מרכז הלב מאמיר (צילום: יח"צ)
מרכז הלב מאמיר (צילום: יח"צ)

מרכז מהלב לאמיר יקלוט 50 מפונים ושלושה חיילים פצועים

את מהלב לאמיר - מרכז טיפולי חווייתי לילדים חולי SMA ומונשמים - פתחה עטרה חיימוביץ' שמקדישה את 47 השנים האחרונות לטיפול בילדים שסובלים מתסמונות שונות, ולחלקם היא שימשה משפחת אומנה. חיימוביץ': "הפעם אני כן צריכה תרומות"

פורסם בתאריך: 19.10.23 14:45

בצל הלחימה, המרכז מהלב לאמיר מרחיב את פעילותו לטובת מתן מקלט לתושבי הצפון והדרום. מיום ראשון יקלוט המרכז 50 אזרחים מפונים ושלושה חיילי צה"ל פצועים.

את מהלב לאמיר – מרכז טיפולי חווייתי לילדים חולי SMA ומונשמים – פתחה עטרה חיימוביץ' (74), יו"ר עמותת בית חם לילדי SMA ומונשמים, שמקדישה את 47 השנים האחרונות לטיפול בילדים אשר סובלים מתסמונות שונות, ולחלקם היא שימשה משפחת אומנה. זהו המרכז הראשון בארץ, והוא משמש נופשון לילדים ולבני משפחותיהם ומתוכנן לשמש גם מסגרות מעון יום שיקומי, גן ובית ספר.

SMA היא מחלת ניוון שרירים תורשתית חמורה, שגורמת לחולשת שרירים מתקדמת כתוצאה מניוון עצבי. במרכז, שנקרא על שם אמיר – ילד שלו שימשה חיימוביץ' אומנה – יש כיתות לימוד ומתקנים רפואיים מתקדמים, והוא מאויש 24 שעות ביממה על ידי צוות רפואי וטיפולי מוסמך.

"בגלל שהמרכז הוא למעשה מתקן מונגש לנכים, על כל המכשור, הציוד והצוות הרפואי, אקלוט כאן שלושה חיילים פצועים לתקופת השיקום שלהם", אומרת חיימוביץ', "יגיעו לפה גם משפחות מעוטף עזה ומהצפון. בנינו ממ"ד, מחר יגיעו מפיקוד העורף לביקורת, ומיום ראשון נתחיל לקלוט את המפונים".

כמה אנשים יכול המרכז להכיל?

"עד 60 איש, אבל כרגע מדובר ב-50 איש. נעשה כל שניתן כדי לעזור למשפחות שבתיהן נהרסו בלחימה בעוטף עזה ולמשפחות בצפון שפונו בשל ההתראות, וכעת אין להן היכן לשהות. נסייע להן לקבל את כל התמיכה שהן יצטרכו בתקופה הקשה הזו".

 

 

את המרכז הקמת מהכספים הפרטיים שלך, את זקוקה לתרומות?

"אני לא כמו שאר העמותות, כל הכספים הם מכיסי הפרטי. מי שרוצה לעשות משהו לטובת הציבור ועומד בראש עמותה, צריך קודם כל לתת מכיסו הפרטי ואחרי זה יוכל לבקש מהציבור לתרום. אני הפוכה מכולם".

הוכחת שאת הפוכה ואמיצה.

"להרים פרויקט כזה מכספים פרטיים שלי ושל משפחתי זה לא קל. למזלי, שתי בנותיי וארבעת נכדיי חיים כולם בתוך זה, הם בתוך העשייה. הם גדלו באווירה של לחיות למען השונה. אז כן, הפעם אני כן צריכה תרומות. אשמח לקבל חומרי יצירה, משחקים וצעצועים לצד מזון כמו מאפים ואוכל מוכן, ושתייה. כדי להעסיק את הילדים נזדקק למפעילי סדנאות, למרצים, לפסיכולוג, למטפל רגשי ולמתנדבים כלליים לסידור המתחם". 

מהלב לאמיר, שדרות הנשיא 82. המעוניינים לסייע מוזמנים לפנות לעטרה חיימוביץ' ‎052-2795216

 

עטרה חיימוביץ' (צילום: יח"צ)

עטרה חיימוביץ' (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר