שמורת שקמונה (צילום: תומר כתר)
שמורת שקמונה (צילום: תומר כתר)

הופקדה התוכנית לשמורת הטבע הימית ראש כרמל

לאחר שוועדת המשנה לעררים דחתה את חמשת העררים של דייגים באזור חיפה, הופקדה התוכנית שיוזמת רשות הטבע והגנים לייעוד שטח לשמורת הטבע הימית ראש כרמל, אשר חלה על שטח של כ-50,000 דונם במרחב הימי של חיפה

פורסם בתאריך: 1.3.19 08:00

במשרדי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה הופקדה התוכנית שיוזמת רשות הטבע והגנים לייעוד שטח לשמורת טבע ימית מול חופי חיפה. התוכנית, הקרויה שמורת טבע ימית ראש כרמל, חלה על שטח של כ-50,000 דונם במרחב הימי של חיפה והיא משיקה בצדה המזרחי לשמורה הימית ולגן הלאומי המוכרזים שקמונה.

מטרת התוכנית היא שמירת החי, הצומח והדומם המצוי בשטח השמורה – על פני המים, על הקרקעית ובתווך שביניהם. בתחום השמורה המוצעת יש אזורים תלולים מאוד ואזורים מתונים יותר, ומתקיימות בו חברות שונות מבחינת הרכב האצות, חסרי החוליות והדגים. מאפיינים אלה מהווים את הבסיס לבתי גידול עשירים, מגוונים וייחודיים למימי ישראל.

 

 

השימושים שיותרו בתחום השמורה הם בין השאר שחייה, צלילה, שיט, מחקר, ניטור וספורט ימי לא מנועי. התוכנית הופקדה לאחר שוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את חמשת העררים שהגישו הדייגים באזור חיפה נגד איסור הדיג שנקבע בשטחי התוכנית, והעבירה את ההכרעה בנושא לוועדה המחוזית.

בהודעתו על הפקדת התוכנית ציין יו"ר הוועדה המחוזית איתמר בן דוד כי להגשת התנגדויות לתוכנית הוקצו חודשיים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר