיפה הודיעה כי היא מעמידה את מעונות הסטודנטים שלה לטובת תושבי הדרום. כמו כן מפעיל דיקנט הסטודנטים קו חם לסטודנטים בטלפון 052-8510004.

כל משחקי ליגת העל בכדורגל ובכדורסל נדחו. בשל דחיית המשחק ופגרת הנבחרות הקרובה אישרה מכבי חיפה לשחקניה הזרים לעזוב את הארץ.

 

תקיפות צה"ל בעזה (צילום: Lucidwaters/depositphotos.com)

תקיפות צה"ל בעזה (צילום: Lucidwaters/depositphotos.com)

 

עדכון (12:20): דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "בשעות אלה צה"ל מציף את הדרום ואת יישובי העוטף בכוחות מבצעיים רבים – מפקדים מבצעיים מגיעים על מנת לנהל את הלחימה בכל המוקדים, ובמקביל פתחנו בגיוס מילואים רחב לכל המערכים בצה"ל".

עוד נמסר מיחידת דובר צה"ל: "הבוקר נורו כ-2,200 רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל. במקביל בוצעו מספר חדירות לעבר שטח מדינת ישראל בדרום הארץ. בתגובה פתח צה"ל במבצע 'חרבות ברזל'. הרמטכ"ל הכריז על גיוס נרחב של כוחות מילואים. כוחות צה"ל רבים, לרבות יחידות מיוחדות, הוקפצו למרחב עוטף עזה ונלחמים במספר מוקדים במרחב האוגדה על מנת להגן על תושבי הדרום. עשרות מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר במספר מוקדים מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה".

עדכון (16:40): העירייה הודיעה על סיורים משותפים של המשטרה והפיקוח העירוני, שבמסגרתם הצטרפו שוטרי תחנת חיפה לניידות הפיקוח העירוני כדי לתגבר את נוכחות כוחות החירום בעיר. הפעילות המשותפת כוללת סיורים ומחסומי בקרה בכניסות לעיר.

עדכון (17:50): רכבת ישראל מפעילה רכבות מיוחדות מצפון לדרום עבור חיילי צה"ל, לפי דרישה וביקושים. תנועת הרכבות בתחנות אופקים, נתיבות ושדרות לא תחודש עד להודעה חדשה.

עדכון (18:42): כל בתי העסק במוקדי הבילויים בחיפה – בעיר התחתית ובשוק תלפיות – סגורים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיפאי מעל 60 שנה

    חזק ואמץ לכל תושבי מדינת ישראל!
    עם ישראל שולח מלא אנרגיות חיוביות לתושבי הדרום, תהיו חזקים!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר