ענבר הימן רוקדת בזמנים טובים יותר (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
ענבר הימן רוקדת בזמנים טובים יותר (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

"אנחנו מתחננים שגורמים צבאיים ייצרו איתנו קשר"

בני משפחתה וחבריה של ענבר הימן, בת 27 מחיפה, שנחטפה על ידי החמאס ממסיבת הטבע בדרום, מחפשים אחר כל פיסת מידע עליה. "הגיע לידי סרטון ממש קשה לצפייה שלא הייתי אמורה לראות", מספרת אחת מחברותיה, "ראיתי אותה שם מעולפת, מובלת על ידי ארבעה מחבלים"

פורסם בתאריך: 11.10.23 09:59

ענבר הימן בחרה לחגוג את סיום החופשה הסטודנטיאלית שלה בגדול, במסיבה רבת משתתפים, בטבע, במקום שבו ניתן לרקוד עד אפיסת כוחות ולהשתחרר עד הסוף. היא ירדה לעוטף עזה עם חברות ושימשה כהלפרית במסיבת הנובה ברעים. התכנון היה לצפות למחרת במשחק בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, ומיד בסיומו להמשיך, ביחד עם בן זוגה נועם אלון שהדביק אותה בחיידק הכדורגל, לשבוע ימים בסיני, רגע לפני שהם מתחילים את שנתם הרביעית והאחרונה במגמת תקשורת חזותית במרכז האקדמי לעיצוב ויצו.

לאחר שהתחילו להתברר מימדי האסון פתחו קרוביה של הימן בחיפושים אחר כל שביב מידע. אביו של בן זוגה, מרדכי אלון, מחבר סדרת הספרים "הוצא מהקשרו", העלה פוסט בדף הפייסבוק שלו: "ענבר היימן, בת הזוג של בני נועם, עדיין נעדרת. ענבר השתתפה במסיבה ברעים. לא מצאנו את שמה באף רשימה. אם מישהו נתקל בה במסיבה או שיש ברשותו מידע כלשהו אודותיה, אנא עדכנו".

בפוסט נוסף כתב אלון: "אם מישהו ראה את ענבר בכל שלב אחרי המסיבה, הוא מתבקש לפנות אליי בפרטי. ענבר, בת 27, גבוהה, רזה, בעלת שיער ערמוני ארוך, לבשה טייץ צבעוני וטופ סגול. אני יודע שזו פנייה בעייתית ולא שגרתית, אבל אנחנו זקוקים לכל מי שצפה בתמונות ובסרטונים המגיעים מעזה שבהם מופיעים חטופים, לנסות ולזהות אם ענבר הימן מופיעה בהם. מסיבות מובנות אנו מתקשים לעשות זאת, ולכן אנו פונים לעזרתכם".

הדקדוק בפרטי הזיהוי שהתפרסמו הוא מצמרר וכל כך מוחשי: "היא לבשה טייץ צבעוני (ורוד, סגול, כחול וצהוב), טופ סגול כהה, עליונית לבנה וגרביים עם איורי פטריות. על שיערה קליפסים של פרפרים. קעקועים – פתית שלג על העורף, חללית, חתול ופרפרים על רגל שמאל, וסימן שאלה על רגל ימין". 

 

ענבר הימן ביציע של מכבי חיפה (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

ענבר הימן ביציע של מכבי חיפה (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

 

המשפחה וחבריה הקרובים של הימן פתחו בקמפיין שכותרתו "מחזירים את ענבר הביתה בשלום", והעדויות החלו לזרום. עינב סומך, חברת נפש, כתבה: "הגיעה לידינו עדות שמספרת שענבר רצה להתחבא עם עוד שני בחורים – רום דהרי ופריאל ביטון. בעדות שיש לנו, שלושתם התחבאו כמה שעות ביחד. אחרי כמה שעות הם יצאו ממקום המסתור והתחילו לרוץ. ענבר התחילה להתעייף ולהאט את קצב הבריחה". 

בשלב מסוים נתקלו השלושה במחבלים ו"מחבל אחד תפס את ענבר תוך כדי שנופף עליה עם סכין יפנית במטרה לנסות לקרב את אחד הבחורים ולחטוף אותו גם. אחד מהם רץ בחזרה לכיוון ענבר עם קרש עץ. הוא רץ חמישה מטר לכיוונה וצעק למחבל. המחבל עזב אותה והתקדם לכיוון של אחד מהחברים. ברגע הזה, החבר חשב שענבר תצליח לברוח. ענבר קפאה במקום. מחבל אחר הגיע והעלה את ענבר על אופנוע, ואף אחד לא ראה אותה יותר. אנחנו רוצים עוד פרטים. יש לנו כל כך הרבה חורים בסיפור. מי יודע מה קרה לענבר בין הסרטון לבין האירוע המזעזע הזה? אנחנו רוצים לדעת מה מצבה הפיזי. בבקשה, הלב שלנו מרוסק, אנחנו רוצים עוד פרטים שיקרבו אותנו למה שקרה לענבר, איפה היא ומי ראה או שמע אותה".

 

 

רוני פפוביאן כתבה: "אני כותבת את הפוסט הזה בקושי רב, אבל מטרתו היא להעלות את המודעות ולהגיע לכמה שיותר אנשים. סרטון שלה אומת, ובו היא נראית נחטפת מהמסיבה. אנחנו לא יודעים מה מצבה ומחפשים כל שביב של מידע בשביל לאתר אותה ולהחזיר אותה אלינו. מחכים לה בבית אמא ואבא, אח, בן זוג והמון המון חברים מאוד מאוד מודאגים. היא המלאכית שלי, אחות שלי בנפש, קשה להאמין בכמה מסיבות רקדנו ביחד, כמה שיחות נפש וכמה אהבה יש בינינו. הילדה הזאת היא כולה אור וקסם, אין אחד שמכיר אותה ולא התאהב בה. בבקשה, בואו נתאחד ונעשה את כל המאמצים להחזיר אלינו את הנפשות העדינות והיפות שנמצאות כרגע בשליטת השטן".

גם חברתה ענת מולוטקובסקי העלתה פוסט לרשתות החברתיות: "חברה שלי, הנשמה התאומה שלי, הפרטנרית האהובה שלי, חייבים להוציא אותה משם כמה שיותר מהר ולטפל בה. לצערי, הגיע לידי סרטון ממש קשה לצפייה שלא הייתי אמורה לראות. ראיתי אותה שם מעולפת, מובלת על ידי ארבעה מחבלים. גם קיימת עדות מוקלטת וכתובה שהיא ועוד שני בחורים בשם רום דהרי ופריאל ביטון ברחו מהמחבלים, הסתתרו למשך כמה שעות, ולאחר מכן שוב התחילו לברוח. לאחר מאבקים מול המחבלים ענבר נחטפה על אופנוע בידי המחבלים ולא נראתה שוב. אין לנו כרגע מושג מה התרחש בין החטיפה עד לסרטון. הרבה דברים יכולים לקרות, והרבה דברים עוד אפשר לעשות. אני לא מפסיקה לרגע לחשוב על מה קורה איתה ועל איך היא ואיפה היא. אני מתגעגעת אליה כל כך ורוצה כבר לחבק אותה ולא לעזוב לעולם. כל מי שמכיר את ענבר יודע שמדובר ביצור עם הלב הכי ענק שאפשר לדמיין. הייתי צריכה לבוא איתה למסיבה הזו, ואני מבקשת שמי ששמר עליי מלמעלה ועשה שלא אבוא – שישמור עליה גם ושהיא תחזור אלינו במהרה".

חיים הימן, אביה של ענבר, מתחנן גם הוא לפיסת מידע. עד לרגע זה, אף גורם רשמי לא יצר איתו קשר. "העברנו את הסרטון בו נראית ענבר מובלת על ידי ארבעה מחבלים למשטרה, ואנחנו מאוד לבד", הוא אומר, "עד עכשיו אף גורם מוסמך לא פנה אלינו. אנחנו מרגישים לבד. אנחנו מתחננים שגורמים צבאיים ייצרו איתנו קשר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חייבים לסיים את חמאסטן. כל דבר אחר זו תבוסה

    אם ישראל לא תחסל את עזה – עזה תחסל את ישראל. בתודעה האזורית יש רק מנצח ומנוצח. לכן: משימת צה"ל: לרוקן עזה כשטח צבאי סגור ולסיים את החזית הזאת.
    !!!! זה הלקח היחיד שהאויב סביבנו מבין. !!!! הגיע זמן שנפנים את כללי המשחק.
    לא להשאיר שם בניין אחד עומד ולהעביר לשם את בסיסי צה"ל בדרום. השארת מורסת עזה כהצגת המסכנות של האויב – חייבת להסתיים לאלתר. מי שרוצה למחוק את ישראל מהמפות יקבל את מחיקת עזה מהמפות. אין שום ברירה אחרת. וכל יום שאלפי מחבלי חמאס בבית מלון בישראל ולא מחוסלים זה נזק למלחמה ולחיסול הטרור. את מחבלי דעאש חיסלו עד האחרון.

  2. עופר.א - חיפה

    אני אחד כזה שמסתכל תמיד על התמונה המלאה ולא בדיוק מתייחס בכובד ראש לרעשי הרקע .
    אני בתחושה שדייי מגיע לנו כל מה שקורה כאן .

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק פצצה אחת בנוסח הירושימה שתימחוק את המקום המקולל הזה ,שום תפיסה אנושית אי אפשר להבין על הזוועות הללו ועל מה שעשו לתינוקות וילדים פעוטים קטנים טהורים,חבל על כל חייל שיהרג – רק פצצה אחת גדולה ההיגיון אומר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר