ענבל לוינזון בארטישוק (צילום: אלה אהרונוב)
ענבל לוינזון בארטישוק (צילום: אלה אהרונוב)

"זה כמו לעזוב בית, אבל גם את זה עושים לפעמים"

בעלת החנות ענבל לוינזון החליטה לעזוב את בוטיק המזון הטבעוני, והיא מחפשת יזם שירכוש ויפעיל אותו: "המקום כי הוא נהיה משמעותי לאזור ולקהילה. לקחנו חלק במהפכה של שוק תלפיות שמתעורר מהתרדמת"

פורסם בתאריך: 15.3.18 10:48

ענבל לוינזון, בעלת החנות למוצרי מזון טבעוניים ארטישוק בשוק תלפיות, הודיעה בפתאומיות שהיא תסגור את החנות ב-1 במאי, וכעת היא מחפשת יזם שיהיה מוכן לקנות אותה ולקחת על עצמו את ניהולה. ארטישוק היא חנות למוצרי מזון טבעוניים שהפכה בשנתיים האחרונות למותג בשל איכות המוצרים הנמכרים בה ולמקום מפגש חברתי.

"ב-1 במאי אני עוזבת לטיול ארוך בחו"ל", מסבירה לוינזון את החלטתה, "אני רוצה לגלגל את העסק ליזם צעיר. נבנתה פה קהילה, יש פה עסק עם אופי ועם הרבה פוטנציאל באזור שמתפתח, ואפשר לעשות פה קיץ מטורף של אירועים".

מה יקרה אם לא יגיע היזם המיוחל?

"אז התריס כאן ייסגר. אני כבר קבעתי תוכניות".

יש מתעניינים?

"כן, בעיקר צעירים מהאזור ואנשים שבאים מהתחום הטבעוני. אני אופטימית לגבי מה שיהיה. זה מקום מסודר מבחינת הרישיונות, הציוד והספקים. לא צריך להקים אותו מחדש".

הלקוחות שואלים אותך לגבי הסגירה?

"מאז שפרסמתי את הפוסט הוא זכה לתפוצה מטורפת. לא ציפיתי לדבר כזה. חוץ מאהבה ומתמיכה של הלקוחות אני מקבלת גם הצעות לקניית המקום כי הוא נהיה משמעותי לאזור ולקהילה. הלקוחות מגיעים בהיסטריה וכמעט כולם שואלים אותי אם אני אכן עוזבת ומה יהיה הלאה".

זה בטח לא קל עבורך.

"היה לי קשה מאוד. המותג הזה הוא חזק מאוד, וזה מה שאני אוהבת לעשות. זה כמו לעזוב בית, אבל גם את זה עושים לפעמים".

 

ארטישוק (צילום: אלה אהרונוב)

ארטישוק (צילום: אלה אהרונוב)

 

 

ארטישוק נפתחה ב-1 באפריל 2016. "רציתי להקים מקום שמציע מאכלים מיוחדים שמעוררים את הדמיון, אוכל טוב ומלא השראה, ופינוק בריא ומוסרי", מספרת לוינזון, "רציתי שתהיה פינה לעצור בה, להניח את השקיות הכבדות של השוק לרגע, ולשבת לבירה עם חברים ועם אנשים זרים, מקום לחטוף בו ארטיק טבעי באמצע היום – קישוט למציאות. בעיקר לקחנו חלק במהפכה של שוק תלפיות שמתעורר מהתרדמת שבו הוא היה שרוי".

לוינזון אומרת שהיא שבעת רצון משיתוף הפעולה עם עיריית חיפה: "היו לנו שני קיצים עם פעילויות בשיתוף עם העירייה. אירחנו פה רבים מתושבי חיפה, ערכנו סדנאות של אוכל טבעוני כמו סדנת גלידה, סדנת מאכלים אתיופיים וסדנת לחם, וקיימנו ערבי פאב עם טעימות יין. במהלך השבוע אני מכינה סנדביצ'ים ויש משלוחים, וביום שישי בשוק הוא תמיד מסיבה".

עם זאת, היא סבורה שיש עוד הרבה עבודה: "העירייה צריכה לשקם את השוק. יש פה כוחות של יוצרים ויזמים. הדברים צריכים להגיע מלמטה. היום השינוי נעשה בצורה אותנטית ובריאה".

עד 1 במאי מבטיחה לוינזון לקיים אירועים חגיגיים שונים הקשורים לסגירה: "בכל יום חמישי תהיה פעילות של תרבות אכילה מעדות שונות, ולקראת סוף אפריל תהיה מסיבת סיום".

 

ארטישוק (צילום: אלה אהרונוב)

ארטישוק (צילום: אלה אהרונוב)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר