אין שדה ראייה. הצומת המסוכן ברמת התשבי (צילום: שושן מנולה)
אין שדה ראייה. הצומת המסוכן ברמת התשבי (צילום: שושן מנולה)

מדוע נאלצים תושבי רמת התשבי לשחק ברולטה רוסית?

עד לפני שבועיים ניצבה בצומת הרחובות בית אל ועובדיה מראה שסייעה לנהגים להיכנס לצומת כשהוא פנוי, אך אז המראה נעלמה, ומכוניות חונות חוסמות לנהגים את שדה הראייה. תושבת השכונה: "בכל יום קורים בצומת מצבים של 'כמעט תאונה'". עיריית חיפה: "מראות פנורמיות אינן מאושרות עוד לשימוש על ידי משרד התחבורה"

פורסם בתאריך: 15.2.24 12:46

מחדל בטיחותי מסכן את חייהם של נהגים ברמת התשבי, אשר נאלצים להמר אם להיכנס לצומת ללא שדה ראייה. עד לפני שבועיים ניצבה במפגש הרחובות בית אל ועובדיה מראה שסייעה לנהגים להיכנס לצומת כשהוא פנוי, אך אז המראה נעלמה. לטענת תושבים, פניות לעיריית חיפה שתדאג למראה חלופית לא עזרו.

תחילת הבעיה לפני כשלוש שנים, אז בנתה העירייה בצומת מדרכה כדי לאפשר חניות נוספות, ובכך חסמה את שדה הראייה לנהגים הבאים מרחוב בית אל ומבקשים להשתלב בתנועה ברחוב עובדיה. כדי לפתור את הבעיה הציבה העירייה מראה מול היציאה מרחוב בית אל, שבאמצעותה ניתן לראות את התנועה ברחוב עובדיה. כעת, לאחר שהמראה נעלמה, נאלצים נהגים להיכנס לצומת בלי לדעת אם הוא פנוי.

 

אין שדה ראייה. הצומת המסוכן ברמת התשבי (צילום: שושן מנולה)

הצומת המסוכן ברמת התשבי (צילום: שושן מנולה)

 

 

"מה שקורה בכביש הזה הוא סכנת נפשות", אומרת תושבת השכונה, "לא רק שהעירייה בנתה מדרכה וחניות שחסמו את שדה הראייה, אלא כעת גם המראה שסייעה לנהגים להיכנס לצומת מבלי להיפגע איננה. המכוניות שחונות ליד המדרכה החדשה ברחוב עובדיה חוסמות את הראייה. אמנם בצומת עצמו סומנה שפת המדרכה באדום-לבן, אבל למרות זאת נהגים חונים שם בגלל מצוקת החנייה הקשה בשכונה. כמובן שאין אכיפה ואנחנו משחקים ב'רולטה רוסית'. בכל יום קורים בצומת מצבים של 'כמעט תאונה'. אם כבר יצרתם מפגע בטיחותי עם המדרכה שבניתם, אז לפחות תדאגו שתהיה שם מראה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מראות פנורמיות אינן מאושרות עוד לשימוש על ידי משרד התחבורה. העירייה פנתה למשרד בבקשה להבהרה לגבי החזרת המראות שהותקנו קודם לשינוי התקנות בנושא. בתוך כך יצוין כי הצומת המדובר כולל הסדרים גיאומטריים לשיפור הבטיחות, ובהם נתיב השתזרות ופסי האטה שנועדו להפחית את מהירות הנסיעה משני כיווני ההתקרבות לצומת".

במשרד התחבורה התפלאו מתגובתה של העירייה ומסרו תגובה שונה לחלוטין: "נושא הצבת מראות פנורמיות הוא באחריות הרשויות המקומיות במסגרת סמכותן כרשויות תמרור מקומיות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר