תיבת דואר בכיכר זיו (צילום: אבי שמול)
תיבת דואר בכיכר זיו (צילום: אבי שמול)

לאן נעלמו סניפי הדואר בחיפה?

מעוניינים להפעיל סניף דואר בכיכר זיו בנוה שאנן? בדואר ישראל מספרים שאף אחד לא ניגש למכרז. כפיצוי זכינו בנקודות חלוקת דואר

פורסם בתאריך: 26.4.18 11:30

תיבת הדואר בתמונה היא השריד האחרון לסניף דואר שפעל במרכז זיו השוקק בשכונת נוה שאנן בחיפה. תיבות דואר וסניפי דואר, בדומה לסניפים של רוב הבנקים, נעלמים אט אט מחיי העיר, לרוב ללא כל התרעה. אגב, התיבה הזו אינה מופיעה ברשימת תיבות הדואר באתר דואר ישראל. היא לא קיימת גם לפי אתר איזי, שבו מצוינות 98 תיבות דואר ברחבי חיפה.

היעלמותו של סניף הדואר בכיכר זיו מפתיעה בהתחשב בכך שהכיכר הזו היא אחד מהמוקדים הסואנים ביותר בחיפה. הנשימות האחרונות של הדואר בכיכר זיו נרשמו כבר בסניף שפעל בצדה השני של הכיכר – מאחורי הסניף האחרון של מק דיוויד שעדיין פועל. ההמבורגר של ילדותנו עדיין חי, אבל סניף הדואר נגוז.

בדואר ישראל הסבירו בתגובה לפניית "כלבו – חיפה והצפון" כי סוכן הדואר שפעל במקום מטעמם ביקש לפני שלוש שנים לסיים את ההתקשרות. חברת דואר ישראל פרסמה מאז כמה פעמים מכרז להפעלת סניף דואר בכיכר זיו, אבל איש לא ניגש אליו.

 

 

הנתון המספרי של סניפים וסוכנויות דואר באתר האינטרנט של דואר ישראל מצביע על 48 יחידות הפועלות בחיפה, אך בדיקה מדוקדקת של הרשימה מגלה כי 19 מהם – כדוגמת חנויות הכל למעשן או הג’ונגל שלי – מופעלים במתכונת של מסירת דברי דואר בלבד.

מדואר ישראל נמסר בתגובה כי שירותי הדואר בחיפה ניתנים באמצעות פרישה רחבה של 48 יחידות למסירת דברי דואר וחבילות – פרישה שאין לה אח ורע בחברות שירות מקבילות בעיר. עוד נמסר כי זמני ההמתנה בעיר הם מהנמוכים בארץ וכי שביעות הרצון של התושבים בעקבות השיפור בשירותי הדואר היא גבוהה ביותר. בתגובה צוין גם כי בנוה שאנן פועלים שני סניפי דואר – ברחוב הגליל וברחוב נתיב חן – ונוסף על כך קיימת סוכנות דואר בטכניון, וכי באזור מרכז זיו פועלים שלושה מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר