יונה יהב וג'עפר פרח (צילומים: ראובן כהן, רמי שלוש)
יונה יהב וג'עפר פרח (צילומים: ראובן כהן, רמי שלוש)

סערה בעקבות ביקורו של יהב אצל פרח

תגובות קשות לביקורו של יונה יהב בביתו של ג'עפר פרח שטוען כי רגלו נשברה בגלל אלימות משטרתית. יוליה שטראים: אני בהלם". לזר קפלון: "זו בושה". ניר שובר: "מקווה שהוא לא הלך רק כדי לאחל לו רפואה שלמה"

פורסם בתאריך: 6.6.18 19:56

הפגישה שערך היום (רביעי) ראש העיר חיפה יונה יהב עם מנהל מרכז מוסאוא ג'עפר פרח עוררה סערה במערכת הפוליטית בעיר. כזכור, פרח טוען כי לאחר מעצרו בעקבות השתתפותו בהפגנה שערכה תנועת חראכ חיפה במחאה על פעולות צה"ל בגבול רצועת עזה נגד ניסיונותיהם של אלפי פלסטינים לחצות את הגבול לישראל, הופעלה נגדו אלימות משטרתית ורגלו נשברה. לפי הדיווחים, יהב הגיע לביתו של פרח, לחץ את ידו ושמע ממנו כי הוא מצר על התבטאויותיו של ראש העיר בדבר דיכוי ההפגנות בחיפה.

סגנית ראש העיר ויו"ר סיעת חיפה ביתנו יוליה שטראים: "אני בהלם. אין הסבר לכך. הערבים והשמאלנים מפגינים ואנחנו שותקים כבר שנים. שיפגינו נגד מחירי הקוטג' ונגד המשכורות של האחיות, אבל לא נגד מדינה".

יו"ר סניף הבית היהודי אבי קפלן: "איום ונורא. מצד אחד כשדיברתי איתו הוא אמר לי שהם מזיקים לו, ומצד שני הוא לוחץ להם את היד ומחכה שהם יתמכו בו. זה לא הולך ביחד. אני אוהב את יהב אבל זה יקלקל לו הרבה מאוד בבחירות. הערבים עושים כאן מה שהם רוצים ומביאים כל מיני חבר'ה מבחוץ שיעשו הפגנות. ביקשתי מיהב שיעצרו אותם בכניסה לעיר, אבל דבר לא נעשה. הם הורסים את הדו קיום".

יו"ר סניף ישראל ביתנו לזר קפלון: "זאת בושה. המפגינים צריכים לשבת בכלא. מה זאת אומרת ללכת לבקר אותם? הם יכולים ללכת לעזה. הדעה שלי היא חד משמעית – מי שלא מתאים לו לחיות בחיפה או בישראל שיגור בעזה. ברוך השם תפסו חשוד בהשחתת דגל ישראל, אולי בעתיד יתפסו עוד כמה. שברו לו את הרגל? הוא השתתף בהפגנה לא חוקית ללא אישור אז בחדר החקירות שברו לו את הרגל. זה ממש לא נורא".

חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג: "אני לא רואה עניין להתייחס לפגישות כאלה ואחרות של ראש העיר והוא מוזמן לפעול לפי שיקול דעתו. אני רק מקווה שבפגישה הוא הביע את מורת רוחו מההפגנות שהתנהלו בעיר על ידי מי שאינו תושב שלה – הפגנות שקוראות להפרה של הדו קיום בחיפה".

 

 

חבר מועצת העיר ישראל סביון: "אני מבין את יהב שנפגש עם פרח כי הוא תושב העיר, אבל נסיבות פציעתו עדיין לא ברורות ויש גרסאות שונות. עד שהאמת תתברר מה שנשאר לנו זה לאחל לו החלמה ולקוות שלא נראה עוד נפגעים בגוף ובנפש כתוצאות מהפגנות של קיצוניים משמאל או מימין. זה היה שיקול אישי של יהב, וייתכן שיש ביניהם היכרות עמוקה, אבל את זה צריך לשאול את יהב עצמו".

המתמודד על ראש העיר ניר שובר: "אם הוא כבר הלך לשם הוא היה צריך להגיד לו 'אדון פרח, אני דורש ממך לגנות ולהוקיע הפגנות אלימות מהסוג הזה בחיפה. אין לכך מקום בעיר ואין לזה שום קשר לנאורות ולחופש הביטוי'. יש לנו מדינה אחת ואנחנו חייבים למצוא גשר לנרטיב משותף. יהב הוא ראש העיר והוא צריך להיפגש עם כל אחד, אבל אני מקווה שהוא לא הלך רק כדי לאחל לו רפואה שלמה אלא גם להעמיד אותו על מקומו ולומר לו שאין מקום להפגנות כאלה בחיפה".

ראש סיעת חד"ש ד"ר סוהיל אסעד: "זה היה צעד נבון מאוד, אנושי מאוד ונכון מאוד. אדם מכובד ורציני כמו פרח, שהוא מנהל עמותה שעוסקת בזכויות אדם, נחבל על ידי שוטר – ולמרות שתמוה שאין עדיין תוצאות של החקירה – ויהב הלך לבקר אותו ואיחל לו החלמה מהירה".

חבר מועצת העיר מטעם בל"ד ג'מאל חמיס: "זהו מעשה אנושי. בן אדם נפצע, ולגיטימי שיהב ביקר אותו. הוא ראש העיר של כל תושבי חיפה".

יו"ר סניף הליכוד בחיפה שמשון עידו, יו"ר יש עתיד-צעירי חיפה שי אבוחצירה והמועמדת לראשות העיר עינת קליש רותם סירבו להגיב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. רוני-חיפה

    בושה של ראש עיר , אני מקווה שיעוף לכל הרוחות בבחירות הקרובות

  2. מיה

    יונה יהב ירד מהפסים!! מזכיר לי יהודי בגלות שמתרפס בפני גוי שהוא שונא ישראל! תתבייש!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כיליד חיפה אני פ ו ח ד להסתובב בעיר התחתית ובבת גלים כשמחשיך..השפה הנשמעת בכל מקום החא ערבית עוד ערבים ועוד ערבים שאוואטינה קאלאמאריס צביאה מאות מערביי הגליל…אותו הדבר בעיריה…השיטור העירוני זה שאבאב ערבי…ממש מיאש.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתה מוזמן להיות ראש עיר בגינין, חצוף.

  5. אבי לוי

    יונה יהב מנסה להציל קולות של המגזר הערבי אבל זה לא יקרה הוא הולך הביתה בוגד ומי שתומך במפגינים נגד חילים ונגד מדינת ישראל לא ינהל את העיר חיפה

  6. חיפאי

    חתיכת אפס כלב מקווה מאוד שתעוף בבחירות האלה נגמר העידן שלך

  7. דניאל קאהן

    אני מברך את ראש העיר על ביקורו את הפצוע מההפגנות כך צריך לעשות ולא לשמוע את דברי הפשיסטים מישראל ביתנו במיוחד מהגברת שטריים ומהבית היהודי העיר שלנו היא עיר מעורבת ויש לכבד את כולם וזה כולל את הערבים החוצה ימין קיצוני קדימה לדו קיום בשלום ואהבה.

  8. בן ציון פרי משלנו

    למשטרת ישראל יש מספיק כח להיות בשליטה על דברים כאלה בלי לשבור רגלים

  9. ציפורי

    אני מקווה מאד שהעידן של יהב יסתיים בבחירות הקרובות. בזכותו העיר הפכה להיות עיר ערבית. היה פה דו-קיום והיום הגולם קם על יוצרו! לאט לאט הם קונים את הדירות, הצעירים עוזבים. אין מספיק מקומות עבודה. רק זיהום מסרטן ונמל דלקים. בזכותו.

  10. יעקב אתגר

    חיפה הפכה לעיר ערבית. לכל מי שמסתובב בעיר התחתית בהדר בבת גלים רואה עשרות ערבים…זו השפה בעיר. הצעירים הערבים אלימים במראה בהתנהגות ובכוונות. מעיר אירופאית מעורבת ומתונה הפכנו לעיר ערבית לאומנית. עמרם מצנע התחיל את התהליך שהסכים ליבא לחיפה עשרות משפחות של משתפי פעולה מלבנון ושיכן אותם בשכונות הערביות ליד שוק תלפיות וחליסה…ויהב נבחר בקולותיהם ומעסיק עשרות מהם בעירייה במחלקות הכספים הפיקוח השיטור..חמולות שלמות. הצעירים הערבים אלימים ושונאי יהודים. זוהי חיפה. תודה רבה לך יונה יהב.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סבלנות רבותי !! אוקטובר מגיע ותגמר לו החגיגה
    בושה בושה של ראש עיר !
    די שיפנה את המקום ויתחיל לשלם על הארוחות שהוא בולס בכל מיני מקומות בעיר ! בטח הוזמן לאכול אצל שונא ישראל המהילל ועוד בחינם !

  12. ערב רב

    פעם היה ימין רויזיוניסטי, היום יש אספסוף שזועקים וזועקים וזועקים… בעצם על מה, על זה שיש ערבים. תגידו, איפה חייתם כל השנים? בביאליסטוק או בקרקוב? ברוכים הבאים למזרח התיכון, יש פה ערבים.

  13. עידית

    כל הכבוד לראש עיריית חיפה – בעיר ששואפת לחיים משותפים זה היחס הראוי לאחד ממנהיגי העיר שנפגע על ידי המשטרה.

  14. חיפאי מודאג

    ממש בושה וחרפה, הערבים בחיפה הרימו ראש וכבר מזמן הם מרגישים ובצדק שהעיר שלהם, כי את הגיבוי הם מקבלים מראש העיר שלנו ה"ליברלי והמתקדם", אבל הוא שוכח שהכל יחזור אליו כמו בומרנג, כבר אי אפשר להסתובב חופשי ברחובות העיר בלי שערבי ישרוק לבחורה או שיתנהג באגרסיביות כלפי התושבים הם מרגישים שזו העיר שלהם בלבד ומתנהגים בהתאם לכך, וחבל, יכל להיות פה אחלה עיר אבל יהב הרס אותה, הוא נתן לערביי העיר להשתלט על כל חלקה טובה בעיר ועל כל תפקיד, הערייה מוצפת ערבים אשר דואגים אחד לשני ומכניסים גם את החברים שלהם וכך הם משתלטים ךאט לאט, יבוא יום ויהיה מוחר מידיי אנחנו נתעורר לעיר שהערבים ושנאתם שולטים בנו, עדיין ניתן לשנות

  15. יהודה

    יונהל'ה לך הבייתהל'ה , רק בשביל זה צריך להעיף אותך הביתה . ההפגנה הייתה נגד צבא הגנה לישראל ששומר על הגבול בעזה מפני החמאס שמקריב את תושבי עזה למטרותיו.
    די יונה מספיק ,היית ראש עיר שנים רבות אתה כבר לא יכול לתרום שום דבר יותר היה לך מספיק זמן ועשית מה שעשית . הגיע הזמן לפנות את הדרך למישהו אחר .
    זה לא הגיוני שראש עיר ישאר כל כך הרבה זמן ראש עיר , זה מזמין שחיתות , קומבינות ואינטרסים . צריך להגביל כהונה לשני קדנציות .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר