חיילות פיקוד העורף בחיפה (צילום: דובר צה"ל)
חיילות פיקוד העורף בחיפה (צילום: דובר צה"ל)

פיקוד העורף דילל את כוחותיו בחיפה

ל"כלבו - חיפה והקריות" נודע שלפחות שש פלוגות שהיו מוצבות בכל אחד מחבלי העיר השונים שוחררו כבר ביום חמישי, וכך גם רוב קציני יחידת הקישור לרשויות, למעט שניים. דובר צה"ל: "בהתאם להערכת המצב, וכחלק מההיערכות להמשך הלחימה, הוחלט לצמצם באופן מוגבל את היקף הכוחות ביחידות מסוימות"

פורסם בתאריך: 20.11.23 14:11

פיקוד העורף דילל כוחות בחיפה. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע שלפחות שש פלוגות שהיו מוצבות בכל אחד מחבלי העיר השונים שוחררו כבר ביום חמישי, וכך גם רוב קציני היקל"ר (יחידת הקישור לרשויות; ח"ה), למעט שניים.

לאחר מלחמת לבנון השנייה, כחלק מתהליך הפקת הלקחים, חולקה חיפה לשישה חבלים במטרה להימנע מתרחיש שבו נוצר נתק בין שכונות העיר, כך שבמקרה חירום יוכל כל חבל להתנהל באופן עצמאי בסיוע של גורמי הביטחון. מהפרוטוקול של הערכת המצב עולה כי לכל מפקדת חבל מונה מנהל "עם היכרות של הגזרה ועם היכולת לטיפול באוכלוסייה", ולכל מנהל חבל צורפו מנהלת לשכת הרווחה הגזרתית, מנהל חבל פיקוח, קצין ביטחון מוסדות חינוך גזרתי, נציגי משטרה וצבא ופעילי שכונות.

 

 

מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל התרגלו תושבי העיר לראות את חיילי פיקוד העורף עם הכומתה הכתומה מסתובבים בזוגות או בקבוצות במרכזי השכונות, בריכוזי אוכלוסייה, ליד בתי ספר וגני ילדים וסמוך לבתי אבות. עבור רבים, הידיעה שחיילים אלו שומרים עלינו משרה ביטחון. נוסף על חיילים ומילואימניקים גויסו על ידי פיקוד העורף אזרחים חמושים שנקראים "בני המקום" כדי לשמש סוג של כיתת כוננות.

ניסינו להבין אם בעקבות צעד זה של צה"ל חזרה חיפה לשגרה מלאה, וקצין בכיר בפיקוד העורף הסביר: "כל הזמן יש הזזה של כוחות בין יישובים ובתוך יישובים. אך זו ממש לא חזל"ש. ממש ממש לא".

מדובר צה"ל נמסר: "כוחות פיקוד העורף ממשיכים לפעול במרחב בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות ועם גופי החירום. בהתאם להערכת המצב, וכחלק מההיערכות להמשך הלחימה, הוחלט לצמצם באופן מוגבל את היקף הכוחות ביחידות מסוימות, וזאת מתוך השאיפה לאפשר קיום מילואים לאורך זמן, לצד שמירה על שגרה בצל המלחמה ועל פעילות המשק ככל הניתן. נדגיש כי כוחות הפיקוד ערוכים להרחבת הפריסה באופן מהיר בהתאם להערכות המצב השוטפות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פיקוד הגולם

    מה אז החיילות של פיקוד העורף כבר לא יסתובבו ברחוב הרצל בצהריים משועממות ויטחנו שווארמה?
    אוי מה נעשה עכשיו?!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר