עו"ד תמי אולמן
עו"ד תמי אולמן

"נמנע מעורכי דין עוכרי ישראל להשתמש בתואר עורך דין"

בעקבות פוסט שכתבה עורכת דין שבו היא הביעה לכאורה תמיכה במתקפת החמאס הודיעה לשכת עורכי הדין כי היא תנקוט את כל הצעדים הדרושים על מנת להוביל לשלילת רישיונה ולסילוקה מהלשכה. מ"מ יו"ר לשכת עורכי הדין הארצית עו"ד תמי אולמן: "נשנה את התקנות לשעת חירום"

פורסם בתאריך: 16.10.23 08:00

מ"מ יו"ר לשכת עורכי הדין הארצית עו"ד תמי אולמן פרסמה אתמול (ראשון) פוסט בפייסבוק, ובו הצהירה בהודעה שאינה משתמעת לשני פנים כי "לשכת עורכי הדין שמה לעצמה מטרה למנוע מעורכי דין עוכרי ישראל להשתמש בתואר עורך דין".

הודעתה של אולמן הגיעה לאחר הודעתו של יו"ר הלשכה עו"ד עמית בכר, בעקבות פוסט שכתבה עורכת דין שבו היא הביעה לכאורה תמיכה במתקפת החמאס. "כולנו נחשפנו בסוף השבוע האחרון לפוסטים מזעזעים שהועלו על ידי עורכת דין החברה בלשכה, ומהם עולה הבעת תמיכה והזדהות פומבית עם ארגון הטרור חמאס. מפאת מיאוס הדברים לא אפרטם", כתב בכר, "קיבלתי פניות רבות מכל קצוות הארץ, כולל משר המשפטים לשעבר וחבר הקבינט גדעון סער שפנה אלי בסוגיה זו. מקומה של עורכת דין זו אינו בין שורותינו, ואין בכוונתי לעבור על כך לסדר היום. ננקוט יד קשה ואת כל הצעדים הדרושים על מנת להוביל לשלילת רישיונה ולסילוקה מהלשכה".

לדבריו, כבר בסוף השבוע החל יו"ר ועדת האתיקה בלשכה עו"ד מנחם מושקוביץ לטפל בנושא, ובמקביל הגישה הלשכה תלונה במשטרה בטענה לפרסום דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי טרור ועבירות פליליות נוספות הקשורות בחוק למאבק בטרור. בכוונת לשכת עורכי הדין לעקוב מקרוב אחר התפתחות החקירה הפלילית, מתוך כוונה שיוגש כתב אישום חמור נגד עורכת הדין וימוצה איתה הדין.

 

 

בכר הוסיף כי "אנו בוחנים אפשרות לקדם תקנות לשעת חירום שיעניקו ללשכה כלים נוספים להשעיה מיידית במצבים כאלה. אני מקווה כי המהלך יקודם במהירות ושלא נהיה עדים למקרים נוספים כאלו".

אולמן אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנחנו הולכים לשנות את התקנות לשעת חירום שלפיהם רק באמצעות תיק קיים בבית משפט אפשר להדיח עורך דין במצב כזה. נפנה לשר המשפטים כדי שישנה את זה וייתן את הגושפנקא שלו, ואנחנו נפעל לפי זה".

יש עדויות לעורכי דין שכתבו פוסטים מהסוג הזה?

"כן, יש".

כמה?

"עורכי דין בודדים".

ואיך אתם מאתרים פוסטים כאלה? מדווחים לכם עליהם?

"כמובן, אנשים מדווחים מיד. יש עורכת דין שכתבה פוסט שתומך בחמאס, ולא היה עורך דין אחד שלא קיבל את הפוסט הזה. רק עכשיו היא קיבלה את הרישיון שלה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. איש

    כלבו, די לשפוך שמן על המדורה עם כל הדיווחים האנטישמיים האלו, אתם לא קבוצת ווטסאפ של עוצמה יהודית, אתם אתר חדשות!

  2. אהרון

    עורכי דין תומכי טרור ש יעסקו ב מקצוע בעזה או סוריה לבנון שם מקומם או כלא

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר