נמל חיפה (צילום: ורהפטיג וניציאן)
נמל חיפה (צילום: ורהפטיג וניציאן)

בגלל פוסט שנוי במחלוקת: עובד נמל דרוזי הושעה

עובד דרוזי בנמל חיפה פרסם פוסט שבו כתב כי המלחמה בדרום אינה מלחמה של הדרוזים. לאחר שהושעה מעבודתו הוא כתב מכתב הבהרה: "בפוסט אין שום תמיכה בחמאס. הפוסט אומר דבר פשוט מאוד - המלחמה הזו היא מלחמת ישראל בחמאס ולא מלחמת הדרוזים בחמאס"

פורסם בתאריך: 17.10.23 15:52

עובד דרוזי בנמל חיפה הושעה מעבודתו בשל פוסט שנוי במחלוקת שכתב בפייסבוק. "כדרוזי אני מכריז שמלחמה זו אינה המלחמה שלי, וכל מי שמרים את דגל העדה הדרוזית על מרכבות המלחמה אינו מייצג אותי בשום צורה. זוהי מלחמה בין שתי קבוצות לאום שמנהלות מאבק לאומי ארוך ומסורבל, שאנו הדרוזים כקבוצה אתנית אין לנו כל קשר לאף אחת מהן, ולכן זו אינה המלחמה שלנו כדרוזים, גם אם אנחנו מזדהים או מצדיקים צד זה או אחר וגם אם הבנים שלנו משרתים בצה"ל. הדגל הדרוזי הוא דגל מיותר במלחמה הזו".

בהודעה ששלח מנכ"ל הנמל אודי שרון לעובדים נכתב: "ימים קשים ומורכבים עוברים על כולנו. בימים אלו נמצאת מדינת ישראל במלחמה מול ארגון הטרור חמאס לאחר שפעיליו חדרו לישראל וביצעו מעשי טרור אכזריים ביישובי הדרום. עובדי נמל, בני משפחה של עובדי נמל, מכרים, חברים של כולנו נמצאים בחוץ, בשטח, נלחמים. המלחמה בחוץ היא מלחמה קשה שלנו, של כולנו, של אזרחי ישראל שמגנים על ארצנו, על הבית של כולנו, ללא קשר לזהות הדתית של כל אחד מאיתנו. על רקע מצב המלחמה במדינה אומר בצורה חד משמעית – אין מקום להתבטאויות פסולות של מי מעובדי הנמל, לא כאן בתוך כותלי הנמל ולא ברשתות החברתיות. בעת הזאת, יותר מתמיד, יש צורך להיות חכמים, מודעים ורגישים למה שאנחנו כותבים או למה שאנחנו משתפים".

באשר להשעיה כתב שרון: "ברצוני ליידע אתכם כי לנוכח פרסום מטריד של אחד מעובדי הנמל ברשתות החברתיות הנחיתי לא לשבץ אותו עובד לעבודה באופן מיידי, וזאת עד שאברר לעומק את תכני הפרסום ואת השלכותיו".

 

 

לאחר שנושעה פרסם העובד מכתב התנצלות: "חבריי עובדי הנמל היקרים, אתמול כתבתי פוסט שעורר מחלוקות ושהובן על ידי רבים לא נכון, וזאת למרות שהבהרתי את כוונתי כמה וכמה פעמים בתגובות הרבות שהיו. היו גם חברים אמיתיים, כולל מהנמל, שדיברו איתי, ותוך דקה של שיחה תרבותית הם הבינו בדיוק למה אני מתכוון ואף הצדיקו אותי מאוד. להם נתונה הערכתי הרבה".

לדבריו, "בפוסט אין שום תמיכה בשום חמאס. זה ארגון רצחני ומנוול שדינו מוות ביחד עם כל שלוחיו, שלוחותיו ותומכיו, והמלחמה בו היא מלחמה שאין מוצדק ממנה. בעברי הייתי חייל קרבי ששירת גם בעזה, כולל במוצבים בתוך עזה בשנת 1994, כשהצבא עוד היה בפנים, והיינו הגדוד האחרון שעזב. עשיתי 20 שנה מילואים בהנדסה קרבית, שכללו לא מעט שמירות ופטרולים ביישובים שלפני ההתנתקות. אני זוכר עד היום את הזבובים הלא נגמרים של רפיח ים. הדעות השמאלניות שלי ידועות לכל, ואיני מתבייש בהן. התיעוב לימין הקיצוני נמצא אצלי בעורקים, ואיני מתבייש בו. זה גם לא מנע ממני לשלוח לפני יומיים משלוח גדול של שולחנות שש בש וקלפים כתרומה לחיילים בדרום, כי שוב – אני מאמין בצדקת המלחמה. אני וזוגתי גם לא ישנים היטב בלילה כי שני אחיינים וגיס נמצאים שם בחזית. כל זה ועוד לא מנעו מלהפוך אותי לבן זונה בעיני מי שאמור להיות חבר שלי בעבודה מאז שנכנסנו לנמל, וכל החיבוקים והנשיקות עד עכשיו התבררו כנשיקות תנין לצערי".

בהתייחסו לפוסט כתב העובד: "הפוסט אומר דבר פשוט מאוד – המלחמה הזו היא מלחמת ישראל בחמאס ולא מלחמת הדרוזים בחמאס. הסיבה לפוסט היא מלחמת פרופגנדה שמנהלים נגד הדרוזים בסרטונים שמציגים את הדגל הדרוזי מעל הטנקים של הצבא. הדבר עורר מהומה רבה כי דרוזים תחת הדגל הדתי הזה יש לא רק בישראל. אנחנו רק מיעוט פה. אני בטוח כמה חשוב לכם שיהודים מעבר לגבולות לא ייפגעו, אז נסו לדמיין מה עובר על מיעוט דרוזי בכפר שיעי בדרום לבנון לנוכח הסרטונים המופצים. וכן, מה לעשות, אכפת לי מהם. בכל מקרה, אני מתנצל אם מישהו נפגע ממה שכתבתי ומזמין לשוחח איתי לעוד הבהרות.
ולחבר שדיבר בצורה מאוד לא תרבותית – אני ממתין להתנצלות בהקדם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. בר

    פשוט לבטל את כל הזכויות של ביטוח לאומי, ביטוח רפואי, השכלה בחינם וכל שאר הדברים. ואין שום בעיה שימשיך לחיות כאן לא קשור לשום דבר

  2. מזעזע ולחלוטין מובן

    הוא לא יחיד, ככה חינכו בישראל – שמותר להכפיש ולא להביע סולידריות אפילו אחרי טבח מזעזע וחייתי כזה
    ואין לזה השלכות ואין לזה התיחסות.
    לכן טוב נעשה אם נכריע את עזה עד הסוף. הדרוזים הולכים תמיד עם החזק וכרגע רואים שהם לא בטוחים שישראל חזקה.
    חשוב לנצח בעזה עד הסוף.
    כן סו מלחמה של ישראל ואתם הדרוזים מוזמנים לעבור צד לסוריה לאסד לא נפריע לכם ללכת מבינים שזו המדיניות דלכם במזרח התיכון אבל לא נקבל חוסר נאמנות בישראל.

  3. 1

    תמיכה בדרום לא מחייבת לשלוח אנשים מחיפה לרקוד ולהירצח בדרום, בלי ביטחון הולם וערבות רצינית לחייהם.
    תמיכה זה לסייע לביטחון, לא לנוון מקומות רחוקים מהגדר לטובת פריבילגים משני צידיה, כשהאיום מחיזבאללה והצפון הוא עדיין רציני בהרבה, גם אם המדינה מנוונת אותו מותירה את חיפה מופקרת עם כל הכימיקלים במפרץ, שרק מסכנים את תושביה ואף את תושבי העמק כולו.
    די להפוך את הדרום למפונקים על חשבוננו ועל חשבון הביטחון והכלכלה של כולנו!
    לנקות את מפרץ חיפה מהחומרים המזהמים שקרית אתא מגוננת עליהם – חשוב פי אלף!

  4. דרוזית

    מה קרה לכם ??? הבן אדם מבקש לא לתלות את הדגל הדתי של העדה על הנגמשים
    מה לא בסדר בזה ?
    הדרוזים נלחמים ותורמים רבות למדינה הזו
    אתם לא מבינים כמה תרמו לחיילים וכמה נלחמים לצד החילים וכמה חיילים דרוזים נהרגו ונפצעו במלחמה הזו .
    כנראה שאתם לא מבינים מי עומד לצדכם וחבל

  5. שלומי

    אז קח את הדגל שלך ושל הדרוזים ותעופו מהמדינה שלנו.
    אם הקבוצה "האתנית" שלך לא חלק מהמלחמה של מדינת ישראל אז למה אתה ועוד כמוך ממשיכים לחיות פה?? ולהתפרנס, ועוד ממקום ממשלתי???
    ההנהלה צריכה לירוק לפנים שלך ולמי שיעז להגן עליך חלאה.
    ילדים שלנו נשחטו ואתה אומר שזה לא קשור אליך ואל העדה שלך…???
    אני לא יודע מה אחרים יגידו אבל בהחלט לפטר אותו!
    ולכלוא אותו ואז לזרוק אותו לסוריה מהיכן שהוא הגיע!!!

  6. שרון

    תמיד היתה התחושה גם בצבא וגם באזרחות שאין אין ושוב אין בהם אמונה!!!!!!
    הם ימכרו אותנו, הם גיס חמישי כאן ועדיין לא מבינים זאת
    הם חיים כאן על חשבוננו ומקבלים פריבילגיות ועוד בוכים שיש קיפוח מצדם,
    אני בצבא עברתי מיונים ומבחנים מאוד קשים פיזית ומנטלית ושכלית עד שהתקבלתי לקצונה והם….
    מספיק שהם היו אומרים שהם רוצים להיות קצינים וגם אם הם לא מתאימים, הם היו מפעילים קשרים ושולחים מכתבים והיו מקבלים אותם גםםםם אם הם היו גרועים, ותאמינו לי(היה לי חברים שהיו קציני מיונים )
    היו עוברים והופכים לקצינים.
    לך עכשיו תבנה איתם צבא איכותי בואו ניראה

  7. בנימין

    כאשר הדרוזים הבינו והרגישו שהממשלה נחלשה ואיתה גם המדינה שלנו, הם כניראה מתחילים להבין שצריך לעשות חושבים מחדש וכידוע לכם שהדרוזים הולכים אל מי שחזק ומוכרים את החלש!!!
    "לא מייצג את הדרוזים הנאמנים למדינה"????
    תיתעוררו !!!!!!
    הוא בהחלט מייצג!!!
    הוא אמר את מה שכל דרוזי/דרוזית במדינה חושבים עלינו.
    הדרוזים הולכים אל מי שחזק ומוכרים את החלש.
    הזהרו והישמרו!!!
    אל תקשיבו לשטויות שלהם על דגל.

  8. כפיר

    אם הייתי עובד בנמל, הייתי מבקש לא לעבוד יותר עם שום דרוזי או דרוזית, גועל נפש חיה,
    כל עובדי הנמל הללו מטומטמים וחמורים שעובדים איתם.
    העובד הזה לא פחות מהחמאס.
    שילכו עם הדגל שלהם לסוריה. שם יהיה להם טוב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר