מעצרו של ג'עפר פרח ביום שישי ברחוב נתנזון
מעצרו של ג'עפר פרח ביום שישי ברחוב נתנזון

כל 19 עצורי ההפגנה ביום שישי שוחררו ממעצר

המשטרה לא ערערה על החלטת השופט לשחרר שבעה מבין ה-19 כפי שהתכוונה בתחילה. בעקבות פציעתו של מנהל עמותת מוסוא ג'עפר פרח, גם שר המשטרה גלעד ארדן הביע ספק בתקינות ההליך

פורסם בתאריך: 21.5.18 12:27

בשעות הבוקר המוקדמות הסתיים הדיון בבית המשפט בבקשתה של המשטרה להאריך את מעצרם של משתתפי ההפגנה ביום שישי ברחוב נתנזון בעיר התחתית בחיפה. שופט בית משפט השלום אמיר סאלמה החליט על שחרור 19 העצורים שהיו נתונים במעצר מאז ההפגנה. ח"כ איימן עודה מהרשימה המשותפת כתב בדף הפייסבוק שלו: "הפרקליטות ביקשה לעכב את שחרורם של שבעה מהעצורים כדי שיתאפשר לה להגיש ערעור". עם זאת, לא הוגש ערעור והשבעה שוחררו.

מהמשטרה נמסר כי "ההחלטה לשחררם ממעצר אינה מעלה או מורידה את חומרת העבירות המיוחסות להם ואת טיב הראיות שנאספו עד כה בחקירה. החקירה נמצאת בעיצומה במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם אלה שניסו להפוך את זכות חופש הביטוי למעשי פוגרום ברחובות העיר. אנו נמשיך לפעול לשמירה על שלום הציבור ועל ביטחונו ולמנוע מגורמי קיצון להתסיס, להסית ולפגוע באיכות חיי תושבי העיר ובביטחונם במקצועיות הנדרשת".

 

 

ביום שבת, לאחר שהחשודים כבר שהו במעצר, נודע כי מנהל עמותת מוסוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל ג'עפר פרח נפגע ברגלו בזמן שהיה עצור, ומקורביו טענו שהוא נפצע כתוצאה מאלימות של שוטר. במשטרה דחו את הטענה זמן קצר אחרי שהיא נפוצה, ובהודעתו של דובר המשטרה נכתב כי "לא נמצא כל אירוע חריג הקושר את פציעתו של אחד העצורים בברכו למעצרו".

למרות קביעה זו, היום אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן בריאיון בגלי צה"ל: "אם יש עציר שרגלו נשברה בזמן שהוא היה במעצר, קצת קשה לומר שלא היה אירוע חריג". ארדן הוסיף שאם אחד השוטרים פעל באלימות בניגוד לחוק, מקומו לא במשטרה. ארדן קרא לערוך חקירה מהירה על ידי מח"ש של המעצרים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר