רג'א זעאתרה ושהירה שלבי עם תושבי הרחובות פועה ושפרה (צילום: איהאב נסראללה)
רג'א זעאתרה ושהירה שלבי עם תושבי הרחובות פועה ושפרה (צילום: איהאב נסראללה)

מצוקת החניה בפועה ובשפרה: בחד"ש הרימו את הכפפה

כבר שנים מתלוננים תושבי הרחובות פועה ושפרה בהדר על מצוקת חניה קשה, ולאחרונה הם נאלצים להתמודד גם עם אכיפה מוגברת ועם דוחות חניה רבים לאורך כל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים. רג'א זעאתרה ושהירה שלבי מבטיחים לסייע

פורסם בתאריך: 18.3.19 13:58

בעקבות תלונות של דיירי הרחובות פועה ושפרה בשכונת הדר בחיפה על מצוקת חניה, חברי מועצת העיר רג'א זעאתרה ושהירה שלבי מסיעת חד"ש נרתמו לעזרתם, ובכוונתם לדרוש מהנהלת העירייה למצוא פתרון לבעיה.

כבר שנים מתלוננים תושבי הרחובות פועה ושפרה על מצוקת חניה קשה ברחובותיהם, ולאחרונה הם נאלצים להתמודד גם עם אכיפת חניה מוגברת שלטענתם באה לידי ביטוי בדוחות חניה רבים שניתנים לאורך כל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים.

בשל קרבתו של הרחוב לגנים הבהאיים, מצוקת החניה במקום היא קשה בשל המבקרים שפוקדים את האתר וחונים בפועה, בשפרה ובמקטע של שדרות הציונות הסמוך לגנים. לפני כשנתיים הקימו הדיירים באזור ועד פעולה, שכלל את דיירי הרחובות פועה, שפרה, מדרגות בית שערים, מסדה, בן יהודה, טבריה והלל. הוועד יזם עצומה שהוגשה לראש העיר לשעבר יונה יהב, למנכ"ל העירייה לשעבר גדי מרגלית ולמנכ"ל התאגיד העירוני קהילת הדר יעקב ברודר, ובו נטען כי העירייה מנצלת את מצוקתם כדי "להעשיר את קופתה בלי שנעשה כל מאמץ לפתור את בעיית החניה". ועד הפעולה ביקש לפתוח בהידברות למציאת פתרון מוסכם, תוך דרישה לבטל את הקנסות שכבר חולקו לתושבים.

 

 

בעקבות הדברים הודיעה העירייה כי היא תשפץ את הרחוב פועה ושפרה, שהיו כלולים בתוכנית הריבוד של הדר עוד לפני כן. השיפוץ אמנם בוצע והעירייה גם הסדירה את החניה באזור, אך ההסדר גרע מקומות חניה ולא רק שלא פתר את הבעיה אלא העצים אותה. לטענתם של הדיירים, הם עדיין נאלצים להתמודד עם דוחות חניה במאות שקלים ועם ליקויים בטיחותיים חמורים ביציאה מרחוב שפרה, שגרמו לדבריהם לעשרות תאונות.

את הכפפה הרימו כאמור זעאתרה ושלבי, שנפגשו אתמול (ראשון) עם התושבים וסיירו במקום. "העירייה אמורה לספק פתרונות ולא רק להפיק דוחות לאנשים לפני שהספיקו לצאת לעבודה", אומר זעאתרה, "יש פתרונות שאפשר ליישם מיד בעלויות מינימליות שישפרו את חייהם של התושבים היהודים והערבים באזור". לדבריה של שלבי, "התושבים התארגנו ופנו אלינו, ואנחנו נעמוד לצדם במאבק הצודק הזה – גם למצוא פתרון למצוקת החניה וגם לדאוג לבטיחות, לספסלים ולגן משחקים באזור. אנחנו נדאג שקול זעקתם יישמע".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

מכוניות חונות על המדרכות ברחוב פועה

מכוניות חונות על המדרכות ברחוב פועה

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מה נשאר משפרה ופועה המפוארים?

    שאוכלסו בעבר בידי מיטב האנשים של חיפה שהיו דור של מייסדי הארץ והפכו עם השנים למשכנם של תומכי חדש..עצוב מאד.זו פניה של חיפה בשנים אחרונות לצערנו הרב

  2. תגובה למגיב מספר 1

    המפלגה הקומוניסטית היא המפלגה הכי ותיקה בארץ, חתומה על מגילת העצמאות, אין מפלגה יותר עקבית ומפוארת ממנה בנוף הישראלי (לא שהיא מפוארת, אבל יותר מאחרים).
    אז דבר יפה על תומכי חד"ש, הם עדיפים על ישבני מפא"י ושאר עסקנים שחיפה נאלצה לסבול מגוראל ועד יהב… שגם הוא גדל במסדה.

  3. ראובן

    רג'א מנסה לשפר תדמית?
    מתומך חמאס לפותר בעיות חנייה?

  4. עצוב כל כך, סבתא שלי גרה שם

    רחובות שפרה ופועה היו "הדניה" של שכונת הדר. דירות יפות לאקדמאים מהטכניון ומיטב השמנה של סוחרי הדר.
    תראו לאיזה עליבות צנחה הדר ומי כבשו את המקום.
    מזעזע

  5. עומר כרמון

    כל הכבוד לשהירה ולרג'א שהגיעו כדי לסייע לתושבי השכונה. חשוב לציין שלא מדובר במצוקה רק של רחובות שפרה ופועה, אלא גם של שדרות הציונות 52. לגבי התגובות הקודמות של הגזענים – על אפכם ועל חמתכם, יהודים וערבים חיים בשכונה הזאת בדו קיום ובידידות ומשתפים פעולה גם בנושא זה.

  6. למגיב הקודם מר כרמון

    תבדוק כמה תושבים יהודים עזבו את השכונה שאתה גר בה במהלך 20 שנה אחרונות,וכמה תושבים מהמגזר נכנסו אליה ותבין לבד שהמגיבים פה לא גזענים והם פשוט מתארים מציאות ועובדות.
    דו קיום? ברור שבמקום שאתה(כיהודי)במיעוט ישנו דו קיום.אחרת לא היית יכול בעצמך להמשיך להתגורר שם.
    אגב,כל הכבוד לאנשים כמוך ואני רושמת את זה לא בציניות אלא באמת.אתם ציוניים אמיתיים!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר