דייגים (צילום: אילן אסייג)
דייגים (צילום: אילן אסייג)

נדחו עררי הדייגים נגד איסור הדיג בשמורת הטבע הימית

חמשת העררים שהגישו הדייגים באזור חיפה נגד איסור הדיג בשטחי תוכנית שמורת הטבע הימית ראש כרמל נדחו על ידי ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שהעבירה את ההכרעה בנושא לוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 26.2.19 08:59

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את חמשת העררים שהגישו הדייגים באזור חיפה נגד איסור הדיג בשטחי תוכנית שמורת הטבע הימית ראש כרמל, והעבירה את ההכרעה בנושא לוועדה המחוזית – חיפה.

התוכנית שיוזמת רשות הטבע והגנים מייעדת לשמורה שטח של כ-50,000 דונם במרחב הימי של חיפה. בעררים שהוגשו לוועדת המשנה לעררים טענו הדייגים שפגיעת התוכנית בענף הדיג אינה מידתית.

ביולי אשתקד אושרה התוכנית להפקדה בוועדה המחוזית והועברה לאישור הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) בהתאם לחוק הקובע כי לא תופקד תוכנית החלה בתחום הסביבה החופית אלא לאחר אישור הוולחו"ף. באוקטובר ניתן אישור הוולחו"ף להפקדה ועל החלטתה הוגשו העררים.

 

 

בהחלטת ועדת המשנה לעררים צוין כי מקומן של טענות העוררים הוא בהליך ההתנגדויות לתוכנית שיתקיים בפני הוועדה המחוזית לאחר הפקדתה בפועל של התוכנית: "לאחר שבחנו את מהלכי הדיונים שהתקיימו בוועדה המחוזית ובוולחו"ף מצאנו כי העררים אינם מופנים באופן ישיר נגד שיקול דעתה של הוולחו"ף אלא נגד סעיף הדיג בתוכנית, בנוסחו כפי שאושר על ידי הוועדה המחוזית, ושהוולחו"ף לא מצאה לנכון להתערב בו. להליך ההתנגדויות חשיבות מרכזית כמעגן את עקרון שיתוף הציבור והוא יאפשר מתן מקום לטענות העוררים. לעומת זאת, הכרעה בטענות נגד סעיף הדיג בתוכנית בשלב זה, כאשר ייתכן שבמסגרת הליך ההתנגדויות יעלו טענות נוספות מטעם מתנגדים פוטנציאליים שאינם צד לערר, עלולה מראש לכבול את שיקול הדעת של הוועדה המחוזית בקבלת החלטה בהתנגדויות".

יצוין כי רשות הטבע והגנים דרשה לדחות את העררים, בנימוק שלפיו "התוכנית נועדה לשרת את כלל הציבור הרחב", ואילו משרד החקלאות הביע עמדה התומכת בהמשך פעילות דיג חופי בשטח השמורה.

בהחלטת ועדת המשנה לעררים צוין: "לדעתנו ניתן ואף ראוי לנצל את תקופת ההפקדה של התוכנית ואת התקופה שעד להכרעה בהתנגדויות לצורך קיום שיח בין רשות הטבע והגנים לבין משרד החקלאות ונציגי הדייגים, ואנו קוראים לצדדים לעשות כן".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עובר שם לפעמים

    הדייגים (סירות ורשתות) מצפצפים על החוק כבר שנים.
    כתוצאה מדיג יתר, כל האזור – כולל שמורת שקמונה הקיימת נראית כמו ישימון ימי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר