חניה בכחול-לבן בהדר (צילום: חגי פריד)
חניה בכחול-לבן בהדר (צילום: חגי פריד)

קליש רותם על מצוקת החניה: "הפתרון הוא לגבות כסף"

בתגובה להצעה לסדר בנושא חניה אמרה ראש העיר עינת קליש רותם: "מי שרוצה שתיים-שלוש מכוניות למשפחה או מי שרוצה להגיע למקום כלשהו שלא באמצעות תחבורה ציבורית צריך להבין שיש לזה מחיר. יהיה יותר ויותר יקר להחזיק מכונית בעיר"

פורסם בתאריך: 7.3.19 07:59

בישיבת מועצת העיר שנערכה ביום שלישי חשפה ראש העיר עינת קליש רותם את האג'נדה שלה באשר למצוקת החניה בחיפה.

בתגובה להצעה לסדר שהגיש חבר מועצת העיר הרב אורי אוזן מסיעת ש"ס בנוגע להסדרי חניה עבור עובדי בית החולים כרמל הישן, אמרה קליש רותם: "יש מחסור חמור מאוד של מקומות חניה. השבוע היו לנו שלוש ישיבות ארוכות ורבות משתתפים בנושא הזה, ויש התחלה של חשיבה איך אנחנו הולכים לגבש את הנושא הזה. חשוב לי להגיד שכל תפישת העולם שלנו צריכה להשתנות, והיא הולכת להשתנות. אנחנו רגילים לקבל שירותי חניה חינם מהעירייה, זה נראה לנו ברור מאליו, אבל זה צריך להשתנות. המכוניות שלנו תופסות מרחב בעיר, והמרחב הזה הוא יקר מאוד. מי שרוצה שתיים-שלוש מכוניות למשפחה או מי שרוצה להגיע למקום כלשהו שלא באמצעות תחבורה ציבורית צריך להבין שיש לזה מחיר. יש הרבה מאוד ערים שגובות כסף בכניסה אליהן. יש הרבה דרכים לטפל בזה אבל אני בטוחה שתושבי חיפה יבינו את זה. נכנסנו לעידן של מצוקה כי העיר הזו לא יכולה להכיל את כולם, ולכן יהיה יותר ויותר יקר להחזיק מכונית בעיר. הפתרון הוא תחבורה ציבורית. אי אפשר להפיל עלויות על תושבים אם לא נותנים להם אלטרנטיבה, והפתרון פה הוא לקדם את התחבורה הציבורית מצד אחד, ומצד שני להקשות על אנשים ולגבות מהם כסף. אנחנו צריכים לשנות את תפישת העולם שלנו ואת הנגישות שלנו בתוך העיר".

גורמים בקואליציה ובאופוזיציה נדהמו למשמע הדברים. אחד מחברי המועצה שנמנה עם הקואליציה אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "טעות של ראש העיר, ועוד בשידור חי של הישיבה. מעכשיו חניה תעלה הרבה כסף לכל תושב".

 

 

חברת המועצה סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה שבאופוזיציה: "ממה שנאמר על ידי ראש העיר אנחנו מבינים שנבחנת אפשרות לגבות מס כניסה לעיר ולחילופין לגבות כסף על חניה בכל העיר. לשמחתי הרבה, מצאתי סרטון של קליש רותם מתקופת קמפיין הבחירות שבו היא מציעה פתרונות לבעיית החניה כמו הקמה של חניונים בקומות וחפירה של חניונים מתחת לפני הקרקע. אני בטוחה שתושבי העיר ישמחו אם הפתרונות לבעיית החניה שהיא העלתה אז אכן יתקיימו ולא יגולגלו אל כיסיהם של התושבים".

חבר המועצה אלי בן דיין מסיעת הליכוד שבאופוזיציה: "ממה שהצלחנו להבין בין השורות עולה שראש העיר מעוניינת להשית מסים או לכפות שימוש בתחבורה ציבורית. לא ברור איך היא רוצה לעשות את זה, בטח אחרי שהיא ביטלה את פרויקט מטרונית רכס הכרמל. כנראה שהיא רוצה להעלות גם את מחיר החניה. אני מקווה מאוד שבמסגרת אי העלאת הארנונה שהיא כל כך התגאתה בה, תושבי חיפה לא יקבלו מס עקיף בחניה בכחול-לבן".

"כלבו – חיפה והצפון" העביר לדוברות העירייה את השאלות הבאות: האם ראש העיר מתכוונת לפעול לגביית מס כניסה לעיר? האם היא מתכוונת לפעול לגביית מס ממשפחות שמחזיקות ביותר מרכב אחד? האם היא מתכוונת להרחיב את שטחי החניה בכחול-לבן? האם היא מתכוונת להעלות גם את מחירי החניה בכחול-לבן כדי להגביר את השימוש בתחבורה ציבורית? עד כה לא התקבלה תגובת העירייה לשאלות אלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

38 תגובות
  1. דוד

    היא צודקת. מצוקת החנייה נגרמה מכך שחילקו חניה בחינם. אם העירייה היתה מאפשרת לשים בחינם מחסנים במרחב הציבורי, אז היתה מצוקת מחסנים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תגובה קצת לא מחוברת של הגברת סופי נקש, לבנות חניונים לך קרקעיים או בקומות לא עולה כסף?
    מי היא מצפה שיממן את זה תושבע באר שבע?
    ראשית העיר צריכה לתת פתרון לבעיה. אי אפשר לתת לכולם לחנות חינם, עידוד תחבורה ציבורית היא פתרון.
    לתת לכל משפחה רק רכב אחד חניה חינם בעיר כל היתר שישלמו
    הגבלת חניה חינם לשעתיים בעומס, ולאזורי פנאי לקצת יותר.
    לבנות עוד חניונים זה סקסי, זה יקר, זה עולה לתושבים יותר ובסוף הם גם ישלמו על החניה בחניון.

  3. דני דין

    הארנונה הגבוהה בחיפה צריכה גם לפתור בעיות חניה ולא להפיל על האזרח הקטן את הפתרונות.כמו כן לאפשר לכל בית חניה בחצרות.לא להקשות.

  4. בוחר מאוכזב

    בהנחה שהציטוט של הגברת קליש מדויק, לא אבחר בה שוב בבחירות הבאות. עד שאין בארץ ובחיפה פתרונות תחבורה כדוגמאת מטרו או אפילו אוטובוסים שמדייקים, מסונכרנים ומגיעים לכל פינה ופינה בעיר ושאפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות .. דבריה נשמעים כעוד לקיחת כסף מהתושב כי אפשר. רכב כבר כיום הוא דבר יקר מאוד לתחזוקה בארץ. בעשרות אחוזים מאשר בחול – אין צורך שהעירייה תהיה חלק מהחגיגה הזו עם סימון עוד ועוד חניות בכחול לבן או הפקעת חניות למיזם car2go.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם סוף כל סוף קיבלנו מישהי בפוליטיקה העירונית שמקשיבה למה שכל מומחה בתחום אומר כבר כמה עשורים? בזמן שפוליטיקאים פופוליסטים במרכז ובירושלים מדברים על חניה חינם ומטמטמים את הציבור לבורות גדולה בתחום, הגיע הזמן שהם יקבלו קונטרה. לחברת המועצה היחפאית סופי נקש: חניונים בקומות וחפירות לא עולים כסף? כל רכב שמגיע לחניונים האלו, פוקק את העיר, מזהם את האויר, זה לא עולה כסף? אוי הבורות. ולכל המאוכזבים למיניהם, לכו נא לעשות שיעורי בית, תשלום על חניה מוריד את יוקר המחייה.
    ראשת העיר חיפה, יישר כוח.

  6. חיפאי שאכפת לו

    הבעיה שקליש רוצה לפתור זה החור התקציבי העצום שיונה יהב השאיר. הפתרון גברת קליש זה להעיף את ג'קי ואקים האחראי לגרעון בהתנהגות שערוריותית הגובלת בזלזול בכספי ציבור. אני כחיפאי ותיק מודיע תעזבי את הכיס שלנו גם ככה אנחנו משלמים ארנונה הגבוהה בארץ גם באופן מוחלט וגם ביחס לערך הנכסים שלנו. ממליץ לכל בר שכל ומוח שישלח את הילדים שלו מחיפה כי זו עיר ללא שכל וללא תקווה. לא סתם כל הילדים שלנו עזבו את העיר הרעה הזאת.
    נראה את העיר הזאת מתפקדת ללא הילדים שלנו ..
    זו התקווה גברת קליש זה החסון שלך .
    או שגם אותך משפחת ואקים מחזיקה בביצים כמו את קודמך ?

  7. אנונימית

    עידוד תחבורה ציבורית ואז מתנגדת לכרמלית בשבת.
    גברת קליש, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה! או שתדאגי לתחבורה ציבורית שוטפת לטובת הבוחרים החילוניים שלך או שתבני חניונים!
    עאלק שומרת על הסטטוס קוו. פעם אחרונה שבדקתי הסטטוס קוו הוא שחיפה היא עיר פועלים חילונית. מעולם לה היה בה צביון חרדי. אז עם כל הכבוד להסכמים הקואלציונים שלך כדאי שתעשי את מה שנבחרת לעשות עי שאר התושבים החילוניים.
    ולא. אני לא איזה תומכת יהב. אז תפסיקי להתבכיין ולהאשים שכל מי שהפסיק לתמוך בך הוא מאנשי יהב.

  8. חבל שלא הצבעתי ליונה יהב

    האם זו אותה עינת קליש שלא זו בלבד שלא מעלה על דעתה להרחיב את מסלול הכרמלית, אלא גם מתכוונת להמשיך להשאיר אותה סגורה בשבת ?

  9. אני לא מצביע לה יותר בחיים!

    מה זה השיט הזה? זה עוד מס, אין לכם מספיק????? כל המשכורת שלי הולכת אליכם, די! בקושי יש לי רכב, מה אני אמור לעשות??

  10. נעמי

    כמה מכוניות יש למשפחת קליש רותם ?
    איך היא ובעלה מתנהלים למקומות עבודתם? במכונית פרטית או תחבורה ציבורית?
    אשמח לשמוע תשובה

  11. נוסעת קבועה בתחבורה הציבורית

    הפתרון נכון, אבל… יש לדאוג לתחבורה ציבורית שמתאימה לצרכים. לא אוטובוסים צפופים כמו קופסת סרדינים! תדירות גבוהה יותר של אוטוסים ורכבות, הוספת קוים לפי הצורך (זה לא כיף להחליף 2 או 3 אוטובוסים, במיוחד עם זה בגשם או עם עגלת תינוק)
    שלב א': לשפר באופן משמעותי את התחבורה הציבורית
    שלב ב': לדרוש תשלום על חניה

  12. סיגל

    גם אני לא אצביע לה יותר בחיים, אבל זה לקח למה שקורה כאשר בוחרים מישהו מבלי לדעת מה הוא אומר או חושב. צריך ללמוד מזה ולהסיק מסקנות. יש לה ארבע וחצי שנים בואו ונראה מה תעשה עם זיהום האוויר.
    תנו לי לנחש! כלום!
    ובאשר לתחבורה הציבורית…אם היתה אלטרנטיבה טובה היינו בוחרים בה!!!

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טעות חמורה ביותר היתה להצביע לערפדית הזו, המנסה בכל דרך אפשרית לסחוט כסף מהתושבים, בקיצור, קלקוליש – חרפת הנשים בחיפה.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בחרתם קליש תוכלו אותה בקשיש היא בטח חושבת שהעיר שלה זה מה שנקרא עם כחול לבן לא מדברים כמו קליש ואז יוכלו אותה בקשיש

  15. דייר בנווה שאנן

    את גם באה בתחבורה ציבורית?
    עיר פועלים איך אגיע ב6 למשמרת יא נעל

  16. נועם

    גביית דמי חניה אמורה להקטין את כמות הרכבים או להגדיל את מספר החניות???

  17. מאוכזבת

    איזו טעות נוראית היה לבחור בה. ולדאבוני גם לשכנע אחרים.

  18. יואב

    תקשיבי טוב הגברת קליש …אני הייתי אחד התומכים הכי חזקים כדי שתבחרי לראשות העיר בתקווה לשנות עם לא במיידי אז לפנות בחודש חודשיים כבר ליראות שינוי הממה זה לא קרה ולא ניראה שזה הולך לקרות ולא עוד אלא שאת מעיזה לחנוק אותנו???? מה אנו אשמים שאין תחבורה נורמלית בחיפה??? קודם כל תעשי את המהפכה שאת אמרת…תעשי תחבורה ציבורית רכבת קלה ולא אוטובוס מחורבן בשם מטרונית( טפי) ואז תלכי על המהלך הזה!!!! בלי קשר זה כבר מתחיל להמאס כל המסתטוריות הזאת שלך איפה שידורי פייסבוק שאמרת??? לפחות תשמעי את קולך להרגיע אותנו שהכל בסדר עם התוכניות שלך!!!!!

  19. אזרחית מודאגת

    אני מציעה שהיא תתחיל בעצמה לנסוע בתחבורה ציבורית, לראות ולהבין עד כמה זה לא יעיל ואמין בארץ, כמה זמן יקר מתבזבז לה ולסיום שתהיה מרותקת לבית בשבת כי אין תחבורה ציבורית ואז נדבר.
    קודם שישפרו בצורה משמעותית את התחבורה הציבורית בארץ ואז שיתחילו עם סנקציות אחרות…ממש מעצבן שרוצים לפגוע באזרחים בלי לתת מענה חלופי הולם.

  20. יהודה

    חזקה בתיאוריות שלמדה היכן שהוא באיזה אוניברסיטה ועכשיו מנסה לראות אם זה עובד. בכל חור בחיפה יש כחול לבן כדי לעשוק את התושבים , אין שום סיבה לכך שתושבי חיפה יממנו את תקציב העיר מדוח"ות חנייה כי זה מה שקורה בפועל .
    בבית חולים בני ציון מצוקת החנייה נוראית ואין תחבורה רצינית שנוסעת לשם לתשומת לב ראשת העיר הנבחרת . כמובן שזהו בית חולים עירוני ופקחי הדוח"ות של העיריה שורצים שם כדי להעשיר את קופת העיר

  21. ש5000 עובדי העירייה יראו דוגמה ויגיעו באוטובוס

    ראש העיר צודקת אבל איך אומרים: קודם תראי דוגמה אישית ועירונית
    בטלי לעובדי העירייה בחסן שוקרי את כל נגרשי החניה בחיהם שתפסתם בין המבנים והפכי אותם לגינות לרווחת הציבור. בטלי לעובדי עירייה כולל לעצמך דמי אחזקת רכב ותחייבי כל עובד עירייה להגיע אליה בתחבורה ציבורית כולל כל חברי מועצת העיר. ואם תנסי את זה בהצלחה בשביתת ועד העובדים הבאה.

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזעזע שרצים ישר להשית מסים עקיפים על התושבים, כשהארנונה כל כך גבוהה ושנים העירייה נכשלה בתפקיד שלה לתכנן לטווח ארוך. אולי במקום לרצות להטיל קנסות והיטלים יתמקדו בשיפור התחבורה הציבורית והתשתיות כדי לספק פתרון?

  23. סיימנו עם מפלגת אבדון העבודה..

    קליש = לפיד גבאי וגנץ = פיזור הבטחות בבחירות תוך הסתרת חוסר הנסיון וחוסר היכולת לבצע. והסתרת העובדה שיעשו בהרבה נושאים עוד מיסים ועוד בזבוז כמו הסגן החמישי קואליצית קליש אחרי שיצאה נגד יהב על סגן חמישי = יעשו גרוע בהרבה מממשלת הליכוד.
    הבנו מהנעשה בחיפה גם מה צפוי לנו בזירה הארצית..
    נצביע לליכוד.

  24. יש

    הפטרון בעני הוא להעיף אותך בחזרה לחור שהגעת ממנו. ולא לראות אותך שוב מה שהיה לפני. הבחירות סתם ססמאות אמרת שתוסיפי מקומות חנייה תיבני מקומות חנייה עכשיו את בוחרת בפיטרון הכי קל להכנס לכיס ים של האזרחים שקרנית עלובה

  25. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הישראלים שרוצים חניה -חינם – הם בעצם בעד דיור ציבורי חינם למכוניות. זה המשמעות של חניה. זה גם מייקר את הדיור לבני אדם – כי המכוניות מתחרות עם שימושי קרקע אחרים . קרקע עירונית היא דבר יקר. חניה עירונית אחת עולה בין 100 לבין 500 אלף ש"ח . החניות ברחוב מקשות על פיתוח תחבורה ציבורית מהירה ועל הזנה של תחבורה ציבורית יעילה – אם אתם רוצים עוד פקקים ועוד זיהום והתייקרות נוספת של הדירות – תמשיכו לתמוך בחניה "חינם" .

  26. אלעד

    כל הכבוד! סוף סוף צעד נכון בכיוון הנכון. צריך לעצור את טירוף המכוניות לכל נער. המגמה היא שיפור תחבורה ציבורית וקנסות למי שלא מוכן לוותר על הרכב הפרטי שלו. הישראלים הפרזיטים שמאוהבים במזדה שלהם צריכים להבין שאין דרך אחרת.

  27. רון

    כל הכבוד .יש להטיל היטל על הדלק .ואגרת חניה .ולהעלות המחיר עד שתרד כמות המכוניות

  28. שתבצע קודם על פקידי העיריה

    מתי הגב' קליש מבטלת לעצמה סגניה ועובדיה את סעיפי מימון הרכב ומתחילה לגבות תשלום מהעובדים על החניונים חינם סביב בניין העירייה?
    נאה דורשת שתתחיל עם מאות פקידי העירייה שיוצרים פקקים בכל הירידות להדר. נראה אותה..

  29. קליש חכמה

    כל הכבוד לקליש. אם אנחנו רוצים עיר שכיף להתהלך ולשוטט בה, אם אנחנו רוצים עיר לא מזוהמת וירוקה, אם אנחנו רוצים עיר בטוחה לילדנו, אנחנו צריכים להמעיט את כמות הרכבים בעיר. נקודה. אין אופציה אחרת. אי אפשר להמשיך לבנות כבישים.

  30. מדהימה

    צודקת
    לגמרי! נמאס כבר מהפקקים. לחבורה ציבורית בלבד

  31. מרק

    הפיתרון משלוב, 3 שעות (לדוגמא) פנגו חינם, לאחריה החנייה בתשלום שיקבע מראש..

  32. אנונימי

    תחברה נוראית, אוטובוסים אחת ל…. ביטול קווי אוטובוסים בחיפה – למה הגב' קאליש לא נותנת פיתרון ?! – תני פיתרון לבעיות מהותיות !!!

  33. חיפאי טרי שמרגיש שעשה טעות שעבר לגור פה...

    פתרון הכי מטומטם ששמעתי.
    חצי מתושבי חיפה לא עובדים בחיפה, איך אמורים להגיע לעבודה אם לא יהיה להם רכב. לי לקוח שעה ו-45 דקות לכיוון בתחבורה ציבורית להגיע לעבודה, מה שלוקח לי חצי שעה ברכב בשעות של פקקים.
    הבעיה קיימת הפתרון לא נכון.
    הגיע הזמן להתחיל לרשום את כל ההחלטות השערורעתיות של קליש ולדאוג שלא תיבחר בבחירות הבאות.

  34. שלמה

    לכל השונאים תנשמו עמוק ותקראו את הכתבה ואז תגיבו
    אפילו העיתונאים לא קוראים את מה שכתבו.
    לפי הכתבה לפחות, היא מדברת על פתרון משולב – שיפור והתאמת התחבורה הציבורית ואז ייקור החניה בדרך שלא נבחרה עדיין.
    נראה שאפילו כותבי הכתבה ועורכי העיתון לא מתייחסים למה שכתבו לאור השאילתות שהפנו לראשת העיר. נראה שמה שמניע אותם זה שנאה טהורה לקאליש ולא משנה מה שתעשה.

  35. אבי

    יאללא תעופי מחיפה גם מלקקת לביבי וגם הפיתרון לבעיות מחירים גבוהים תיסתלקי מחיפה או שתאכלי תביעה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר