תחנת הצ'ק פוסט של הרכבלית (הדמיה: חברת יפה נוף)
תחנת הצ'ק פוסט של הרכבלית (הדמיה: חברת יפה נוף)

נבחרו החברות שיפעילו את הרכבלית

חברת נתיב אקספרס וחברת בורסה הטורקית יפעילו את הרכבלית בחיפה לאחר שזכו במכרז של משרד התחבורה. שתי החברות יידרשו להכשיר כוח אדם לתפעול הרכבלית ולהתקין מערכות כרטוס חכם ושילוט אלקטרוני

פורסם בתאריך: 19.6.19 14:28

חברת נתיב אקספרס וחברת בורסה הטורקית, המפעילה רכבל שמחבר בין העיר בורסה בטורקיה לפארק הלאומי בהר אולודאג, יפעילו את הרכבלית בחיפה. שתי החברות זכו במכרז של משרד התחבורה להפעלת הפרויקט, אשר כולל רכבל שינוע מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטת חיפה.

הרכבלית, אשר מוקמת בימים אלה על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף, תחל לפעול במחצית השנייה של שנת 2020 ותחבר את מרכזית המפרץ עם הטכניון ועם האוניברסיטה.

 

קרון של הרכבלית (צילום: חברת יפה נוף)

קרון של הרכבלית (צילום: חברת יפה נוף)

 

 

המיזם צפוי לשפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטה ולעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית על חשבון רכבם הפרטי. כמו כן יקל הפרויקט על מצוקת החניה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם ועל עומסי התנועה בצירי תחבורה ראשיים.

נתיב אקספרס ובורסה שזכו במכרז יידרשו להכשיר את כוח האדם הנדרש לתפעול הרכבלית ולהתקין מערכות כרטוס חכם ושילוט אלקטרוני שיאפשרו להפעיל את הרכבלית כחלק ממערך התחבורה הציבורית בחיפה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שתי החברות הם של ערבים ….ליהודים לא נותנים עבודות בחיפה ואחר כך מתפלאים שיהודים עפים מהעיר לטובת תל אביב ושאר אזורים אחרים !! לא פלא שצעירים מהכפרים הסמוכים מגיעים לגור בחיפה הנה התשובה בגוף הכתבה!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרכבל יקל על אוכלוסיה מחוץ לחיפה. לא תהיה לו שום השפעה על אזרחי חיפה. ההשפעה היחידה שעלולה להיות לו לגבי חיפה היא שאוכלוסיה צעירה של סטודנטים וסגל תעבור לקריות.

  3. מיותר כל כך

    הרכבל יביא אסון על התחבןרה הציבורית בעיר כי כמו בקריות כדי שהמטרונית "תצליח" יבטלו קוי אגד מצוינים שהיום מורידים בכל פינות הקמפוסים עכשיו יהיה רק רכבל בקצה הקמפוס ולא יאפשרו להגיע למרכזית המפרץ באוטובוס כדי שהמפעילות לא יכנסו לגרעונות ענק על הרכבל המיותר.
    והידיעה שהקרונות בניגוד להבטחות בלי מיזוג אויר אתם יןדעים מה זה בקיץ בחום 35 מעלות להיות 20 דקות בתוך זה???

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה שזה יעזור רק לסטודנטים שהם גם ככה יעזבו את חיפה לאחר הלימודים. מקבלים ארנונה מופחתת ולא עוזרים בשום צורה לחיפאים ולחיפה. האוניברסיטה והטכניון הן רק תחנות מעבר בדרך לתואר שלהם.
    לנו החיפאים הרכבלית הזו לא תעזור בכלום ונשלם על זה ביוקר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר