מונית שירות (צילום: עופר וקנין)
מונית שירות (צילום: עופר וקנין)

הרפורמה במוניות השירות מתקדמת לשלב המעשי

משרד התחבורה החל בפרסום המכרזים להפעלת קווי מוניות השירות המורחבים, שבהם ניתן יהיה לנסוע גם באמצעות כרטיס הרב קו. מוקד חדש בחיפה שעתיד לעלות על מפת מוניות השירות - הטכניון

פורסם בתאריך: 19.6.18 08:17

המהפכה בענף מוניות השירות נכנסת לשלב המעשי. משרד התחבורה החל אתמול (שני) בפרסום המכרזים להפעלת קווי מוניות שירות בכל רחבי הארץ, ובכלל זה באזור חיפה והצפון.

במסגרת הרפורמה יפורסמו מכרזים להפעלת כ-20 אשכולות של קווי מוניות ברחבי הארץ הכוללים כ-110 קווים. הרפורמה כוללת הוספת קווים חדשים של מוניות שירות, שימוש לראשונה בכרטיס הרב קו בענף מוניות השירות (בימי חול) באופן שיאפשר לנוסעים ליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים בתחבורה הציבורית כולל מעבר בין קווים ללא תשלום במשך 90 דקות, מידע על נסיעות השירות באפליקציות והזמנת מקומות בנסיעות בין עירוניות.

ממשרד התחבורה נמסר כי הרפורמה בענף מוניות השירות תחול על כל קווי המוניות הקיימים ועל קווים חדשים או משודרגים. להודעתו של המשרד צורפה רשימת היישובים שבהם יופעלו מוניות השירות במסגרת הרפורמה, תוך חלוקה ליישובים שבהם כבר פועלות מוניות שירות, ובהם חיפה, טירת כרמל, נצרת, נצרת עילית, עכו ונהריה, וליישובים שבהם יופעלו לראשונה מוניות שירות, ובהם עפולה.

קווי המוניות גובשו לאחר עבודת תכנון נרחבת שבוצעה במשרד התחבורה, שכללה פרסום קול קורא שביקש מהציבור להציע קווים חדשים או שינויים של מסלולים קיימים, וחלק מההצעות שהתקבלו מהציבור הוטמעו במתכונת הקווים החדשה.

בהודעה של משרד התחבורה לא פורטה רשימת הקווים בחיפה והשוואה למצב הקיים, שבו קיימים בעיר קווי מוניות שירות ותיקים מהדר לטירת כרמל, לנוה שאנן, לאוניברסיטת חיפה, לעכו, לנהריה, לכרמיאל ולתל אביב. לעומת זאת, ברשימה מוצג הטכניון כמוקד חדש בקרב המוסדות להשכלה גבוהה שיזכה לראשונה לשירות מוניות, וזאת לצד מכללת עמק יזרעאל שתמשיך לקבל שירות על ידי אמצעי תחבורה ציבורית זה.

 

 

"תכנון מערך הקווים מבוסס על הרחבת השירות למוקדי ביקוש כמו מוסדות רפואיים, נמלי תעופה, תחנות רכבת, מוסדות אקדמיים ואזורי תעשייה", נמסר ממשרד התחבורה, "הרפורמה תביא להרחבתה של פריסת הקווים בארץ, לשיפור האמינות לנוסע בקווים קיימים וליצירת רובד שירות נוסף בשילוב של מוניות שירות בצירים עתירי ביקוש לתחבורה ציבורית. עם הפעלת כל הקווים המתוכננים יגדל מספר מוניות השירות בישראל במאות אחוזים לעומת מספר מוניות השירות הפועל כיום".

ההליך המכרזי יתבצע בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון יתבצע מיון מוקדם של חברות אשר עומדות בתנאי הסף שקבע משרד התחבורה להליך התחרותי. חברות שעברו את השלב המוקדם יוכלו להמשיך ולהתמודד על הפעלת כל אחד מאשכולות קווי המוניות שייצאו בהדרגה לתחרות. למפעיל תחבורה ציבורית לא תתאפשר הפעלת אשכולות קווי מוניות באזורים שבהם מופעל על ידו אשכול קווי אוטובוסים. המכרזים הראשונים שפורסמו כוללים הפעלת קווי שירות חדשים באזור תל אביב, רמת גן וגבעתיים, ובהמשך יפורסמו המכרזים להפעלת מוניות השירות בשאר חלקי הארץ.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי הרפורמה בענף מוניות השירות מבוצעת כחלק ממהלך כולל למימוש ייעודן של מוניות השירות כאמצעי תחבורה משלים לאוטובוסים ולרכבות, ולחיזוק מערך התחבורה הציבורית בישראל. לדבריו, הרפורמה תאפשר מעבר של נוסעים נוספים מרכב פרטי למוניות שירות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר