חיפה (צילום: ירון צור לביא)
חיפה (צילום: ירון צור לביא)

תוכנית המתאר החדשה של חיפה פורסמה ברשומות

במאגר הפרסומים הרשמי של המדינה פורסמה תוכנית המתאר החדשה של חיפה. הפרסום בוצע לאחר דחייתה של העתירה המינהלית להפקדתה מחדש של התוכנית

פורסם בתאריך: 17.3.19 14:27

בעקבות דחיית העתירה המינהלית להפקדתה מחדש של תוכנית המתאר החדשה של חיפה, פורסמה הודעה רשמית על אישורה של התוכנית ברשומות – מאגר הפרסומים הרשמי של המדינה.

התוכנית החדשה מחליפה את תוכנית המתאר הקודמת של העיר שאושרה לפני כ-85 שנים – בשנת 1934 בימי שלטון המנדט הבריטי. תוכנית המתאר החדשה, שאותה יזמה ועדה בין משרדית שבה שותפה עיריית חיפה, לא מבטלת ככלל זכויות בנייה הנגזרות מתוכניות מאושרות וגם לא ניתן להוציא מכוחה היתרי בנייה. עם זאת, עיקר עוצמתה של התוכנית הוא בכך שבעקבות אישורה יהיו כל התוכניות החדשות כפופות להוראותיה. לשם כך, המנגנון התכנוני העיקרי בתוכנית הוא מתן הנחיות להכנת תוכניות חדשות.

 

 

התוכנית מכוונת ליעד אוכלוסייה של 330,000 תושבים בחיפה לשנת 2025. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בסוף שנת 2017 התגוררו בחיפה 281,087 תושבים, ולכן יעד האוכלוסייה שנקבע בתוכנית הוא אתגר משמעותי. בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי היא "נותנת מענה ליעד אוכלוסייה זה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עופר

    חושבים שאוכלוסיית העיר תגדל ב 50 אלף תושבים ב-6 שנים כאשר במשך עשרות שנים גודלה לא השתנה והעיר סבלה מהגירה שלילית. חיפה לא צריכה להתיימר להיות ת"א, אבל בהחלט יכולה להיות עיר אטרקטיבית. יש בה כל מה שעיר מייחלת לו מבחינות רבות כמו טופוגרפיה ייחודית, מוסדות לימוד מובילים, נמל ימי גדול ושדה תעופה, אתרים מקודשים למספר דתות,קולינריה ברמה גבוהה ועוד. הדבר היחיד שחסר לחיפה במשך עשרות שנים זה ראש עיר בעל שיעור קומה.

  2. דניאל

    סביוני בזן הרשמה לאכלוס רובע כחלון דו משפחתי 4 ח לתכנית לקשיש. 4 ח למשתכן.תחילת אכלוס 2090. מפתחות אצל נדל"ן משה. לשעבר שר ההפתעות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר