רות ואריק פרץ במסיבה (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
רות ואריק פרץ במסיבה (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

הריקוד האחרון של רות ואריק

אריק פרץ, שנרצח במסיבת הטבע ברעים, נטמן אתמול ביום הולדתו ה-58. בתו רות בת ה-16 עדיין מוגדרת נעדרת. אי הוודאות סביב גורלם של השניים, תושבי קרית חיים, עורר תהודה רבה בארץ ובעולם: רות סובלת מניוון שרירים, ובמשך שנים נהגה לפקוד מסיבות טבע ביחד עם אביה

פורסם בתאריך: 20.10.23 10:35

למרות התפילות הרבות לשלומם ולמציאת אות חיים, אריק פרץ בן ה-58 נמצא ללא רוח חיים על ידי מתנדבי זק"א בשטח מסיבת הטבע שנערכה סמוך לקיבוץ רעים, בעוד שבתו רות בת ה-16 מוגדרת נעדרת.

אי הוודאות סביב גורלם של השניים, תושבי קרית חיים, עורר תהודה רבה בארץ ובעולם בעקבות סיפורם יוצא הדופן שריגש המונים. רות סובלת מניוון שרירים ומשיתוק מוחין, ואין דבר שמשמח אותה יותר ממוזיקה. למזלה, היה לה פרטנר מושלם בדמות אביה, שבמשך שנים נהג לפקוד מסיבות טבע ופסטיבלי מוזיקה בחו"ל ולקחת אותה איתו.

התכנון של אריק היה לנסוע למסיבה המוקדמת, שנערכה בין חמישי לשישי והיתה אינטימית יותר ולא המונית, ואז הוא קיבל הצעה מההפקה של נובה להישאר למסיבה הגדולה שהחלה ביום שישי בערב. פרץ הסכים להצעה, ובסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראתה רות משולהבת בכיסא הגלגלים המיוחד שלה, מכוסה בשמיכה משובצת, ואביה מפזז לידה ועושה ג'אגלינג. זה היה הקטע המיוחד שלהם, רק שלהם.

 

רות ואריק פרץ (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

רות ואריק פרץ (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

 

בשבת בבוקר, בשעה 7:40, שמעה המשפחה שמעה את אות החיים האחרון מאריק. בתו יערית יצרה איתו קשר ברגע ששמעה שיש בלגן בדרום. היא שאלה בדאגה למה הוא לא מסתלק משם, סיפרה לו שמחבלים פרצו את הגבול ומסתובבים חופשי ברחובות, ואמרה לו שהוא ורות חייבים לצאת משם כמה שיותר מהר. האב סיפר שבקושי יש להם קליטה ושהוא לא יודע לאן ללכת. מאז נותק הקשר.

מעדויות של משתתפים שהחלו לדלוף לאחר כמה שעות, ניתן היה להבין שהשניים נחטפו על ידי מרצחי החמאס. חלקם אמרו שראו את אריק בורח עם רות על הידיים, והכיסא שנשאר מיותם בשטח חיזק את העדות.

 

 

יערית היתה מציאותית וסיפרה בריאיון ל-ynet ש"קשה לי להאמין שרות תצליח לחיות שם בגלל שיש לה צרכים מיוחדים. היא לא אוכלת רגיל, היא מוזנת מהבטן וזקוקה להמון ציוד רפואי ולטיפול שלא כל אחד יודע לתת. זה עצוב ממש. קשה לי להאמין שהיא תשרוד בעזה. היא גם מוגבלת, משותקת ומתקשרת רק במילים בסיסיות מאוד. זו תקשורת שרק אנחנו במשפחה מבינים".

בשבת בערב, שבוע לאחר הטבח, קיבלה ימית, אחות נוספת, הודעה מהצבא ומהרווחה שהטלפון של אריק מאוכן בעזה, אבל אין כל מידע לגביהם ולא יודעים אם הם חיים או מתים. יערית חשבה שזה מטורף שעברו כל כך הרבה ימים מאז הטבח, ועדיין אין לאיש במערכת תשובות מה עלה בגורלם.

הסיפור על הקשר המיוחד בין האב לבתו נגע ברבים והופץ ברחבי עולם. גיא עוזרי, המנהל הישראלי של מלכת הפופ מדונה, העלה בחשבון האינסטגרם שלו, אשר לו כ-270,000 עוקבים, פוסט ארוך ומרגש באנגלית והאיר זרקור על המקרה. הוא שיתף את הקטעים האחרונים של האב ובתו מהמסיבה בליווי הסבר מורחב, וסיים במילים: "דיברתי עם האחות ימית ועם האמא אלינור. שאלוהים יברך אותן. אין להן שום מידע אם רות ואביה בחיים. ימית כל כך חזקה, החוזקה שלה מעוררת בי השראה. היא זקוקה לעזרתכם, היא זקוקה שהסיפור על אביה ואחותה ישותף, וכל דקה קובעת". הפוסט זכה לחשיפה של יותר מ-250,000 צפיות.

כאמור, גופתו של אריק זוהתה ביום רביעי לקראת ערב. דקות אחר כך שינתה יערית פרץ את תמונת הנושא באינסטגרם שלה לאיור של פיות מתעופפות באוויר מעל מסיבה המונית באזור חולי, עם אוהל זהה לאוהל שהיה בנובה, בוקסות עצומים עומדים אחד על השני ועמודי תאורה גבוהים מצוירים בצדדים.

מאז יום רביעי הוצפו הרשתות החברתיות בהספדים לאב ולבתו, אך ימית פרץ, בתו של אריק ואחותה של רות, ביקשה "לא להספיד את אחותי עד שתהיה הודעה חד משמעית".

אתמול בערב נקבר אריק בצפת ביום הולדתו ה-58. השבעה מתקיימת בבית המשפחה ברחוב אברבנאל 7, קרית חיים. הבת ימית ביקשה בפוסט בפייסבוק: "כולם מוזמנים לכבד את המת, בלי יוצא מן הכלל. שנדע ימים טובים יותר".

 

האיור של מסיבת הסופר נובה (צילום: עמוד הפייסבוק של יערית פרץ)

האיור של מסיבת הסופר נובה (צילום מתוך דף הפייסבוק של יערית פרץ)

 

הפוסט של גיא עוזרי, העוזר של מדונה

הפוסט של גיא עוזרי, העוזר האישי של מדונה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תפנימו את המצב זו מלחמת קיום על ישראל

    תפסיקו את פסטיבל הלחצים כשאנחנו בתוך מלחמה רצחנית על קיום המדינה
    זה לא הזמן לעשות הפעלה של לחצים על הממשלה חייבים לסיים את חזית עזה פעם אחת ולתמיד
    כדי שלא נקבל עוד טבח כזה עוד שנה מחדש עם חמאסטן או גרוע מכך בחזיתות אחרות

  2. תפנימו את המצב זו מלחמת קיום על ישראל - כולה. כולנו חטופים ושבויים תחת חמאסטן

    תפסיקו את פסטיבל הלחצים כשאנחנו בתוך מלחמה רצחנית על קיום המדינה
    זה לא הזמן לעשות הפעלה של לחצים על הממשלה חייבים לסיים את חזית עזה פעם אחת ולתמיד
    כדי שלא נקבל עוד טבח כזה עוד שנה מחדש עם חמאסטן או גרוע מכך בחזיתות אחרות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר