שר התחבורה ישראל כץ בנסיעה ברכבת (צילום: גיל אליהו)
שר התחבורה ישראל כץ בנסיעה ברכבת (צילום: גיל אליהו)

"שי חג לפסח לנוסעי התחבורה הציבורית"

לאחר ש"כלבו-חיפה והצפון" ביקר את משרד התחבורה על כך שלא מימש את הבטחתו ליישום רפורמת הוזלת מחירי הנסיעות בקווי התחבורה הציבורית הבין עירוניים, הודיע היום המשרד כי הרפורמה תצא לדרך ביום רביעי הבא

פורסם בתאריך: 19.3.18 15:06

לאחר שאתמול (ראשון) מתח "כלבו-חיפה והצפון" ביקורת על כך שמשרד התחבורה לא מימש את הבטחתו ליישום רפורמת הוזלת מחירי הנסיעות בקווי התחבורה הציבורית הבין עירוניים, הודיע היום דובר המשרד אבנר עובדיה כי הרפורמה תצא לדרך החל מיום רביעי הבא, 28 במרץ.

בהודעה לעיתונות שהפיץ ב-7 בינואר דיווח משרד התחבורה כי כבר במהלך חודש פברואר תיושם רפורמת תעריפי התחבורה הבין עירונית, ובמסגרתה יוכנסו לשוק התחבורה הציבורית שני כרטיסי מנוי חדשים – מנוי חופשי יומי ומנוי חופשי חודשי – שיחולו גם על נסיעות בין עירוניות ויאפשרו נסיעה חופשית ללא כל הגבלה באוטובוסים וברכבות בתוך המטרופולינים וביניהן.

לפי הרפורמה, נסיעה באמצעות מנוי חופשי יומי בין כלל יישובי מטרופולין חיפה לכלל יישובי מטרופולין תל אביב, מנהריה ועד אשדוד, תכלול נסיעות עירוניות ובין עירוניות ברוב אמצעי התחבורה הציבורית – אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות, המטרונית והכרמלית – ותעלה 40 שקל בלבד.

 

 

אלא שלמרות הבטחתו של משרד התחבורה להחיל את הרפורמה לכל המאוחר עד לסוף פברואר, עד היום היא לא יושמה. בעקבות הסחבת הציג "כלבו-חיפה והצפון" למשרד התחבורה את טענותיהם של נוסעים המשתמשים בתחבורה ציבורית שדיווחו כי הוזלת המחירים המובטחת לא בוצעה. כך למשל, מחיר נסיעה ברכבת בכיוון אחד מנהריה לתל אביב נותר 39.50 שקל במקום 40 שקל בלבד בשני הכיוונים.

בתגובה לטענות מסר משרד התחבורה כי "בימים הקרובים תצא הודעה בנוגע לתאריך העדכני", ואכן היום הופצה הודעתו של דובר המשרד ולפיה הרפורמה תבוצע בשבוע הבא. בהודעה הוצג המהלך כ"שי חג לפסח לנוסעי התחבורה הציבורית".

שר התחבורה ישראל כץ: "הרפורמה תוזיל באופן משמעותי את יוקר המחייה למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נורא מגוחך, בזכות הביקורת שלכם זה יצא לדרך? נו באמת.

  2. אבישי

    מה שמדהים זה שלא שינו את תעריפי הנסיעה ברכבת בקו חיפה ת"א והמחיר להלוך חזור נשאר על 44
    בעוד שחופשי יומי נהריה ת"א יעלה 40!!!???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר