מערת אליהו הנביא (צילום: גיל אליהו)
מערת אליהו הנביא (צילום: גיל אליהו)

עבודות השיפוץ של מערת אליהו הנביא יחלו ב-1 במאי

במסגרת עבודות השיפוץ בהשקעה של 12 מיליון שקל תותאם מערת אליהו הנביא למספר הרב של המבקרים במקום. כמו כן יוקמו באתר מרכז מידע, חנות מזכרות, אולם לקיום אירועים וקפיטריה

פורסם בתאריך: 26.3.19 12:55

ב-1 במאי יחלו עבודות השיפוץ של מערת אליהו הנביא. בחודש אוגוסט 2018 החליטה ממשלת ישראל כי האתר, שנחשב למוקד עלייה לרגל למאמינים משלוש הדתות – היהדות, הנצרות והאסלאם – ישופץ בהשקעה של 12 מיליון שקל. התקציב שהוקצה לפרויקט ימומן על ידי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים במשרד לשירותי דת, משרד התיירות, המשרד לפיתוח הנגב והגליל והמשרד לירושלים ומורשת. אתמול (ראשון) הסתיים הליך המכרז לעבודות, ובכך נתן המשרד לשירותי דת אור ירוק להנעת הפרויקט.

לפי המסורת, במערה זו הסתתר אליהו הנביא בעת בריחתו ממלכי ישראל, ורבים מייחסים לה כוחות מרפא. באתר נערכות הילולות שונות וחגיגות במועדי ישראל, ומתקיימים בו גם אירועים פרטיים. לפי נתוני המשרד לשירותי דת, לאתר מגיעים כ-750,000 מבקרים בשנה.

 

מערת אליהו הנביא (צילום: גיל אליהו)

מערת אליהו הנביא (צילום: גיל אליהו)

 

 

בשנת 2013 עמד האתר במוקד של סערה, כאשר ראש העיר דאז יונה יהב ביקר במקום וטען כי קיימים בו מפגעים בטיחותיים. בעקבות כך הוצא צו סגירה לחלקים באתר – מהלך שגרר חילופי האשמות בין עיריית חיפה למשרד לשירותי דת שבעקבות שופץ המקום באופן חלקי.

במשרד לשירותי דת מציינים כי מטרותיו של השיפוץ המסיבי שיחל בקרוב הן "לשמר, לשפץ, להרחיב ולהנגיש את המקום לנוחותם של הפוקדים אותו, תוך פיתוח התשתיות בהתאם להיקף המבקרים בו אשר הולך וגדל משנה לשנה".

לאחר השיפוצים צפוי האתר לכלול שני מפלסים מרכזיים שמעלית תקשר ביניהם, ובמקום יוקמו מרכז מידע, חנות מזכרות, אולם לקיום אירועים וקפיטריה. מלבד עבודות השימור כוללת התוכנית גם פיתוח של אדריכלות הנוף באמצעות עבודות גינון ומתחמים מוצללים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בשורה למאמינים???? כותרת גזענית!!!!! תארו לכם היה כותרת …בשורה להזויים . מצעד הגאווה יהיה בעיר התחתית

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מוזיאונים נפתחים ונסגרים….קברי צדיקים לעולם עומדים! אם מציאות לא מתווכחים

  3. הגיע הזמן

    הגיע זמן שלתיירים שמגיעים לחיפה יהיו גם אתרים יהודיים לבקר בהם, לא רק כנסיות ומנזרים.
    גם ככה העירייה שלנו מחקה את חגי ישראל.
    עדלידא בפורים בהדר? זכרון רחוק.
    תהלוכת שבועות בהדר? זכרון רחוק.

  4. דני דין

    חבל רק שהשיפוץ יתחיל אחרי פסח אחרי שאליהו יבקר אצלנו בליל הסדר.

  5. שלומית שושנה

    בס"ד בשעה טובה ומוצלחת העבודות בעיצומן, אך שימו לב המערה פתוחה כרגיל ! לפחותלבינתיים ולפי מה שהבנתי ממפעיל המקום תישאר גם פתוחה לאורך השיפוץ. רק העליה אל ההר חסומה והחדרים הצדדיים. חנוכה שמייח הערב זכיתי להיות במקום עוצמתי ומרהיב זה שאחרי השיפוץ ייה גם פנינה תיירותית, ונגיש לקשישים מוגבליםף ומתקשים בהליכה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר