העומס בתחנת העיר התחתית של הכרמלית (צילום: אושר טקאטש)
העומס בתחנת העיר התחתית של הכרמלית (צילום: אושר טקאטש)

הכרמלית בערב יום העצמאות: עומס רב ותורים ארוכים (וידאו)

עשרות אלפי חוגגים השתמשו בערב יום העצמאות בכרמלית, שהנסיעה בה היתה בחינם. הנוסעים התלוננו על עומס רב ועל המתנה מחוץ לתחנות שארכה לעתים שעה. מנכ"ל חברת הכרמלית אבישי הדר: "סגרנו לפרקים את הכניסות לכרמלית מטעמי בטיחות כדי שלא ייווצר דוחק בתחנות. אם היו נכנסים יותר מדי אנשים לתחנות היו נופלים לי אנשים בתוך המנהרה"

פורסם בתאריך: 9.5.19 07:47

תורים ארוכים השתרכו אמש (רביעי) בהמתנה לכרמלית במהלך חגיגות יום העצמאות, עד כי עובדי חברת הכרמלית והמאבטחים נאלצו לסגור לפרקים את הדלתות בתחנות השונות במטרה לווסת את מספר האנשים שחיכו לנסוע בה בין מוקדי החגיגות. בעקבות העומס הרב, שנגרם בין השאר מכך שהכרמלית פעלה בחינם מהשעה 19:00 ועד היום ב-4:00, נשמעו טענות רבות מצד חוגגים על היערכות לקויה ועל כך שהם נאלצו לחכות בתור במשך שעה ויותר עד שהצליחו לניכנס לתחנות. יצוין כי העומס הרב ביותר הורגש בתחנות במרכז הכרמל ובעיר התחתית.

 

העומס במנהרת הכרמלית (צילום מתוך סרטוני האבטחה של הכרמלית)

העומס במנהרת הכרמלית (צילום מתוך סרטוני האבטחה של הכרמלית)

 

רנטה אדמסקי, תושבת הדר, סיפרה ל"כלבו – חיפה והצפון": "כדי להגיע לעיר התחתית עליתי בתחנת מסדה על הכרמלית שעלתה לכרמל כדי שאוכל לתפוס מקום בקרון שירד אחר כך לעיר התחתית. פשוט בלתי אפשרי היה לעלות על הכרמלית שירדה לעיר התחתית כי התחנות היו מפוצצות. עכשיו השעה 2:00, אני עומדת מחוץ לתחנה בעיר התחתית, ויש כאן תור של עשרות מטרים. איך לא נערכו לכך? אמנם נתנו נסיעה חינם שזה טוב ויפה, אבל היו צריכים להיערך בהתאם. זה פשוט סיוט".

יצוין כי בהוראתה של ראש העיר עינת קליש רותם הפכה הכרמלית לכלי התחבורה העיקרי בערב החג במטרה לנייד חוגגים בין הבמות במרכז הכרמל, בגן הזיכרון בהדר ובעיר התחתית, שבה הוצבה הבמה המרכזית, בעיקר לנוכח חסימות הכבישים בעיר התחתית. משרד התחבורה נענה לבקשתה של ראש העיר שהנסיעה תהיה בחינם, ואת העלויות ספגה עיריית חיפה. ההיענות היתה מצד התושבים לשימוש בכרמלית היתה גדולה, אך ההמתנה הארוכה התקבלה בכעס רב.

 

העומס בתחנות הכרמלית (צילום מתוך סרטוני האבטחה של הכרמלית)

 

 

מנכ"ל חברת הכרמלית אבישי הדר מסביר כי כדי למנוע סכנה לביטחון הנוסעים נאלצו המאבטחים לסגור מפעם לפעם את שערי הכניסה לתחנות במטרה לווסת את מספרם העצום של הנוסעים: "סגרנו לפרקים את הכניסות לכרמלית מטעמי בטיחות כדי שלא ייווצר דוחק בתחנות. אם היו נכנסים יותר מדי אנשים לתחנות היו נופלים לי אנשים בתוך המנהרה".

לא ציפיתם למספר גדול כל כך של נוסעים?

"ציפינו, אבל לכרמלית יש קיבולת קבועה. אי אפשר להגדיל את מספר הנוסעים מעבר למקסימום – 200 איש לנסיעה. העדפנו שאנשים ימתינו מחוץ לתחנות ושלא ידחפו האחד את השני ברציפים ויפלו אל מסלול הנסיעה. "אני שמח שהכרמלית מסוגלת לשרת כל כך הרבה אנשים. אכן לקח זמן רב להיכנס לתחנות, אבל הוכח שהכרמלית היא כלי תחבורה ציבורית חשוב בחיפה".

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. עומד בתור

    להוריד את תושבי חיפה העירה כאשר אמצעי התחבורה הוא הכרמלית עם 2 קרונות… מישהו לא חשב עד הסוף!!!!!

  2. משה ישראלי

    עוד תכנון לקוי של ראשת העיר ההזויה קליש בלאומיך צריכה להתפטר ולמנות ועדה קרואה

  3. יונה

    חשבנו עד הסוף- אם כבר תושבי חיפה סבלו כ 15 שנה מה זה עוד ערב אחד לסבול ( בקרוב יופעל הרכבלית החדשה ממנה יהיה אפשר לראות את העיר התחתית ולא להגיע אליה למראה הפקקים)

  4. אוי וי

    מה קרה? זה יום עצמאות, חוגגים, עומדים בטור ולא פקקים ובעיות חנייה. מה אתם מתבכיינים. נתנו שירות שבתקופת יהב לא היה. היו רק רעשים בשכונות ועליית הארנונה. סבלנו מספיק במוריה.

  5. בר

    איך היו צריכים להערך? להכניס לפי מה? לבנות עוד כרמלית ליד? להגיד שמי שיש לו רכב לא יכול להכנס? לא ברור.

  6. מחדל שעה בתור לרדת לעיר!!

    כשלון רע מאד של כל מי שטיפל בתחבורה
    איפה השכל שלכם לדחוף אלפים לתוך כרמלית עם תחנות קטנות?
    למה לא היו אוטובוסים להוריד אנשים מהכרמל לעיר?
    כל היועצים שאחראים על המחדל הביתה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר