העומס בתחנות הכרמלית ביום העצמאות (צילום מתוך סרטוני האבטחה של הכרמלית)
העומס בתחנות הכרמלית ביום העצמאות (צילום מתוך סרטוני האבטחה של הכרמלית)

לקחי יום העצמאות: התכתשות בין הכרמלית לאתו"ס

דירקטוריון חברת הכרמלית דן בלקחים מיום העצמאות, שבו צבאו המונים על שערי התחנות ועל הרציפים. יו"ר הדירקטוריון תמי ברק: "הבטיחו לנו שאתו"ס תקצה לנו מאבטחים, אבל הם לא באו. מזל גדול שלא קרה אסון". מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי: "הכרמלית הזמינה את המאבטחים והציבה אותם"

פורסם בתאריך: 4.6.19 08:06

בישיבת דירקטוריון חברת הכרמלית שהתקיימה בשבוע שעבר דנו המשתתפים בהפקת לקחים מאירועי יום העצמאות. כזכור, לקראת אירועי יום העצמאות הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם כי הנסיעה בכרמלית בערב החג תהיה בחינם במטרה לחבר בין שלוש הבמות המרכזיות – בגן האם במרכז הכרמל, בגן הזיכרון בהדר ובעיר התחתית. המונים צבאו על שערי התחנות ועל הרציפים של הכרמלית ותורים ארוכים השתרכו למרחק רב מהתחנות, עד שלפרקים נאלצו המאבטחים לנעול את השערים כדי למנוע אסון.

דירקטוריון חברת הכרמלית המליץ לבקש מהעירייה לכנס ישיבה משותפת שלושה חודשים לפני יום העצמאות כדי לתכנן כראוי את פעילותה של הכרמלית. כמו כן הומלץ להפעיל שאטלים בין הבמות כדי למנוע את הדוחק בתחנות.

בישיבה עלו טענות גם בנוגע לאבטחה בתחנות. לדברי הנוכחים, נוסף על שמונת המאבטחים נדרשו 19 מאבטחים נוספים, אך הם לא התייצבו לתדרוך שנערך בשעה 18:00 וגם לא הגיעו לתחנות. רק כעבור שעתיים הוקפצו לתחנות מאבטחים שכבר הוצבו בבמות השונות.

 

 

יו"ר דירקטוריון חברת הכרמלית וחברת מועצת העיר תמי ברק: "לפני האירועים אף אחד לא דיבר איתנו. אז קבענו שלשנה הבאה אנחנו צריכים לפחות חודשיים-שלושה כדי לשבת על המדוכה עם צוות מקצועי עם העירייה ולהחליט מה אנחנו רוצים. כדי שלא יהיו תורים בתחנות כמו שראינו ביום העצמאות יש להפעיל שאטלים בין כל חלקי העיר. צריך גם להוסיף עוד אנשי ביטחון. הבטיחו לנו מאבטחים אבל הם לא הגיעו והיה בלגן שלם. מנכ"ל חברת הכרמלית אבישי הדר אמר שהבטיחו לו שאתו"ס תקצה לנו את המאבטחים שלה, אבל הם לא באו ולכן גרעו מאבטחים מהבמות שיבואו לעזור לנו, וגם זה אחרי שהקמנו צעקה גדולה. יש הרבה מאוד דברים לדון עליהם בגלל שביום העצמאות האחרון זה היה חפיף. הכל היה בדקה ה-90, וככה זה נראה. מזל גדול שלא קרה אסון".

מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי מסר בתגובה: "לאירועי ערב יום העצמאות הגיע מספר שיא של כל הזמנים בחיפה – 151,000 איש – ומהם יותר מ-66,000 איש בעיר התחתית. באחריותה של אתו"ס היו ההפקה של כל שבע הבמות בחיפה, בקרית חיים ובקרית שמואל, הלוגיסטיקה, האמנים, הזיקוקים וכו', והאירועים עברו ללא דופי. לבקשתה של חברת הכרמלית, אתו"ס מימנה את המאבטחים שהתייצבו בהנחיית משטרת ישראל בשעה 18:30. הכרמלית היא זו שהזמינה את המאבטחים, והיא זו שהציבה אותם ופיקחה עליהם. לאתו"ס לא היתה כל אחריות על הכרמלית ועל תפעולה, והיא לא בתחום סמכותה של אתו"ס. מעבר לכך, צר לי שעניינים פנימיים בין תאגידים עירוניים מוצאים את דרכם לעיתונות ללא צורך או תועלת של ממש. למדנו והסקנו מסקנות, כך שלקראת אירועי יום העצמאות בשנה הבאה ניערך כך שיתוגברו אמצעי ההגעה – כרמלית, רכבת, מטרונית ושאטלים – כדי למנוע את ההמתנות שהיו השנה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אחת שחגגה עצמאות בחיפה

    בהחלט ידיעה מעניינת. מי אשם? אקשן

  2. עצוב

    העיקר יש הרבה רלשים מומחעס יועצים לראש העיר
    המון יועצים מרוב אוברחוכמיות לא עובד הגיון פשוט

  3. מחבל שיכל להגמר באסון כבד

    מה שקרה שם מחייב חקירה פלילית מי הגה ואישר להוריד עשרות אלפים בכרמלית עם תחנות קטנות ומעט מקומות

  4. יעל

    אם אתוס הבטיחו מאבטחים והם לא הגיעו
    לאן הלך הכסף???????
    בנוסף יש פה עבירה פלילית
    יכל להיגמר באסון
    חייבים לחקור את הנושא לעומק!

  5. נאסר

    מה הבעיה. שנה הבאה פשוט נטיל דוחות על חוגגים העצמאות כדי לכסות את המסיבה. המבחנים של החופים יופקעו לשלושה ימים לצורך מתן דוחות חוגגים. ובא לציון ק(א) ליש

  6. שרון

    בשנה הבאה אחרי החגים ילמדו הלקחים ואיתם המסקנות
    חבל שכך וזה עצוב שכך היה ולא הרגשנו את חג העצמאות הן באירועים והן בדגלים.
    לא היתה אוירה של חג כחול לבן.
    אז לשנה הבאה בחיפה היפה שימו את המחלוקות בצד אחדו כוחות יחדיו בין כל הגופים מהתרבות ועד כוחות ההצלה כדי שהכל יצא לטובה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר