מגדלים על ציר הרכס (צילום: אורי אקרמן)
מגדלים על ציר הרכס (צילום: אורי אקרמן)

מסמך המדיניות מאפשר בניית מגדלים בציר הרכס

לפי מסמך המדיניות לבנייה לגובה שהוצג לחברי הוועדה המקומית של עיריית חיפה, תתאפשר בנייה לגובה של 15 קומות במוקדים שונים בשדרות מוריה וברחוב חורב. בהדר תותר בנייה של חמש-שש קומות. בכמה אזורים בעיר תישמר הבנייה המרקמית

פורסם בתאריך: 10.9.19 20:03

עיקרי מסמך המדיניות לבנייה לגובה שהכינה עיריית חיפה הוצגו היום (שלישי) לחברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שלה, ולפי המידע שהוצג, בחלק מאזורי העיר תתאפשר בנייה גבוהה יותר באופן משמעותי ביחס למצב הקיים, ובחלקים אחרים תתאפשר בנייה נמוכה בלבד אשר משמרת את המצב הקיים.

לאורך ציר רכס הכרמל, הכולל את שדרות מוריה ואת רחוב חורב, מורה המסמך על בנייה לגובה של שש-שבע קומות לעומת שלוש-ארבע קומות בלבד כיום, אך עם זאת מאפשר המסמך בנייה מגדלית לגובה של 15 קומות לאורך הציר במוקדים כמו כיכר ספר ואזור מרכז חורב.

 

 

במושבה הגרמנית מאפשר המסמך בנייה לגובה של ארבע קומות בלבד, ובשכונת הדר תתאפשר תוספת של שתי קומות למצב הקיים עד לגובה של חמש-שש קומות. בעיר התחתית תתאפשר בנייה עד לגובה של עשר קומות.

המסמך לא צורף לסדר היום של ישיבת הוועדה המקומית, והוא הוצג באמצעות מצגת באופן שאינו מאפשר התעמקות בפרטיו. עם זאת הודיע ממלא מקום ראש העיר נחשון צוק כי המסמך יועבר כעת להערות הציבור, וכעבור חודש תתבקש הוועדה המקומית להכריע באשר לקידומו. המסמך הוכן על ידי משרד אמיר מן-עמי שנער אדריכלים ומתכנני ערים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חיפאי

    כרגיל פיינגולד דואג לאינטרסים שלו והורס שלו את הכרמל. איפה שומרי הסף?

  2. חיפאי

    ביזיון. כל היופי בחיפה הוא שאין יותר מדי מגדלים מגעילים כאלה, שיחסמו לכולם את הנוף. אם היינו רוצים צפיפות ועומס בלתי נסבל על התשתיות, היינו עוברים לגוש דן. מה קליש עושה???

  3. ציבור מודאג

    האם הודיע צוק, במעמד הישיבה, באיזו דרך יועבר המסמך, להערות הציבור !!

  4. אלמנטרי

    בקריית ספר נמצאים הבתים של פיינגולד. חבר מועצת העיר.. ועוד משמיצים שיונה יהב היה מושחת.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין
    לא רוצים לאשר תצא מה בכלל עומס של תושבים על התשתיות
    אבל מאשרים מגדלים של 15 קומות בציר מוריה חורב
    חלם בלשכת ראש העיר

  6. ונוסף לאלמנטרי

    בצומת גבעון סיני אילון נבנו לאחרונה ארבעה בניינים חדשים בפינוי בינוי ובניין נוסף בצומת נמצא בתהליך בנייה. לצומת מתנקזות המכוניות שבאות משדרות סיני וגבעון. בניית רב קומות בקריית ספר תכביד מאד על התשתיות התחבורתיות באזור…צפיפות נוראית. אבל התוכנית לבנות היא של פיינגולד…חבר מועצת העיר! מה זה אומר אם תאושר התכנית? זה אומר שמה שקרה בזמנו של יהב יתגמד על יד מה שיאושר אצל קליש וכדאי שתתנגד לכן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר