בית הקהילות לגאווה וסובלנות (צילום: דוברות עיריית חיפה)
בית הקהילות לגאווה וסובלנות (צילום: דוברות עיריית חיפה)

טקס לזכר להט"בים שנרצחו בשואה יתקיים בבית הקהילות

בית הקהילות יציין את זכרם של בני קהילת הלהט"ב שנרצחו על ידי הנאצים בקריאה של עדויות מהתופת ובקטעי שירה. בערב יום השואה ישמעו בני נוער בבית הקהילות סיפור של איש עדות

פורסם בתאריך: 9.4.18 19:02

טקס זיכרון לקורבנות מקהילת הלהט"ב שנרצחו בשואה מכל הלאומים והדתות יתקיים מחר (שלישי) בבית הקהילות לגאווה וסובלנות ברחוב מסדה 6 בהדר בשעה 18:00.

על הרעיון העומד מאחורי הטקס הייחודי מספרת רכזת בית הקהילות חן גלעד: "זהו נושא שבקושי מדברים עליו וחשוב לציין אותו במיוחד ביום השואה. מבחינתנו הנרצחים מקהילת הלהט"ב הם חלק משרשרת הדורות שלנו. בחוקי הגזע של המפלגה הנאצית לא היה מקום ללהט"בים והם נכלאו ולאחר מכן הובלו למחנות הריכוז ונרצחו. ההומואים היו בין הראשונים שנכלאו, ולאו דווקא היהודים שבהם אלא גם בני לאומים אחרים, כולל גרמנים נוצרים. המשותף לכולם היה שהם חיו מחוץ לארון כהומואים מוצהרים. במחנות הריכוז הם נכלאו במקומות מיוחדים ונאסר עליהם לגעת האחד בשני. הם עברו התעללויות וערכו עליהם ניסויים עד שהם נרצחו. גם נשים לסביות מכל הלאומים עברו תהליך דומה. אמנם המילה לסבית לא נאמרה אז בגלוי, אבל אמרו שהן נשים שאינן מתפקדות כנשים, כלומר לא רוצות להתחתן או לחיות עם גברים".

 

 

מה יכלול טקס הזיכרון?

"יהיו קטעי שירה וקריאה, נקרא עדויות של אנשים מהתופת, נדבר על הלהט"בופוביה שהיתה חלק מתורת הגזע הנאצית, ולצערנו היא קיימת גם היום בדרכים אחרות".

ברביעי, ערב יום השואה, יתקיים במקום טקס לבני נוער כחלק מפרויקט "זיכרון בסלון", והנערים ישמעו את סיפורו של איש עדות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר