חוות האנטנות ברמת גולדה (צילום: רמי שלוש)
חוות האנטנות ברמת גולדה (צילום: רמי שלוש)

נדחתה עתירה נגד אתר הסלולר במורדות רמת גולדה

טענת העותרים נגד האתר שבו 18 אנטנות סלולריות ו-15 ארונות תקשורת, ולפיה המתקנים פועלים בעוצמות שידור שלא כלולות בתוכנית המתאר הארצית, נדחתה על ידי בית המשפט. עתירה נוספת תידון ב-5 ביוני

פורסם בתאריך: 24.4.18 08:08

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את אחת משתי העתירות המינהליות שהוגשו נגד אישור אתר הסלולר שהוקם במורדות שכונת רמת גולדה בעיר, מתחת לרחובות יונה אנגל ופנחס רוזן, ואשר כולל תורן בגובה של 42 מטר ועליו 18 אנטנות סלולריות ו-15 ארונות תקשורת ותשתיות.

את היתר הבנייה לאתר אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה לשלוש חברות הסלולר – פלאפון תקשורת, סלקום ישראל ופרטנר תקשורת.

את העתירה שנדחתה הגישו שני תושבים המתגוררים סמוך לאתר, ובהם יו"ר ועד שכונת רמת גולדה שרגא ויצמן, שהתנגדותם לאישורו נדחתה על ידי הוועדה המקומית, וגם ערר שהגישו על החלטת אישור היתר הבנייה נדחה על ידי ועדת הערר המחוזית. העותרים טענו כי הוועדה המקומית לא היתה רשאית לאשר את ההיתר מכיוון שתוכנית המתאר הארצית לתקשורת סלולרית חלה רק על מתקנים סלולריים שהם בגדר מתקני שידור "קטנים וזעירים", ואילו המתקנים שאושרו אינם יכולים להיחשב ככאלה מכיוון שהם פועלים בשיטות ובעוצמות שידור שאינן כלולות בתוכנית.

בהחלטתו לדחות את העתירה כתב השופט שמואל מנדלבום: "יש לדחות את טענות העותרים בנושא פרשנותה של התוכנית – טענות שמשמעותן היא שלא ניתן להוציא כיום בישראל היתר בנייה להקמת מתקן שידור סלולרי, גם אם אותו מתקן קיבל את כל האישורים החוקיים והמקצועיים הנדרשים, לרבות אישור הממונה על בטיחות הקרינה במשרד להגנת הסביבה. תוצאה שכזו אינה מתחייבת מלשונן של הוראות התוכנית והיא מנוגדת הן לתכלית התכנונית והסטטוטורית שהובילה להכנתה ולאישורה והן לעקרונות חקיקתיים כלליים הנוגעים לתוכניות מתאר. לכל היותר ניתן לראות בסיטואציה שבפנינו כסיטואציה של 'חסר' שבה המחוקק לא נתן דעתו על הקידמה הטכנולוגית אשר תגרום לכך שכל שיטות השידור שפורטו בתוכנית לא יהיו רלוונטיות יותר, ובמקרה שכזה שומה על בית המשפט למלא את החסר. איני מוצא מניעה בנסיבות אלה לקבוע כי הוראות התוכנית יחולו גם על מתקני דור 4 כדוגמת המתקנים שביקשו המשיבות".

 

 

עם זאת, למרות דחיית העתירה לא חייב השופט את העותרים בתשלום הוצאות משפט, וזאת "בשים לב לטענה המשפטית העקרונית הנוגעת לפרשנותה של התוכנית אשר הועלתה על ידי העותרים ושלא ניתן לראותה כטענה שאין בה ממש".

יצוין כי במקביל לדחיית העתירה תלויה ועומדת בפני בית המשפט המחוזי בחיפה עתירה מינהלית אחרת שהגישו 50 מתושבי רמת בגין, רמת גולדה ודניה לביטול היתר הבנייה לאותו אתר סלולרי. דיון בעניינה של עתירה זו יתקיים ב-5 ביוני בפני השופטת ברכה בר זיו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דני דין

    לא מספיק הזיהום באויר הוסיפו גם קרינה מאנטנות שיהיה גיוון כל הכבוד

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש העיר שלנו ישן לא איכפת לו מהתושבים עשה רושם שאיכפת לו ממפעלים מזהמים עכשיו מאשר הקמת קרינה גבוהה של כוורת אנטנות סלולאריות בשכונת רמת גולדה תמורת כסף מיזמי חברות הסלולאר ימכרו את התושבים ויספרו לנו סיפורים שזה לא ר
    קרינה תפסיקו לשקר לציבור האנשים לא טיפשים אפילו שופט בית משפט דוחה עתירה של תושבים שבסך הכל רוצים חיים שקטים ללאהקרינה וסיהום אוויר אדונים נכבדים אסור לשתוק ,

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר