נמל חיפה (צילום: רמי שלוש)
נמל חיפה (צילום: רמי שלוש)

הושג סיכום על מכירת נמל חיפה למשקיע אסטרטגי

הסיכום על מכירתו של נמל חיפה הושג במסגרת הרפורמה בנמלים במטרה להכין את הנמל לתחרות הצפויה עם נמל המפרץ. במקביל להכנסתו של משקיע ישודרגו תשתיות הנמל, לרבות השקעה בהעמקתו והכנתו לקליטת אוניות ענק

פורסם בתאריך: 18.12.18 12:03

דוברות משרד האוצר הודיעה היום (שלישי) כי במסגרת הרפורמה בנמלים הגיעו משרד האוצר ומשרד התחבורה לסיכום עקרוני מפורט עם ההסתדרות ועם חברת נמל חיפה וועד עובדיה בדבר הכנסת תחרות לנמל, שקט תעשייתי עם העובדים והתייעלות. בהודעה צוין כי בהתאם לסיכום יפורסם תוך כחצי שנה מכרז למכירת נמל בחיפה בשלמותו למשקיע אסטרטגי במטרה להכין את הנמל לתחרות הצפויה עם נמל המפרץ החדש אשר מוקם בימים אלה. במקביל להיערכות לכניסתו של משקיע אסטרטגי לנמל הוותיק ישודרגו באופן מסיבי תשתיות הנמל, לרבות השקעה עתידית בהעמקתו והכנתו לקליטת אוניות ענק.

כחלק מההסכם החדש יפתח משרד התחבורה דרכי גישה לנמל הוותיק באופן שיאפשר תחרות שוויונית מול הנמל החדש. נושא נוסף שהוסדר בהסכם הוא העברת מחלקת הים לחברת בת נייטרלית בבעלותה של חברת נמלי ישראל, תוך חצי שנה מחתימתו, שתיתן שירותים לשני הנמלים, החדש והקיים, באופן שוויוני. ההעברה תכלול את כל עובדי המחלקה ואת כל פעילותה.

"כמו כן", נמסר מדוברות האוצר, "כחלק מהיערכות הנמל הוותיק לתחרות סוכמו צעדי התייעלות בסקטורים השונים בנמל הכוללים תוכנית פרישה שתיכנס לתוקף בכפוף למינימום עובדים שיפרשו ואי קליטת עובדים חדשים בגינם, ביטול משרות לא יצרניות, שינוי מנגנון התגמול כך שיתמרץ עבודה יעילה יותר ושינוי נורמות עבודה, וזאת לצד מתן הגנה לעובדי דור ב' מפיטורי צמצום והגנה חלקית על שכר העובדים בשנים הראשונות לתחרות".

 

 

שר האוצר משה כחלון: "מהרפורמה הזו כולם ייצאו מנצחים – מדינת ישראל, העיר חיפה ועובדי נמל חיפה. הצעדים ברפורמה ישדרגו את איכות הנמל ויפתחו אותו לתחרות – מה שיביא לעבודה יעילה יותר בעלויות נמוכות יותר שיגולגלו לטובת המשק ואזרחי ישראל. המודל של שיתוף פעולה והבנות בין המדינה לעובדים הוא הדרך הנכונה כדי להוציא רפורמות אל הפועל, וכך עשינו בנמל חיפה".

שר התחבורה ישראל כץ: "הסיכום שהושג מבטיח את קידום התחרות, ההתייעלות והכנסת משקיע פרטי שיזניק את פעילותו של הנמל. במקביל תימשך בניית נמל המפרץ החדש שיוביל תוך שנים ספורות להגדלת התחרות, להוזלת יוקר המחיה ולהפיכתה של ישראל למרכז סחר ותובלה ימית, לטובת המשק הישראלי, עובדי הנמלים ואזרחי ישראל".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם בנמל חיפה הוא לא פחות ממהלך היסטורי שיועיל לכלכלה הישראלית בכלל ולעיר חיפה בפרט. הוא יאפשר לנמל לייעל את פעילותו תוך קידום התחרות ושיפור השירות באופן ניכר לטובת כלל הציבור הישראלי. אני מברך את כל הצדדים על האחריות שגילו במהלך המשא ומתן, כאשר לנגד עיניהם עמדה טובת העובדים בד בבד עם הבטחת יציבותו העתידית של הנמל".

יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה אשל ארמוני: "ההסכם הוא הישג משמעותי לנמל חיפה. יש עוד אתגרים לצלוח כמו הסכם הפרישה והמכרז להפרטה. תחום הספנות מתרחב כחלק ממגמה עולמית, ואנחנו מכשירים את נמל חיפה לנמל העתיד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסף בן מולדתי

    בפירסומים נוספים נמסר כי ההסכם כולל גם את פתיחת חזית הים לעיר. נקווה שראש העיר החדשה לא "תתקע" הזדמנות זו ותמשיך לפתח את חיפה downtown בכיוון זה. אנו מאד מקווים שהיא תוכיח שאין לה בעיות אגו ושהיא תמשיך את פועלו של ראש העיר הקודם לה כי זה לטובת העיר. אוי לנו אם תתקע את התפתחות העיר התחתית ולא תנצל את התנופה שהחלה ושכבר נושאת פירות.

  2. על פי פרסומים אחרים...

    כל הבכירים המצוטטים לעיל נפגשו בהכרזה בטכס בנמל חיפה. ומי לא הוזמנה ולא הוזכרה? המשיחה החדשה "משקמת הערים התעשייתיות".
    המסר ברור: פינוי הנמל הותיק הוא אופציה בלבד שאפילו לא מוזכרת, וחזית הים העירונית היא רעיון תיאורטי יפה. אולי אפילו יש בו פוטנציאל לדוקטורט!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר