חיפה (צילום: איציק בן מלכי)
חיפה (צילום: איציק בן מלכי)

הוגש כתב תשובה לעתירה נגד תוכנית המתאר של חיפה

בכתב התשובה טוענות הוועדה המחוזית והוועדה הבין משרדית שדין העתירה נגד תוכנית המתאר של חיפה, שהוגשה על ידי עמותת שינוי בחיפה, להידחות משום שהיא פוגעת באינטרס הציבורי לקדם את התכנון העירוני מעבר לתוכנית המנדטורית שבתוקף כיום

פורסם בתאריך: 20.11.18 14:33

מתחדש המאבק על תוכנית המתאר החדשה של חיפה. לאחר שבית המשפט המחוזי בעיר הוציא לפני כחודשיים צו ביניים המונע מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה לפרסם את מתן התוקף לתוכנית עד להכרעה בעתירה המינהלית שהוגשה נגדה, בשבוע שעבר הוגש כתב התשובה לעתירה ובו נטען כי "דין העתירה להידחות, הן דחייה על הסף והן דחייה לגופם של דברים".

את העתירה נגד התוכנית הגישה בחודש יוני עמותת שינוי בחיפה, שאותה ייסד איש העסקים גד זאבי. בעתירה נטען כי בהחלטתה מחודש ספטמבר 2016 לאשר את התוכנית הטמיעה בה הוועדה המחוזית כ-200 שינויים ביחס לגרסתה המופקדת, ולכן יש להפקיד מחדש את התוכנית לצורך בירור התנגדויות לשינויים.

עוד נטען בעתירה כי "התוכנית אינה כוללת מענה נאות לבעיות יסוד חמורות של העיר חיפה ואינה מציגה פתרונות ארוכי טווח לנושאים המעיבים על כלכלת העיר כגון אוכלוסייה מזדקנת, נטישת צעירים, גידול אוכלוסייה בשיעור נמוך, תוצר נמוך יחסית וחוסר במקורות תעסוקה ופרנסה".

 

שתי הוועדות שנגדן הוגשה העתירה – הוועדה המחוזית והוועדה הבין משרדית שיזמה את התוכנית – כתבו בתשובתן לעתירה באמצעות עו"ד אורלי מירון-שקד מפרקליטות מחוז חיפה-אזרחי: "מעל לכל ניצב האינטרס הציבורי בכניסתה של התוכנית לתוקף ובהחלתה של תוכנית כוללנית עדכנית שתואמת את הסטנדרטים התכנוניים העכשוויים חלף תוכנית מנדטורית. התוכנית הכוללנית מהווה נדבך חשוב בקידום התכנון העירוני, בניצול יעיל של משאב הקרקע הקיים, בהתחדשות עירונית, בניצול שטחים פנויים המיועדים לבנייה, בשימור הוואדיות ומאפייני הנוף הייחודיים בעיר, בפיתוח מרכז עסקים ראשי בעיר התחתית, בריכוז התעשיות לאזור מוגדר ובפיתוח שטחי המפרץ כאזורי תעסוקה".

עוד נטען בכתב התשובה כי "העתירה הוגשה בשיהוי חריף וקיצוני חודשים רבים וארוכים לאחר החלטת הוועדה המחוזית", וכי הגם שההחלטה כללה רשימה של כ-200 תיקונים נדרשים בתוכנית, הרי שמדובר בתיקונים טכניים במהותם. "מדיניות התכנון שהותוותה בתוכנית שהופקדה, עקרונותיה ועיקרי הוראותיה ונתוניה-כל אלה נותרו כשהיו", צוין בכתב התשובה, "מטרת העותרים בעתירה זו היא עצירת ההליך התכנוני לאחר שהושלם, ממש על סף פרסום דבר אישור התוכנית למתן תוקף, והקפאתו למשך חודשים רבים וארוכים. בכך מבקשים העותרים להוסיף ולהותיר את חיפה במשטר התכנוני המעוגן בתוכנית מנדטורית משנת 1934. קבלת העתירה ועצירת אישורה של התוכנית הכוללת העדכנית ישאירו על כנה את התוכנית המנדטורית. קשה לראות גורם מקצועי טוען באמת ובתמים לעדיפותה של תוכנית משנת 1934 על פני התוכנית מושא דיוננו, שנערכה והופקדה בשנת 2014".

דיון בעתירה יתקיים ב-12 בדצמבר.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר