האיצטדיון העירוני בחיפה (צילום: צבי רוגר)
האיצטדיון העירוני בחיפה (צילום: צבי רוגר)

נזיפה לעיריית חיפה מוועדת הערר של האוצר

הוועדה במשרד האוצר קצבה לעירייה חודשיים לעדכן לגבי הליכים לבניית גשר הולכי רגל לאיצטדיון העירוני. מועד זה פג לפני כחודש, אך העירייה לא העבירה כל עדכון. יו"ר הוועדה קצבה לה שבוע נוסף

פורסם בתאריך: 25.4.17 14:08

בהחלטה שקיבלה בשבוע שעבר מתחה יו"ר ועדת הערר המחוזית של משרד האוצר עו"ד דקלה מוסרי טל ביקורת על כך שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה טרם עדכנה את ועדת הערר באשר להליכים להקמת גשר להולכי רגל שיתחבר לאיצטדיון העירוני, למרות שחויבה לעשות זאת.

ב-19 בינואר הורתה ועדת הערר לוועדה המקומית למסור תוך חודשיים עדכון באשר להתקדמות ההליכים שעליה לקדם על מנת להקים גשר להולכי רגל מעל לכביש מספר 4 (כביש חיפה-תל אביב הישן), סמוך לאיצטדיון. ההחלטה גילמה חיוב של העירייה להקים את הגשר, אך מנוסח ההחלטה עולה כי העירייה הביעה עוד קודם לכן נכונות לבנייתו בעקבות שני עררים שהוגשו נגדה.

העררים הוגשו על ידי שתי סיעות במועצת העיר – הירוקים של חיפה ומהפך בחיפה – על החלטת הוועדה המקומית מיולי 2014 לאשר פטור לעירייה מהחובה להקים מעבר להולכי רגל סמוך לאיצטדיון. הוועדה המקומית אישרה לעירייה את הפטור בתנאי שקו המטרונית יוארך עד לרחוב רוטנברג בחזית האיצטדיון, אך בעררים נטען כי לא ניתן להסתפק בהארכת מסלול המטרונית כתחליף למעבר הולכי הרגל.

בחוות דעת שהגיש לבקשת ועדת הערר המחוזית קיבל יועץ התחבורה עדי זלינגר את עמדת שתי הסיעות וקבע כי יש לבנות גשר להולכי רגל בקרבת צומת רוטנברג-כביש מספר 4. זלינגר הוסיף כי כדי שהגשר יהיה אטרקטיבי למשתמשים צריך לחברו ישירות אל המרפסת אשר מקיפה את האיצטדיון ושנמצאת בגובה של שמונה מטר מעל למפלס הרחוב.

בהחלטתה בעררים ב־19 בינואר ציינה ועדת הערר כי מחוות הדעת של זלינגר עולה כי הקמת הגשר באופן ובמיקום שתוכננו בתוכנית לא היתה משפרת את המצב הקיים מכיוון שמדובר בגשר שאינו שימושי, אך "פועל יוצא של הליך הערר ומינוי המומחה הוא שלנוכח המצב הקיים כיום יש צורך ברור להקמת מעבר עילי מעל כביש 4, אשר מיועד לא רק לבאים במטרונית או באוטובוס אלא גם לצופים אשר יבחרו להגיע ברכבת או ברכביהם הפרטיים ויחנו בחניונים המערביים". לפי ההחלטה הודיעה העירייה כי היא פועלת לקידום תוכנית מתאימה שתאפשר בניית גשר בהתאם להמלצת המומחה.

באותה החלטה ציינה ועדת הערר כי "הועדה המקומית תפעל בדחיפות וביעילות ותעדכן את ועדת הערר תוך 60 ימים כיצד קודמו ההליכים הנדרשים, שבסופם תתאפשר הקמת הגשר הדרוש". אלא שמהחלטתה החדשה של יו"ר ועדת הערר מיום חמישי שעבר עולה כי למרות שהמועד שקצבה הוועדה שבראשותה לוועדה המקומית חלף כבר לפני כחודש, הוועדה המקומית לא העבירה את העדכון המבוקש. "עד למועד זה לא התקבל כל עדכון", כתבה עו"ד מוסרי טל בהחלטתה והקצתה לוועדה המקומית שבוע נוסף למסירת העדכון.

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "החלטת ועדת הערר התבססה על מומחה שמונה על ידה ואשר קבע באופן חד משמעי כי החלטת העירייה לא להקים את הגשר כפי שתוכנן במקור היתה נכונה וכי גשר כזה היה בבחינת אבן שאין לה הופכין. הקמת תחנת המטרונית צמוד לרחבת הכניסה לאיצטדיון הוכיחה את עצמה כפתרון מעולה שחוסך למשתמשי המטרונית חציה של הכביש. כמו כן חיזקה ועדת הערר את כוונת העירייה להקים את הגשר בהמשכו של המפלס העליון של האיצטדיון, כך שהוא יהווה המשך טבעי ויעיל לבאי המקום ללא צורך בשימוש במדרגות. מיקום הגשר נמצא בתחומן המוניציפלי של עיריית חיפה ועיריית טירת כרמל, והוא מתוכנן במסגרת הארכת קו המטרונית לטירת כרמל. עם השלמת התכנון תוגש תוכנית בנייה שתאפשר את הקמתו. תכנון הגשר טרם הושלם, שכן בימים אלה נבחנת אפשרות להפרדה מפלסית בצומת מת"מ, שעם השלמתה ניתן יהיה לקבוע את מיקומם הסופי של הגשר ושל תחנת המטרונית. עדכון בנושא נשלח לוועדת הערר".

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר