עו"ד הלן דורפמן מעבירה קורס החייאה
עו"ד הלן דורפמן מעבירה קורס החייאה

כב"א, מד"א ופקע"ר יעבירו קורסים בחינם בנושאי חילוץ והצלה

תחת הכותרת "מגן חיפה" יעבירו שירותי הכבאות, מד"א וההצלה ופיקוד העורף קורסים בחינם לתושבי העיר תחת הכותרת "מגן חיפה". עו"ד הלן דורפמן, מתנדבת במד"א ומיוזמות הרעיון: "אני קוראת לתושבים להשתתף בהדרכות ולעזור בשכונות שלהם"

פורסם בתאריך: 13.11.23 16:38

שירותי הכבאות וההצלה, מד"א ופיקוד העורף יעבירו קורסים בחינם בנושאי חילוץ והצלה לתושבי העיר תחת הכותרת "מגן חיפה". הקורסים יתקיימו ביוזמה של שלוש עורכות דין חיפאיות – הלן דורפמן, ענבל בית הלחמי וענבל חן ברגב – שקרמה העור וגידים וכיום היא מתוכללת על ידי עיריית חיפה.

קורסי כיבוי אש שיועברו על ידי לוחמי האש כוללים ארבעה תחומים – כבאות בסיסית, הכרת האש, התמודדות בזמן חירום, והצלת חיי אדם – והם נערכים בתחנת הכיבוי בפארק הכרמל, סמוך לחניה של הבניין הרב תכליתי באוניברסיטת חיפה. פיקוד העורף יעביר קורס הסמכה בחילוץ והצלה שיכלול חילוץ מאתר הרוס ועזרה ראשונה, כאשר השיעורים יועברו בהדרכה פרונטלית וילוו בהדרכה מעשית (מיקום הקורס עדיין לא נקבע והוא תלוי במספר המשתתפים).

נוסף על כך, קורס החייאה של מד"א מתקיים בשיתוף עם המשרד לביטחון לאומי ועם הרשות למאבק באלימות בסמים ואלכוהול וביטחון קהילתי. ההסמכה כוללת שרשרת הישרדות בדום לב, החייאה בסיסית במבוגר, בילד ובתינוק, ושימוש בדפיברילטור אוטומטיי, כאשר התרגולים יבוצעו על בובות סימולציה. השיעורים יתקיימו במתנ״ס הדר ברחוב ירושלים 29. כמו כן יתקיימו הדרכות והרצאות בנושאי חוסן נפשי – התמודדות רגשית ובניית חוסן מתנדבים, מעברים משגרה לחירום בעבודת המתנדב, ופעילות מתנדבים במצב חירום.

בית הלחמי: "אני גרה ברמת בגין, ובימים הראשונים של המלחמה החלו לרוץ ברשתות בקשות להקים כיתות עזרה ראשונה ולארגן סיוע. התחלנו לחלק בשכונה משימות ומטלות, והקמנו צוותים לשעת חירום. למשל, חיפשנו אנשים בשכונה שהם רופאים, אחים ואחיות, חובשים קרביים וחובשי פיקוד העורף להקמת צוות רפואי לשעת חירום. במקביל הקמנו צוות חילוץ וחיפשנו אנשים עם רקע מתאים. כשראיתי את המודל הזה קם חשבתי לעצמי מה קורה בשאר השכונות, ואז התחלנו לגלגל רעיון לפעול במשותף עם שכונות אחרות, שגם בהן התחילו לפעול כמו אצלנו".

 

 

פניתם לעירייה בבקשת עזרה?

"בוודאי. בתחילת הדרך הגישה שלהם היתה שעובדי עירייה שהוכשרו לכך יגיעו בזמן חירום ושזה מספיק. אבל לנו זה לא הספיק כי בעת אירוע רב זירתי כמה שכונות, השכונה עצמה תצטרך לתת מענה ראשוני. בסוף, לאחר ימים ולילות רבים של עבודה שלנו, העירייה הצטרפה ואימצה את המודל שלנו".

דורפמן, תושבת דניה ומתנדבת כחובשת במד"א "שירותי החירום בדניה הם בעיה בפני עצמה מפאת היותה של השכונה כלואה (שכונה עם יציאה וכניסה אחת בלבד; ש"מ). בעבר, אחרי נפילות טילים אירעו שריפות. זוהי נקודת התורפה הגדולה של דניה כי היא מוקפת ביערות. בתרחיש של אר"נ (אירוע רב נפגעים) רב זירתי בכמה שכונות, לאן רצים קודם? הכוחות שלנו הם מוגבלים, אז קודם כל מטפלים ברבי קומות. המסקנה מכך היא שהתושבים חייבים להתקדם וליזום פתרונות לשעת חירום בשכונות. מהיום הראשון של המלחמה התחלנו לדבר על כך, ואני קוראת לתושבים להיענות לקריאה, להשתתף בהדרכות ולעזור בשכונות שלהם".

יעל אמיתי, תושבת רמת התשבי שמרכזת את הנושא בשכונה: "לאחר שפנו אלי נרתמתי לרעיון כי הבנתי את הצורך במתן מענה מיידי בשכונה במקרה של אירוע רב מוקדי בחיפה. הצלחנו להיערך מהר, להקים צוותי מתנדבים להכשיר אותם, להקים קבוצות של תושבים לסיוע, למפות חלק מהבניינים בשכונה ולאסוף כספים לצורך רכישת תיקים רפואיים ותיקי כיבוי אש. עצם הידיעה שנוכל לקבל מענה בחירום מרגיעה במעט. אני בטוחה שהיערכות זו תעזור לנו גם כשתסתיים תקופת החירום, ומציעה גם לתושבים בשכונות האחרות להירתם לנושא".

להרשמה לקורסים של מגן חיפה לחצו כאן.

 

קורס כיבוי אש

קורס כיבוי אש

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. השאננות תייצר את האסון הבא

    מישהו ראה את כיתות הכוננות בשכונות?
    ראיתם מישהו מסייר? במרכז הכרמל? במוריה? משהו?
    אני חושב שהכל נשכח. ואז שוב נופתע כשיהיה פה משהו חיקוי ל-7-10.
    אז להתעורר.

  2. מיסתורית

    אני הייתי בשלושת הקורסים, מדא, כיבוי אש ופיקוד העורף, נתן לי יידע רחב ואישי , הקורסים ממש מעולים, ממליצה שכל אחד יעבור אום, חשוב מאודדדד. מאוד עוזר.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר