עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)
עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)

דוח ראש העיר: אין שינוי בסטטוס הכבישים מערבה

גם בדוח ראש העיר הנוכחי, כמו בששת הדוחות שקדמו לו, לא מדווח על שינוי בסטטוס סלילתם של הכבישים מרכס הכרמל מערבה. הדוח מציג את הסכם שדה התעופה עם משרד התחבורה כהישג, ומדווח בו על התקדמות משמעותית בתחום ההתחדשות העירונית בעיר

פורסם בתאריך: 3.11.19 08:46

הדוח הרבעוני החדש של ראש העיר חיפה עינת קליש רותם מלמד על המשך דריכה במקום בכל הקשור לקידום סלילתם של כבישים מרכס הכרמל מערבה.

בדוח, הסוקר את פעילות המערכת העירונית ברבעון השלישי של 2019 (חודשים יולי-ספטמבר), צוין בקשר לסלילת שני הכבישים מרכס הכרמל מערבה שקיימת תוכנית מאושרת לביצועם – כביש כבביר-נוה דוד וכביש רמת בגין-דרך פרויד – כי עיריית חיפה "ממתינה להנחיות משרד התחבורה להתקדמות" – סטטוס זהה לזה שהם היו בו בדוח הרבעוני הקודם של ראש העיר.

הדוח הנוכחי נכלל בסדר היום של ישיבת מועצת העיר שתיערך ביום שלישי, והדיווח של ראש העיר על הסטטוס הנוכחי של שני הכבישים החדשים מופיע בפרק המפרט את פרויקטי התשתיות שבאחריות החברה העירונית יפה נוף.

הסטטוס הנוכחי של שני הכבישים מייצר רצף של שבעה דוחות ראש עיר – ארבעה דוחות בתקופת כהונתו של יונה יהב ושלושה דוחות בתקופת כהונתה של קליש רותם – שבהם מדווח על קיפאון בקידום סלילתם של הכבישים. יצוין כי הדוח הוגש בהתאם לפקודת העיריות הקובעת כי "ראש העיר יגיש למועצה אחת לשלושה חודשים דין וחשבון בכתב על פעולות העירייה, והמועצה תקיים בו דיון".

מהדוח החדש עולה גם כי בוצע תיאום בין חברת יפה נוף לרשות התעופה האזרחית בקשר לקידום שתי ההפרדות המפלסיות הדרושות להארכת מסלול שדה התעופה חיפה – ההפרדות המוצעות בין המסלול לכביש רחוב יוליוס סימון ולמסילת הרכבת שתנוע לנמל המפרץ.

בדוח תואר כהישג ההסכם שנחתם לפני כחודשיים וחצי בין העירייה למשרד התחבורה ואשר מאפשר את הארכת המסלול ל-2,100 מטר במקום 1,850 מטר שנכללו בתכנון הקודם. בדוח צוין כי בהתאם להסכם, שדה התעופה חיפה "יותאם לטיסות ליעדים בין לאומיים", אך לא פורט מהי הרחבת היעדים ביחס למצב הקיים ולתכנון הקודם (שדה התעופה בחיפה הוא כבר כיום נמל תעופה בין לאומי, עם מסלול באורך של 1,300 מטר).

 

 

לעומת זאת מלמד הדוח על התקדמות משמעותית בתחום תכנון ההתחדשות העירונית בעיר, כאשר שתי תוכניות מסוג זה – האחת לקרית אליעזר וקרית אליהו והשנייה לקרית חיים המערבית – "גובשו ועומדות בפני הצגה לציבור". במקביל דווח על הפקדת תוכנית הפינוי-בינוי למתחם רחוב חיל הים בשכונת בת גלים ועל התקרבותה להפקדה של תוכנית פינוי נוספת – במתחם העלייה השנייה הסמוך למתחם התוכנית שכבר הופקדה.

הדוח מעדכן גם על כוונתה של העירייה להפוך את מסמך המדיניות לבנייה לגובה שהכינה ושאינו סטטוטורי לתוכנית בעלת מעמד של חיקוק, אשר תהווה עדכון לתוכנית המתאר הכוללנית החדשה של העיר שאושרה בחודש מרץ.

בהמשך הדוח מוצגות הכנסותיה של העירייה מהיטלי השבחה ברבעון השלישי שהסתכמו בכ-16.7 מיליון שקל. יצוין כי בכל מקרה שבו חלה השבחה של נכס מחויב בעליו בתשלום היטל השבחה. נסיבות ההשבחה העיקריות הן אישור תוכנית בניין עיר (תב"ע) חדשה, אישור הקלת בנייה ואישור שימוש חורג, ולכן היטל ההשבחה, מעבר להיותו מקור הכנסה לעירייה, מספק אינדיקציה לתכונה הנדל"נית בעיר.

הדוח סוקר גם שורה של פרויקטים משמעותיים שקידם ברבעון השלישי האגף לתכנון דרכים, תנועה ונוף בעירייה, ובהם תכנון שביל אופניים חוצה חיפה מדרום העיר ועד לחיבור לקריות, יצירת ממשקים בין פרויקט הרכבל החדש לרחובות שבסביבת תחנותיו ולתחבורה הציבורית, עדכון תוכנית האב לוואדיות בהמשך להליך שיתוף הציבור שהתקיים בעניינה ו"קידום הוספת מקומות חניה באמצעות מתקנים מכניים באתרים בעלי ביקוש גבוה".

קורת רוח מסב הדיווח בדוח על המשך התנופה בפעילותה של הכרמלית, שמספר הנוסעים החודשי בה התייצב על כמעט 100,000 תושבים. לפי הדוח, בשלושת חודשי הרבעון השלישי נסעו בכרמלית 293,638 תושבים, כלומר 97,879 נוסעים בממוצע חודשי. בדוח צוין כי "מדובר בגידול משמעותי לעומת שנים קודמות" וכי הסיבה לכך היא צירופה של הכרמלית בתחילת ינואר 2017 להסדר כרטיס הנסיעה המשולב המאפשר, באמצעות כרטיס הרב קו, המשך נסיעה בחינם במשך 90 דקות בכלי התחבורה הציבורית האחרים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רני

    אולי תפנו שאילתא גם למשרד התחבורה בנושא הכבישים מערבה, שנראה מה תגובתם, אולי בכלל לא קיבלו כל פנייה

  2. לבטל ולבנות נתצ לאוטובוס בלבד

    עוד כבישים = עוד פקקים.
    צריך לבטל את סלילת הכבישים.
    יש את מנהרות הכרמל שעומדות חצי ריקות ויש להוזיל המעבר בהן לחצי מהמחיר היום.
    סלילת כביש מערב צרעך לעשות רק לטובת נתיב אוטובוסים שיירדו במהירות לתחנה המרכזית, במורדות אחוזה מורדות לינקולן לחבר את אחוזה לכביש פרויד רק במסלול אוטובוסים.
    במקום בזבוז כסף על כבישים מיותרים שהתושבים גם מתנגדים להם בכבירים.

  3. ועדה קרואה זה מחויב המציאות

    גרעון ענק
    אובדן אמון
    ועדה קרואה עכשיו!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר