דייגים (צילום: רמי שלוש)
דייגים (צילום: רמי שלוש)

משרד החקלאות תומך בערר הדייגים נגד שמורת הטבע הימית

משרד החקלאות הודיע על תמיכתו בהמשך דיג חופי בשמורת הטבע המתוכננת במרחב הימי של חיפה. לטענת המשרד, יש לבחון אפשרות למתן אישור לפעילות דיג מוגבלת בשטח השמורה או בחלקה בהיקף מוסכם כדי לא לפגוע בפרנסתם של הדייגים המקצועיים

פורסם בתאריך: 28.1.19 10:00

התפתחות משמעותית בהליכי חמשת העררים שהגישו הדייגים באזור חיפה נגד איסור הדיג בשטחי התוכנית שיוזמת רשות הטבע והגנים לשמורת הטבע הימית ראש כרמל. משרד החקלאות ופיתוח הכפר שלח לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה הודעה שבה הוא מביע תמיכה בהמשך פעילות דיג חופי בשטח השמורה.

בהודעה כתב מנהל אגף הדיג במשרד ניר פרוימן: "קידומן של שמורות טבע ימיות הוא מהלך נכון, אך נדרש לראות את התמונה המלאה ואת ההשלכות הנגזרות. יש מקום לבחון את האפשרות הראויה למתן אישורים לפעילות דיג מוגבלת, שתאפשר מחד את שמירתו של שטח ימי זה, ומאידך תאפשר לציבור הדייגים החופיים המתפרנסים מפעילות דיג להמשיך ולפעול בשטח השמורה או בחלקה בשיטות ובהיקף שנוכל להסכים עליו. קיימות בעולם דוגמאות לפעילות דיג בשיטות חופיות – רשתות עמידה ומערך חכות קרקע (שאראק) – בהיקף מצומצם, וזאת תוך קביעת אזורים בשמורה שבהם חל איסור מוחלט לדיג לצד שטחים שבהם ניתנת האפשרות לדיג בשיטות מסוימות. הדייגים המתפרנסים מפעילות דיג חופי יוצאים לפעילות הדיג על גבי סירות קטנות באורך של מטרים בודדים. בסך הכל פועלים בשיטת דיג זו באזור חיפה כמה עשרות סירות. ההשלכה של הפסקה גורפת בשטח השמורה של פעילות דיג מקצועית עלולה לפגוע באופן משמעותי בפרנסת הדייגים".

 

 

יצוין כי התוכנית חלה על שטח של כ-50,000 דונם במרחב הימי של חיפה. בעררים שהוגשו לוועדת המשנה לעררים נגד החלטת הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) לאשר את התוכנית טענו הדייגים שפגיעת התוכנית בענף הדיג אינה מידתית.

בסיכום הודעתו לוועדת המשנה לעררים כתב פרוימן: "אנו פונים לוועדה כדי לבקש את התערבותה לשינוי התוכנית, כך שיישמרו האיזונים המתבקשים ותתאפשר שמירה מיטבית על הסביבה הימית ועל בתי הגידול החשובים במקביל להתחשבות בצורכי ציבור הדייגים הפעילים מסירות קטנות ובשיטות דיג הנחשבות מוגבלות בפגיעתן ובנות ניהול. אנו מבקשים כי הוראות התוכנית יכללו אפשרות ברורה לדיג חופי. לחילופין אנו מבקשים מהוועדה להנחות כי יתקיים מהלך של תיאום בין רשות הטבע והגנים ובין משרד החקלאות לשם הגעה להסכמות שיאפשרו את הדיג במסגרת השמורה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א.פ

    כל הכבוד למר ניר פרויימן מנהל אגף הדייג שדואג לצדק אמת… ישר כוח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר