מיזם כובע חם בעבודת יד (צילום: מיכל פרגו)
מיזם כובע חם בעבודת יד (צילום: מיכל פרגו)

למה כובע? מיזם לסריגת כובעים חמים לילדים המפונים

כמו ישראלים רבים, גם מיכל פרגו מבת גלים רצתה לתרום למאמץ הלאומי לטובת ילדי הצפון והדרום שפונו מבתיהם. לקראת החורף שהולך ומתקרב הקימה פרגו את מיזם "כובע חם" והציבה לעצמה יעד של סריגת 500 כובעי צמר לתינוקות, לילדים ולמתבגרים. יש סרגניות בקהל?

פורסם בתאריך: 29.10.23 10:53

יודעים לסרוג? האייטם הבא מיועד לכם. לא יודעים? תעבירו לסרגניות שאתם מכירים, כי למיכל פרגו יש מיזם מקסים לילדים שפונו מיישובי קו העימות לקראת החורף שהולך ומתקרב, ואשר אותו הם כנראה לא יעשו בביתם הנעים והחם.

פרגו היא אמא לשלושה וסבתא לארבעה, בת גלימית זה 35 שנה, עובדת סוציאלית בתחום הבריאות שעובדת בדרך כלל עם הגיל המבוגר. היא אוהבת מאד אמנות ועבודות יד, ומכירה מקרוב את ההשפעה של מי שעוסק ביצירה ואיך זה משפיע על מי שמקבל אותה.

"עם פרוץ המלחמה, כמו כולם, לבי יצא אל מי שחווה את האסון מקרוב, ונושא הילדים נגע בי", מספרת פרגו, "יש המון יוזמות של סריגות לחיילים, וזה מבורך, אבל התחברתי מיד לעולם הילדים המפונים שנעקרו מביתם. אני יודעת שכובע חמים על הראש זה מעבר לכובע על הראש. כובע נותן ביטחון ותחושה של 'אני עטוף', במיוחד כשהם בוחרים את הצבעוניות או את הגזרה שהם אוהבים. זה הופך להיות כמו בגד אהוב – כמו שמיכי או דובי שלא הולכים לישון בלעדיהם. יש הרבה ילדים בגיל הרך שהכובע הוא משמעותי עבורם, אבל לא רק הם. אנחנו רואים את המתבגרים שלא עוזבים את כובעי המצחייה שלהם, גם כובעים סרוגים".

הכובע מגן עליהם.

"בדיוק, ולכן פתחתי במיזם. הרעיון הוא שכל מי שרוצה לסרוג מוזמן לעשות זאת איך שהוא יודע, מכיר ואוהב, אין כללים. יש פה דרור לביטוי האישי. ככל שיהיה מגוון שונה זה מצוין, כי גם הילדים הם שונים, כל אחד זה עולם אחר. חלק מהכובעים הם לתינוקות, חלק לילדי בית הספר וחלק למתבגרים, חלק מהכובעים הם עם פסים, חלק חלקים – הכל הולך. אני לא עוסקת בפן של גיוס כסף, כל אחד צריך לדאוג לחומרים בעצמו".

 

מיכל פרגו

מיכל פרגו

 

 

וזה עובד?

"מאז תחילת המיזם קיבלתי יותר מ-50 פניות מכל הארץ, ועד כה יש כבר 120 כובעים מוכנים. גם פניתי לכל מיני מועדונים של הגיל השלישי שהביעו נכונות לשיתוף פעולה. עד לסוף חודש נובמבר אני רוצה לעשות איסוף ואדאג לשינוע הכובעים למלונות שבהם שוהים המפונים. המטרה היא להגיע ל-500 כובעים לפחות עד לסוף החודש. אני מקבלת תגובות טובות מסרגניות שאומרות שהעשייה הזו ממקדת אותם. אל המיזם מתחברות נשים מכל הגילאים, גם צעירות וגם מבוגרות".

איפה את מפרסמת את המיזם?

"אני לא מחוברת לשום ארגון, אבל זה עף בהרבה קבוצות ווטסאפ. אנשים הפיצו גם בפייסבוק בימים האחרונים, וזה משתרשר. כל מי שאומר לי שהוא לא מכיר סרגניות, אני אומרת לו שיעביר הלאה כי אחת ל-100 יש סרגנית".

את גם סורגת?

"כן, בטח, אני כבר בכובע הרביעי מיום חמישי בלילה, אבל אני עושה הפרדה מלאה. ביום אני בעבודה, וסורגת רק בבית".

להרשמה למיזם "כובע חם" לחצו כאן.

 

מיזם "כובע חם"

מיזם "כובע חם"

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר