מסילת הרכבת ליד הים (צילום: רמי שלוש)
מסילת הרכבת ליד הים (צילום: רמי שלוש)

הוות"ל דרשה במפתיע הצגה של תוכנית חשמול הרכבת

הוועדה לתשתיות לאומיות הורתה למשרד התחבורה להציג לה מחדש באופן מפורט את פרויקט חשמול מסילת הרכבת, שאמור להיות מיושם גם לאורך המסילה בחיפה, וזאת חמש שנים לאחר שהיא כבר אישרה את המיזם

פורסם בתאריך: 3.7.18 08:07

כחמש שנים לאחר שאישרה את התוכנית לתשתית לאומית לחשמול מערך המסילות הארצי של הרכבת, לרבות מסילת החוף בחיפה, החליטה במפתיע הוועדה לתשתיות לאומיות במשרד האוצר (הוות"ל) להורות למשרד התחבורה להציג לה מחדש באופן מפורט את פרויקט חשמול המסילות. בהחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר לא פורט מהי מטרת ההוראה, שלא זכתה לתמיכת משרד התחבורה.

בהחלטה נכתב: "משרד התחבורה יערוך הצגה מפורטת של פרויקט החשמול לרבות בחינת החלופות של הפרטים שנבחנו בהליכי התכנון וכן השוואה למערכות חשמול ולמפרטים קיימים בעולם. הבדיקה תועבר לצוות הוות"ל טרם הצגתה לוועדה. ההחלטה התקבלה בהסתייגות נציגת משרד התחבורה".

במסגרת תוכנית החשמול שיוזמים רכבת ישראל ומשרד התחבורה יותאמו להפעלת רכבות בחשמל 420 ק"מ של קווי מסילות קיימים ומתוכננים בארץ. פרויקט החשמול צפוי להגדיל את מהירות הרכבות ואת תדירותן ולהפחית את זיהום האוויר ואת הרעש שהן יוצרות. התוכנית כוללת הקמת עמודי חשמול ו-14 תחנות השנאה רכבתית לאורך המסילות – אחת מהן באתר התחזוקה והתפעול של הרכבת סדנאות אפרים הסמוך למתחם חוצות המפרץ.

 

 

החלטת הוות"ל התקבלה בעת דיון ביוזמה להתקנת אלמנט להזנת המסילה מתחנת ההשנאה הרכבתית באזור לוד, וזאת בהתאם לסעיף בתוכנית אשר קובע כי הוועדה רשאית להתיר בנייתם של מתקנים או עמודים נוספים, דומים לאלה המתוארים במסמכי התוכנית, אשר נחוצים לתפעול מערכת החשמל המסילתית.

המקטע שמקודם כעת לביצוע במסגרת פרויקט החשמול הוא מקטע תל אביב-ירושלים. בחיפה השאלה הגדולה היא אם פרויקט החשמול יקדים את פרויקט מנהור המסילות. גם פרויקט המנהור אמור לכלול מסילות מחושמלות, אך הוא רחוק מאוד מאישור, בעוד שליישום תוכנית החשמול כבר קיימת תוכנית מאושרת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מרדימים את הציבור

    למי שחושב שיהיה שיקוע באזור החוף, אזור של קרקע בעייתית, עם מי תהום, בלתי אפשרי להעביר בה שום דבר תת קרקעי,
    אז צאו מהחלומות שהעירייה הזו מומחית בלמכור לתושבים.
    לא יהיה שום שיקוע, מה שכן יהיה זה חשמול ותוספת עוד 2 מסילות, גדרות ענק, קוי חשמל גבוהים, הסתרה מוחלטת
    של הנוף לשכונות. ככה מרדימים את הציבור. יום אחד תתעוררו ותגלו שהרכבת כבר פרסה תוך לילה עמודי ענק לאורך המסילה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר