קמפיין החטופים במרכז חורב (צילום: שירלי טוקר)
קמפיין החטופים במרכז חורב (צילום: שירלי טוקר)

כל הפנים והשמות: כרזות החטופים נתלו בחיפה

הקמפיין למען החטופים החל בניו יורק והפך לתנועה של יותר מ-10,000 מתנדבים שפועלים להעלאת המודעות לנושא באמצעות הדבקת כרזות עם תמונותיהם ושמותיהם במרחב הציבורי. השבוע הצטרפה גם חיפה לקריאה להחזיר את החטופים הביתה, כשקבוצת אקטיביסטיות תלתה כרזות בשכונות מרכזיות

פורסם בתאריך: 25.10.23 10:45

אין ישראלי שלא נחשף בשבועיים האחרונים לקמפיין למען החטופים שהחל בניו יורק והפך לתנועה של יותר מ-10,000 מתנדבים, ובהם גם לא ישראלים, שממשיכים להעלות את המודעות לנושא באמצעות הדבקת כרזות עם תמונותיהם ושמותיהם של החטופים במרחב הציבורי. השבוע הצטרפה גם חיפה לקריאה העולמית "החזירו אותם הביתה עכשיו", כשקבוצת אקטיביסטיות חיפאיות תלתה בשכונות מרכזיות כרזות בשלוש שפות – עברית, ערבית ורוסית.

כשההתקפה הרצחנית של החמאס היכתה אצלנו בשבת בבוקר, 7 באוקטובר, השעון בניו יורק הראה חצות. אמני הגרפיטי הישראלים, בני הזוג ניצן מינץ ודדה בנדאייד, צפו בתמונות שהחלו לזרום והרגישו שהם לא מסוגלים לעמוד מנגד ולא לעשות דבר. הם חברו לטל הובר, ותוך שלושה ימים כבר יצאו להדביק פוסטרים ברחובות התפוח הגדול. כשהפרויקט החל הודפסו כמה מאות פוסטרים עם פניהם ושמותיהם של 20 חטופים, ומאז הצטרפו עוד 200 פנים ושמות.

הם עיצבו את הכרזות בהשראת הפוסטרים שנתלו בניו יורק אחרי מתקפת הטרור על מגדלי התאומים. כדי לייצר הנעה לפעולה, על כל כרזה מופיע קוד QR אשר מוביל לאתר שמוקדש כולו לחטופים, ובו הסבר מפורט על המתקפה, על החטופים ועל הפרויקט – דבר שמאפשר לאנשים ברחבי העולם להבין מה באמת קרה. הם הקפידו באופן מודע לא להפוך את הכרזות לפוליטיות, לכן מלבד המילה "חטופים" שבולטת על רקע אדום, שם החטוף, גילו ותמונתו, לא מופיעים בטקסט המילים פלסטין, קונפליקט או מלחמה, והפוקוס הוא על אנשים חפים מפשע שנחטפו לרצועת עזה וצריך להשיב אותם הביתה.

 

הכרזה של אריאל בן ה-4 שנחטף לעזה

הכרזה של אריאל בן ה-4 שנחטף לעזה

 

 

העבודה על הכרזות השתנתה ככל שהימים חלפו. אם בימים הראשונים ללחימה היו נעדרים רבים, עם הזמן התבהרה התמונה. רבים נמצאו מתים, והכרזות מתעדכנות בכל יום. החמ"ל שנפתח בניו יורק נמצא בקשר עם משפחות החטופים, והוא חולש על יותר מ-10,000 מתנדבים פעילים בכל רחבי העולם שלא מוותרים וחוזרים לילה אחרי לילה למקומות שמהם נתלשו הפוסטרים ומדביקים חדשים, כאשר המטרה היא להציף את הנושא ולעורר מודעות בינלאומית. עד היום סרקו יותר מ-75,000 בני אדם את הקוד שמוביל לאתר, ובו מתורגמות המודעות ל-27 שפות. בשבועיים של פעילות הגיע הקמפיין לערוצי חדשות בארץ ובחו"ל וגם לנציגי האו"ם, ובימים אלה מתכננים היוצרים את הצעד הבא ועובדים על שלטי חוצות, מסכים דיגיטליים ועוד.

השבוע כאמור נתלו כרזות החטופים בעיר התחתית, בשוק תלפיות, במרכז הכרמל ובמרכז חורב, ועוררו התעניינות רבה מצד העוברים ושבים. למעשה, כל אחד יכול לקחת חלק בקמפיין במטרה לחבר את הקהל המקומי לנושא ולהפעיל לחץ ציבורי עולמי. ניתן להיכנס לאתר ולהדפיס כרזות באיזו שפה שתבחרו גם במדפסת הביתית, לצאת לרחובות ולתלות אותן.

 

קמפיין החטופים בעיר התחתית (צילום: ליאת ולדמן)

קמפיין החטופים בעיר התחתית (צילום: ליאת ולדמן)

 

קמפיין החטופים במרכז הכרמל (צילום: חגית הורנשטיין)

קמפיין החטופים במרכז הכרמל (צילום: חגית הורנשטיין)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. את מייצר הכרזות להעמיד לדין על ונדליזם

    העירייה צריכה למצוא את מדפיסי הכרזות ולדרום להעמיד לדין על השחתת רכוש וונדליזם המוני
    מה שקורה זה ג'ונגל מוחלט. הרסו רכוש בהדבקות פיראטיות בשווי מליוני שקלים.
    זה מגעיל!!!

  2. פטריוט

    עכשיו לשים את הכרזות במקומות הרלוונטים – חליסה, ואדי ניסנס, אוניברסיטת חיפה וכד'

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם מנהלים מום שכולל שחרור סיטונאי של מרצחי חמאס אז הם ניצחו ופיגוע החטיפה-וטבח הבאים הם רק עניין של זמן
    אם יקיריכם חשובים לכם תתנגדו לכל מו"מ כזה.
    לשבור את סייקל הטרור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר