הפגנה בשדרות בן גוריון (צילום: דוברות המשטרה)
הפגנה בשדרות בן גוריון (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה לא אישרה את קיום ההפגנה נגד המלחמה

היועצת המשפטית של מחוז חוף סנ"צ סמדר קליין נימקה: "הועברה לעיון מפקד המחוז סקירה מודיעינית שממנה עולה כי קיימת היתכנות ברמה ודאות קרובה שגורמים מהצד השני של המפה יגיעו לאזור המחאה, תוך חיכוך באלפי המפגינים - עובדה שמעצימה ומגבירה את החשש לפגיעה ממשית וקשה בביטחון הציבור ובסדר הציבורי"

פורסם בתאריך: 11.1.24 09:44

ההפגנה נגד המלחמה בעזה, שתוכננה להתקיים במוצאי שבת, לא אושרה על ידי משטרת ישראל. המארגנים – מפלגת חד"ש וארגוני שמאל – קבעו להתכנס במגדל הנביאים בהדר, ומשם לצעוד דרך הרחובות הנביאים, שבתאי לוי והגפן עד לשדרות בן גוריון, שם אמורים היו להתקיים נאומים.

להפגנה אמורים היו להגיע מפגינים מכל רחבי הארץ, ובהם כפרים ערביים בצפון ובמשולש, והיא עוררה גל של התנגדות בימין.

היועצת המשפטית של מחוז חוף סנ"צ סמדר קליין כתבה בהודעתה: "מעבר ללקחי העבר שאותם אנו מכירים, הועברה לעיון מפקד המחוז סקירה מודיעינית שממנה עולה כי קיימת היתכנות ברמה ודאות קרובה שגורמים מהצד השני של המפה יגיעו לאזור המחאה, תוך חיכוך באלפי המפגינים – עובדה שמעצימה ומגבירה את החשש לפגיעה ממשית וקשה בביטחון הציבור ובסדר הציבורי, ברקע מתיחות ביטחונית חמורה ורגישות ציבורית מהגבוהות שידענו".

עוד כתבה קליין כי "החשש מתחדד ביתר שאת לאור העובדה כי באזור מיקום המחאה ונשיאת הנאומים ממוקמים בתי מלון שבהם נמצאים מפונים רבים, הן מאזור הדרום והן מאזור הצפון, אשר חלקם אף חווה אבדן אישי ברצח הנתעב ובמתקפת הטרור. ניתן להעריך בסבירות גבוהה כי חיכוך בין המפונים, מתנגדי המחאה והמפגינים עצמם יביא להסלמת האירוע תוך פגיעה ממשית, קשה ורצינית בביטחון הציבור ובסדר הציבורי".

 

 

מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי: "המשימות העומדות לפתחו של המחוז לנוכח התרחישים והאיומים הקיימים הן משימות מרובות המצריכות כוח אדם רב אשר מוקצה לכל אורך גזרת המחוז על מנת לשמור על חיי אדם, על הסדר הציבורי ועל ביטחון הציבור, וזאת לצד המשימות הקלאסיות של המשטרה. בשים לב לאחריות המוטלת על מפקד המחוז בעת הזו, הנסיבות המיוחדות המאפיינות את מחוז חוף בימים אלה, מסד הנתונים שהוצג הכולל גם את לקחי העבר ואת תרחישי האיום העומדים לפתחנו, הרי שלא ניתן להקצות את הכוחות הנדרשים על מנת לאפשר את קיום האסיפה".

המארגנים מסרו: "שותפות השלום, הכוללת מספר רב של קבוצות, תנועות וארגונים הפועלים למען שלום ושוויון, מצרה על החלטת המשטרה לא לאשר את ההפגנה שלנו בחיפה. שותפות השלום עומדת על הזכות החוקית להפגין בעד קץ המלחמה, הסדר מדיני, החזרת החטופים, הפסקת פעולות גזעניות וחיזוק האוכלוסיות המוחלשות ומודרות. על כן החלטנו לדחות את ההפגנה לשבוע הבא ולנסות שוב לקבל אישור מהמשטרה. אם ההפגנה לא תאושר נאלץ לפנות לערכאות מתוך שאיפה לממש את הזכות הבסיסית בדמוקרטיה להפגין בעד שלום. בדמוקרטיה אמיתית אין להשלים עם סתימת פיות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איש

    הפשיזציה של ישראל צוברת תאוצה, יש למצוא פיתרון מקומי ולחזק את עצמאות חיפה כמרחב רב תרבותי פתוח ודמוקרטי.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שילכו להפגין בעזה מול סינואר, חלאות אדם.
    כאילו אנחנו יצאנו למילחמה הזאת בגלל שמשעמם לנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר