מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

הדיון בתחנת הכוח של בז"ן – בעוד כחודש

השמחה של כמה מחברי מועצת העיר היתה מוקדמת: הוועדה המחוזית, שדחתה את הדיון בתוכנית תחנת הכוח שמבקשת קבוצת בז"ן להקים, מחזירה אותה לסדר היום תוך זמן קצר. הדיון בתוכנית יתקיים באחת מהישיבות הקרובות של הוועדה

פורסם בתאריך: 2.12.18 12:48

בשבוע שעבר הביעו מתנגדי ההתעצמות התעשייתית בחיפה וכמה מחברי מועצת העיר שביעות רצון לאחר שהתברר שנדחה הדיון בתוכנית שיוזמת קבוצת בז"ן להקמת תחנת כוח חדשה, אך כעת מתברר כי התוכנית תחזור לדיון תוך זמן קצר. כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והצפון", התוכנית כוללת הקמת תחנת כוח שתכלול שני אתרים לייצור חשמל במתחם בתי הזיקוק במפרץ. התחנה מיועדת להזין בחשמל את מפעלי קבוצת בז"ן במתחם והיא תחליף מערכי קיטור וגנרטורים בני כ-40 שנה הפועלים כיום ותייצר 400 טון קיטור בשעה וכ-135 מגוואט חשמל. בדברי ההסבר לתוכנית נטען כי התחנה החדשה "לא תגדיל את פליטת המזהמים ממתחם בז"ן".

התוכנית שובצה לדיון בישיבת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה שהתקיימה ביום שני שעבר, אך ברגע האחרון היא הוסרה מסדר היום בעקבות בקשתם של עיריית חיפה בראשותה של עינת קליש רותם ושל גורמים נוספים לאפשר להם ארכת זמן על מנת ללמוד את התוכנית.

 

 

מפרוטוקול ישיבת הוועדה המחוזית עולה כי הדיון בתוכנית יתקיים בעוד כחודש. בפרוטוקול הוצגה הודעת יו"ר הוועדה איתמר בן דוד שבה צוין: "לאור פניית ראשי רשויות מקומיות אל יו"ר הוועדה המחוזית בבקשה להוריד מסדר היום את נושא אישור הנחיות לתסקיר השפעה על הסביבה להקמת תחנת כוח במתחם בתי הזיקוק כדי לאפשר להם להכיר את הנושא, מחליטה הוועדה לדחות את מועד הדיון בכחודש על מנת לאפשר ליזמים להציג את הנושא בכללותו לראשי הרשויות המקומיות ולוועדות המקומיות הרלוונטיות. הוועדה תקיים דיון בנושא באחת מישיבותיה הקרובות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאי

    ברור שבז״ן תטען שהמפעלים לא יגבירו את הזיהום מה ציפיתם? הם לא צריכים להיות כאן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר