הרב דובי חיון בעצרת התפילה (צילום: בועז כהן)
הרב דובי חיון בעצרת התפילה (צילום: בועז כהן)

תפילת מחאה מול הרבנות הראשית בחיפה

ארגונים קונסרבטיביים ורפורמיים יזמו תפילת ט' באב מול בית הדין הרבני במחאה על חקירתו של הרב דובי חיון ביום חמישי בחשד לעריכת חופות שלא בתיאום עם הרבנות. הרב חיון: "עם ישראל צריך להיות מאוחד אבל לא אחיד"

פורסם בתאריך: 22.7.18 13:10

הרב דובי חיון, שהובא ביום חמישי שעבר בניידת לחקירה במשטרה בחשד שערך חופות בלי תיאום עם הרבנות, משמש היום כחזן בעצרת תפילת ט' באב מול הרבנות הראשית בחיפה. בעצרת, שכותרתה היא "על אלה אני בוכייה", משתתפים נציגים מכמה קהילות וארגונים, ובהם קהילת מוריה שבראשה עומד הרב חיון, התנועה הרפורמית, מכון שיטים של מדרשת אורנים, מכון הרטמן, ארגון ישראל חופשית, מרכז יעקב הרצוג, בינ"ה – התנועה ליהדות חברתית, ארגון כל ישראל חברים, המדרשה בחנתון, מרכז חינוך ליאו באק, בית מדרש אלול, בית המדרש לרבנים ע"ש שכטר, קהילת שירת הים כרמל, השכוניה וארגונים נוספים.

הרב חיון: "היום ט' באב, ארגנו עצרת של כל הזרמים ביהדות, עצרת של אחדות, וטוב שאין אחידות. זו עצרת של אחדות יפה של כל הזרמים היהודים הפלורליסטיים. הלוואי שגם הזרמים האורתודוכסיים יגיעו לפה לצאת בקריאה 'על אלה אני בוכייה', על מה שקרה פה בבניין הזה לפני כמה ימים, על התלונה ועל מה שקרה בעקבותיה. לקראת ט' באב עוצרים רב בישראל. גם אם אתם לא מסכימים, לא זו הדרך. לעשות דבר כזה בחיפה – עיר פלורליסטית שכל הדתות וכל הזרמים חיים בה בשלום כל השנים – אף אחד לא האמין. קיבלתי טלפון תמיכה מראש העיר יונה יהב ומאנשים נוספים בחיפה שלא האמינו שדבר כזה יכול לקרות כאן, ואסור שיקרה. היום הגענו לפה מכל הארץ כדי להביע תמיכה ברעיון שעם ישראל צריך להיות מאוחד אבל לא אחיד. צריך להכיר בכל הזרמים, ואנחנו לא נשתוק עד שבבית הזה יישבו לא רק חרדים אלא גם נציגים של כל הזרמים האחרים. אם רוצים שבית הדין הרבני יהיה הבית של כולנו, שיהיה בית הדין הרבני של עם ישראל ולא בית הדין הרבני האורתודוכסי, כי כיום הוא בית הדין האורתודוכסי שגם החרדים עצמם לא כולם כפופים לו".

 

 

גילה זמיר, שותפתו של הרב חיון בהובלתה של רשימת חיפה שווה למועצת העיר: "התפילה היא תפילת ט' באב, עם כל המשמעות הסמבולית של שנאת חינם, שיסוי ופילוג. מה שעשו הרבנות והממסד האורתודוכסי הוא למצוא את מה שמפלג במקום את מה שמאחד. העצרת הזאת היא עצרת תמיכה ברב חיון מתוך חוסר מוכנות לקבל את הפוליטיזציה של הדת דרך הממסד הפוליטי האורתודוכסי. אנחנו קודם כל אנשים חופשיים שרוצים להיות יהודים בדרך שלנו, ולא שיכפו עלינו דרך אחת צרה שמשתלמת לפוליטיקאים מסוימים".

 

עצרת התפילה ליד בית הדין הרבני (צילום: בועז כהן)

עצרת התפילה ליד בית הדין הרבני (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסי

    הבנתי, הוא לא אוהב את החוק אז הוא עובר עליו…. נהדר, אני גם לא אוהב חוקים מסויימים, אעבור עליהם גם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר