המטרונית (צילום: צבי רוגר)
המטרונית (צילום: צבי רוגר)

העדפה בצמתים – גם בקווים 2 ו-3 של המטרונית

לנוכח ההצלחה של הפיילוט למתן קדימות והעדפה ברמזורים בתוואי הנסיעה של קו מספר 1 של המטרונית, החל תכנון יישום ההעדפה בכל הצמתים שבהם עוברים שני קווי המטרונית הנוספים

פורסם בתאריך: 10.8.17 09:41

עיריית חיפה הודיעה אתמול (רביעי) כי לנוכח ההצלחה של הפיילוט למתן קדימות והעדפה ברמזורים שבוצע בתוואי הנסיעה של קו מספר 1 של המטרונית ממרכזית הקריות למרכזית חוף הכרמל, החל תכנון יישום ההעדפה בכל הצמתים שבהם עוברים שני קווי המטרונית הנוספים – קו מספר 2 מקרית אתא לבת גלים וקו מספר 3 ממרכזית הקריות להדר. התכנון מקודם על ידי העירייה והחברה העירונית לתשתיות ותחבורה יפה נוף.

"עלות הרחבת הפרויקט, אשר נעשה במסגרת מדיניות ארצית למתן העדפה לתחבורה ציבורית, נאמדת ב-25 מיליון שקל, והוא יכלול הצבת גלאים בכ-60 צמתים מרומזרים נוספים אשר לאורכם עוברת המטרונית בקווים 2 ו-3", נמסר מהעירייה, "הליך הצבת הגלאים בצמתים הנוספים יחל בעוד כחצי שנה והוא צפוי להימשך כשנתיים וחצי, שבסיומן תהנה המטרונית בכל הקווים שבהם היא פועלת מנסיעה רציפה ומזכות קדימה בכ-120 צמתים מרומזרים. דבר זה יוביל לקיצור משמעותי בזמני הנסיעה במטרונית ולשיפור חוויית הנסיעה בה".

פרויקט ההעדפה ברמזורי קו מספר 1 של המטרונית מומן על ידי משרד התחבורה ובוצע על ידי חברת יפה נוף בניהול מקצועי של מהנדסי המרכז לניהול ובקרת תנועה של מטרופולין חיפה בעירייה.

מהעירייה נמסר כי "במסגרת הפרויקט הותקנו מערכות בקרה להעדפה בכ-60 צמתים על מנת לאפשר למטרוניות לנסוע לאורך קווי התחבורה מבלי שהן יצטרכו לעצור ברמזורים, ומהלך זה קיצר את זמן הנסיעה הכולל בכ-14 דקות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר